Jethafa schreef:Ja oke, ik ben niet een beginner ofzo, ik zit er daar een beetje vreemd op (was de 2e keer ofzo), mijn beugels zijn ook te kort, ik zit naar voren, maar als ik dat niet doe (meestal), doet ze het toch. Ze lijkt een beetje omhoog te komen bij het aandraven, maar ze bokt niet.. snap je?
maar wat ik van je begrijp superwoman is dat ik haar gewoon meer teugel moet geven? want ik moet zeggen, ze heeft al zo veel teugel, maar ze wil dus meer? ze hangt wel aardig (had ik al eerder iets over gepost) maar dat gaat steeds beter door haar goed voorwaarts te houden. Zou het helpen als ze niet hangt (dus eerst goed voorwaarts) en dan aandraven? ze loopt vaak onder haar tempo en hangend in de teugel (vandaar ook dat mijn handen op die foto een beetje naar voren gaan, ze heeft echte een zwaar hoofd!! poehee).
misschien dat dit meer duidelijkheid geeft nu. de foto + mijn houding is niet goed, maar dit was meer een illustratie bij het verhaal over haar hals.
Ik vind de foto juist een erg goede verduidelijking van jou probleem. Dat hangt echt samen.
Je doet teveel met je handen. Meer teugel geven zeg ik niet, ik zeg dat je mee moet gaan met de beweging.
Wanneer je gaat aandraven betekend dat ruimte geven, zodat ze kán aandraven.
Dat hangen los je niet enkel op door meer voorwaarts te lopen, was het maar zo makkelijk.
Ten eerste zorgen dat je niet terug gaat hangen en veel tempo-wisselingen maken.
Verder veel les, want zonder les, zullen je problemen groter worden.....
Aan het been is het eerste (na je houding

) waar je aan moet werken. Desnoods ga je alleen maar stappen.
Met stappen kun je ook al zoveel doen. zacht stappen, harder stappen, verruimen (dus teugel geven) halt houden en zorgen dat ze gelijk reageerd wanneer je je kuit aandrukt. In de stap heb je meer tijd om aan je houding te werken, vandaar dat ik zou aanbevelen om daar aan te gaan werken.
Vaak zoeken veel mensen het probleem bij het paard, maar een paard is je beste spiegel, gebuik die!