Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:23

Ik rij de ene keer met cap en de andere keer zonder.
Met springen heb ik hem sowieso op, voor het geval ik val en een balk op mijn hoofd krijg. Maar ik spring niet zo vaak Haha! Met buitenrijden draag ik hem ook voor als ik met mijn hoofd op het asfalt val.
Verder wisselt het. Ik vind een cap niet prettig zitten (hoofdpijn) en ik heb een verminderd evenwichtsgevoel en orientatievermogen als ik hem op heb. Zo hoor ik geluid later en kan ik moeilijker bepalen waar het vandaan komt, en heb ik zicht voor me uit en een heel klein beetje aan de zijkant, net of ik met oogkleppen rij Clown en dat vind ik niet prettig. Mijn hoofd draaien voelt ook veel geforceerder omdat ik steeds die randen van die cap in het zicht heb. Hierdoor merk ik dat ik ook anders rij en wat trager reageer. Ik voel me dus zeker niet veiliger met cap op, omdat de kans op ongelukken weer groter is.

Sabine_Axel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:30

Met cap. Het is op mijn pensionstal verplicht onder de 16 een cap de dragen. maar ik vind het zelf ook veiliger. je weet nooit wat er kan gebeuren!!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:58

Op mijn paard reed ik meestal zonder cap, sinds kort weer standaard met (ik heb een nieuwe cap aangeschaft die wèl lekker zit). Haha!

Met springen en buitenrijden draag ik ALTIJD een cap, en op vreemde paarden meestal wel, soms niet. Lachen

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:59

me pony is pas 3 dus rij altijd met cap anders heb ik boze mama achter me aan Tong uitsteken

stephanieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:00

op mijn paard kan je makkelijk zonder cap,
maar ik doe altijd wel een cap op,
met springen en buitenrijden doe ik echt een cap op,

Showjumpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:34

Op mijn ene pony zit ik wel vaak zonder cap op. ( omdat ik het fijn vind )
En op die jonge pony's enzo, doe ik hem toch wel op.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:01

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:55

Soms met soms zonder.
Maar zonder alleen op de paardje waar van ik weet dat ik bijna niet kan vallen ..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Imke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:18

In het begin altijd met cap en de laaste tijd zonder. Behalve bij mijn trainer daar moet je verzekeringstechnisch een cap op of anders is het eigen risico.

tezza56

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:11

Altijd met cap, je weet nooit wat een paard opeens kan doen .

lasamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:15

ALTIJD met cap, heb ooit een keer op concours een meisje gezien die achterover met het paard gevallen was.
Ze had een cap op maar het paard was zo hard op haar hoofd gevallen dat de cap in te delen lag.
Helaas heeft het meisje hier hersenletsel aan over gehouden. Wie weet wat er was gebeurd zonder cap.... Verdrietig

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:15

altijd met cap.. je weet maar nooit wat er plotseling gebeurt..

elke_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:38

altijd met cap,, een paard is een levend wezen.
ze kunnen altijd schrikken of iets heel anders doen dus ik rij altijd Met cap,, ik mag er van mijn ouders niet eens op als ik geen cap bij me heb

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 13:28

Zonder cap, ook als ik buiten rij. Waarom? Omdat ik wel aardig goed door heb hoe de paardjes waarop ik rij reageren.
Het blijven natuurlijk levende wezens die elk moment kunnen schrikken, maar ondanks dat zijn die van mij wel lekker mak.

Ik rijd wel met cap op paarden die ik niet goed ken, en paarden waarvan ik weet dat ze erg onrustig kunnen zijn.

Conclusie, het verschilt per paard of ik met cap rij of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:02

Ik rij met cap.
Dit om de simpele reden dat ik het veiliger vind.

Ik vind het prima als mensen er voor kiezen zonder cap te rijden. Zal mijn probleem niet zijn als ze er een ernstig hersenletsel oid aan overhouden.

Maar wat ik niet goed snap, zijn de mensen die afentoe met cap rijden.
Dan zou ije je toch wel heel dom voelen, als elke keer dat je MET cap rijdt, alles goed gaat, en dat je er dan precies een keer afvalt wanneer je zonder cap rijd.
Dan voel je je toch stom?

nynkeslady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 19:38

Met!!! Stel je voor als er wat met je gebeurd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:30

Met, met met met altijd mét! Volgensmij heb ik alleen om Dancer, m'n oude verzorgknollie wel een paar keer zonder cap gereden, en tegelijkertijd ook zonder zadel, haha Bloos . Maar als ik soms ongelukken zie gebeuren, ben ik toch wel blij dat ik met cap rijd. Knipoog

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 12:45

met cap is toch veliger Ja

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:11

ik rijdt met,
er is een periode geweest dat ik soms zonder cap reed,
ik dacht mijn paard is toch wel braaf.
maar toen ben ik tijdens de els (toen ik een cap op had) uitgegleden met mijn paard en met mijn hoofd tegen de bakrand geknalt.
Sindsdien draag ik wel weer altijd een cap want ook al is je paard nog zo braaf, hij kan altijd schrikken.
Of er kan zoiets gebeuren als hierboven Knipoog
Wil niet weten wat ik had gehad als ik geen cap op had gehad Bloos

Majbritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:25

[b] als ik het paard waar ik op rijd vertrouw, rij ik zonder maar anders met en naar buiten of met het springen altijd Met.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:11

Vroeger altijd zonder maar toen de kinders gingen rijden moesten ze er wel een op dus dan kan je zelf niet zonder gaan rijden toch....dus nu altijd met, soms vergeet ik hem op te zetten .....in de haast Verward en dan kom ik in de bak en voel de wind oeps vergeten.....toch maar even (laten) pakken.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 23:35

Ik ging een keer op de verzorgpony van mijn buurmeisje rijden en toen was ik hem gewoon vergeten op te zetten.
Tijdens het rijden voelde dat toch wel een beetje vreemd omdat ik met cap gewend ben, maar toen ik eenmaal door had dat ik mijn cap niet op had, dacht ik : laat nou maar doen, ik zit toch al Vork

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:58

ALTIJD met cap.
In mijn pubertijd heb ik het nog wel een tijd stoer gevonden om op mijn vzpony zonder cap te rijden. Toen daar gestopt en op de manege en bij andere vrienden, waar ik reed was het rijden met cap verplicht.
Later (op mijn 17e) een ander vz paard gaan rijden enzo en daar was het ook verplicht en daar was ik blij om, want ik heb daar echt geleerd hoe belangrijk het is hem altijd te dragen met die gekke beesten daar!

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:13

Met cap, want een paard is een levend dier (vluchtdier) ookal vertrouw je je paard voor de volle 500% je weet nooit wat een paard als reactie zou kunnen doen! Ik moet trouwens van me ouders met cap, zelfde reden als ik net genoemd heb!!