Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elske72

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:07

op de foto lijkt het vaak erger dan het is ..hoop ik maar dan hé.. Huilen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:20

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit of je 50, 100 of 200kg weegt? Zolang je maar rijervaring hebt en het paard conditie en spieren, kan het paard het wel aan Verward

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:22

Nee, het gaat erom dat een paard een bepaald gewicht aankan, maar dat dat gewicht minder wordt naarmate de ruiter minder goed rijdt... snappie?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:54

Waarom lag het bij het welshje dan alleen aan de bespiering en conditie Verward

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:16

das toch wel logisch? Als je goed getraint bent kun je makkelijker meer aan dan wanneer je totaal ongeoefend bent.
Of denk ik nou té makkelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:26

Nee hoor. Alleen zit er een grens aan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:44

Ik denk dat je bij 74kg en een welshje wel van een grens kan spreken, bespierd of niet.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:53

Zelf ben ik ook stevig en probeer al zeker 10 jaar om er van alles aan te doen maar tot nu toe nog weinig resultaat. Mijn haf rijd ik al vanaf mijn 9e jaar, helaas heb ik 7 okt. vorig jaar een ongeluk gehad en kan nu niet rijden/sporten. Hierdoor zijn er toch weer kilo's aangekomen. Mijn haf heeft er nog nooit problemen mee gehad en ze vindt het heerlijk als we samen gaan rijden. Zelf weet ik ook dat ik niet op een smal gebouwd paardje moet gaan zitten. Wat ik jammer vindt is dat de meeste mensen en voornamelijk jongeren telkens het beeld van al die bekende modellen/mensen hebben. Wij zijn ook mensen, ja niet zo dun als dat jullie willen, ook al proberen de meeste er wat aan te doen. Waarom worden er zoveel te zware mensen raar aangekeken of gepest, enkelt omdat de meeste dat dunne beeld ziet en zo een slachtoffer vinden. Mensen ga eerst naar je eigen kijken voordat je iemand beoordeelt op zijn uiterlijk. De schoonheid zit bij iedereen van binnen en ja sommige hebben de mazzel dat er ook nog wat moois aan de buitenkant zit.

Als iemand met de goude tip komt dan zal ik diegene eeuwig dankbaar zijn! Pm me maar als jullie wat weten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:12

Ik denk dat de reacties in dit topic niet bedoeld zijn om iemand op zijn uiterlijk te beoordelen. Het gaat ook helemaal niet om mensen die iets zwaarder zijn dan ze zouden willen. En het gaat al helemaal niet er om dat mensen aan het (ondertussen geloof ik al weer achterhaalde) schoonheidsideaal moeten voldoen.

Dit topic heeft dus volgens mij ook niks met het veroordelen van mensen te maken. Enkel over wat men wel en niet acceptabel vindt als het om paardrijden gaat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:17

Karl66 schreef:
Dit topic heeft dus volgens mij ook niks met het veroordelen van mensen te maken. Enkel over wat men wel en niet acceptabel vindt als het om paardrijden gaat.

jep!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:37

ergens hebben jullie toch oordelen over te zware mensen. Hoe vaak worden de mensen aangekeken als ze fijn aan het paardrijden zijn. Of hoe vaak horen wij het niet dat wij zwaar zijn. Wij weten dat zelf echt wel. Zolang iemand zijn paard niet hindert zie ik zeker geen problemen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:29

Yamcha schreef:
Nee hoor. Alleen zit er een grens aan.

Ja, dat is duidelijk. Ik zou ook niet gauw op een welshje stappen, ik snap dat het voor zo'n pony niet te doen is om mij fatsoenlijk te tillen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:44

Karl66 schreef:
Ik denk dat de reacties in dit topic niet bedoeld zijn om iemand op zijn uiterlijk te beoordelen. Het gaat ook helemaal niet om mensen die iets zwaarder zijn dan ze zouden willen. En het gaat al helemaal niet er om dat mensen aan het (ondertussen geloof ik al weer achterhaalde) schoonheidsideaal moeten voldoen.

ik denk dat het daar stiekem ook wel om gaat,gezien sommige opmerkingen die er geplaatst zijn.
het topic is er niet om begonnen,maar sommigen zijn er wel om begonnen met reageren.

hoe je het ook draait of keert,je word altijd beoordeeld op hoe je eruit ziet,terwijl mensen verder niks van je weten

johanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:49

Niek123 schreef:
rommulus schreef:
ik wil hier niet mensen mee aanvallen hoor

ik ben van mening dat als je overgewicht heb dat je gewoon moet gaan kijken naar het ras dat je wilt berijden.
ik bedoel dus bv: niet met over de 100 kg een dun volbloed arabiertje ofzo maar neem een dier over de 7 jaar met vlink wat spier bv: kruizing met trekpaard ofzo.
wand wat idd die mensen zich moetten realiseren is dat ze de ruggen van die paarden enorm gaan belasten.
de moeilijkheid is alleen je kwetst de mensen enorm door een aaval op hun lichaam en hun plezier.

helemaal mee eens!

Ik ook. Haha!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:53

Snoevie, ik denk eerder dat het met lange tenen te maken heeft van sommige mensen die alles op zichzelf betrekken, dan met de intentie van degene die het geschreven heeft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:01

natuurlijk,maar dat geld niet voor iedereen.
denk je eens in hoe het is als mensen je altijd maar op je uiterlijk beoordelen,dan pik je de mensen die dat niet doen er moeilijker uit.

maar natuurlijk blijft het welzijn van het paard het belangrijkst

koh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:15

rommulus schreef:

ik wil hier niet mensen mee aanvallen hoor

ik ben van mening dat als je overgewicht heb dat je gewoon moet gaan kijken naar het ras dat je wilt berijden.
ik bedoel dus bv: niet met over de 100 kg een dun volbloed arabiertje ofzo maar neem een dier over de 7 jaar met vlink wat spier bv: kruizing met trekpaard ofzo.
wand wat idd die mensen zich moetten realiseren is dat ze de ruggen van die paarden enorm gaan belasten.
de moeilijkheid is alleen je kwetst de mensen enorm door een aaval op hun lichaam en hun plezier.

helemaal mee eens!

Helemaal oneens ! Boos!
Wat een onzin want met die kruising trekpaard wordt het dus zekker niets in de wedstrijd sport !
Het is jammer dat ik geen foto kan plaatsen maar ik rij z2 op een NRPS ruin van 1.60 en ik ben niet een van de slankste !
Niet dat ik blij ben met mijn lichaam maar het heeft niets met de prestatie te maken.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:07

Citaat:
Helemaal oneens !
Wat een onzin want met die kruising trekpaard wordt het dus zekker niets in de wedstrijd sport !
Het is jammer dat ik geen foto kan plaatsen maar ik rij z2 op een NRPS ruin van 1.60 en ik ben niet een van de slankste !
Niet dat ik blij ben met mijn lichaam maar het heeft niets met de prestatie te maken.

ze geeft toch een voorbeeld? Dat het gewoon een wat sterker ras moet zijn, en geeft als uitersten arabier - trekpaard aan.

Je hoeft je toch niet meteen zo aangevallen te voelen?

Ik neem aan dat jouw paardje van 1.60 dan ook een wat forser, ouder en goed getraind paardje is

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:08

Karl66 schreef:
Snoevie, ik denk eerder dat het met lange tenen te maken heeft van sommige mensen die alles op zichzelf betrekken, dan met de intentie van degene die het geschreven heeft.

Idd, zie daarboven weer 1

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:54

je hebt gelijk,er zijn zeker mensen die alles op zichzelf betrekken.
maar bedenk eens waar dat door komt?

en wat ik al eerder zei,dat mag nooit ten koste van het welzijn van je paard gaan

koh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:35

Ik reageer zo fel omdat veel mensen met overgewicht er veel voor doen om er vanaf te komen. En ik denk dat er bijna niemand met een eigen paard het welzijn van zijn paard niet in de gaten houd. Dus overgewicht is misschien niet zo mooi op wedstrijd maar is niet zielig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:49

koh schreef:
Dus overgewicht is misschien niet zo mooi op wedstrijd maar is niet zielig.

Tot op zekere hoogte natuurlijk.

[edit]
http://www.deafvallers.vijftv.be/img/personen/peter.jpg (foto van een belgische afvaller voor het programma)
Ik zie hem niet graag op mijn paardje stappen eerlijk gezegd... Dát vind ik zielig. Je hebt overgewicht en je hebt overgewicht natuurlijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:16

Zo iemand zie ik alleen maar op een Belg, en ik vermoed dat zelfs Belgen daar moeite mee hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:18

En ik heb zo iemand nog nooit op een paard zien zitten.
Dus dan maken we ons druk om iemand die niet eens bij een paard in de buurt komt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:19

precies. Ik heb nog nooit iemand op een paard zien zitten wat absoluut niet kon.

Maar mijn punt was dus, overgewicht en óvergewicht

Als zo iemand erop gaat zitten zou ik zielig vinden, en ook schadelijk, maar iemand van 100 kg die op een volwassen kwpn van 1.70m stapt vind ik niet zielig.