Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:39

Op dit moment is Aken bezig en Nederland stuurde het "B"-team.

Het verbaasd me dat van Grunsven de discussie uit de weg gaat door niet in Aken te starten.

Door weg te blijven laat ook wéér Nederland zien weg te lopen van problemen, blijkbaar een Nederlandse volksziekte nr. 1

Citaat:
Van Grunsven:
" Ik voel mij op dit moment niet zo welkom

". is haar standpunt, gebaseerd op de al een jaar durende discussies omtrent de trainingsmethoden van de Erpse amazone en haar trainer.echtgenoot Sjef Janssen.

Bron: Eindh.Dagblad.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:44

ceasario schreef:

Het verbaasd me
dat van Grunsven de discussie uit de weg gaat door niet in Aken te starten.

......... mij niet...........

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:45

Dat is heus niet haar enige reden, het past ook gewoon niet in het wedstrijdprogramma, met het NK in aantocht en kort daarna de WEG. Maar om duidelijk te maken dat ze het niet met de gang van zaken eens is, noemt ze vooral de discussie als reden van het niet deelnemen aan Aken. En niet heel Nederland loopt weg voor de problemen, Edward gaat ook gewoon, naast Kirsten, Patricia en Alex. Waarvan er drie ook LDR trainen.....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:55

ceasario schreef:
Op dit moment is Aken bezig en Nederland stuurde het "B"-team.

Het verbaasd me dat van Grunsven de discussie uit de weg gaat door niet in Aken te starten.

Door weg te blijven laat ook wéér Nederland zien weg te lopen van problemen, blijkbaar een Nederlandse volksziekte
nr. 1

Citaat:
Van Grunsven:
" Ik voel mij op dit moment niet zo welkom

". is haar standpunt, gebaseerd op de al een jaar durende discussies omtrent de trainingsmethoden van de Erpse amazone en haar trainer.echtgenoot Sjef Janssen.

Bron: Eindh.Dagblad.

Hier noem je maar één van de redenen die ze geeft waarom ze niet in Aken verschijnt. Reden nummer één is dat het helemaal niet in de wedstrijdplanning past. Maar dat ze deze reden er vaak bij noemt is om eindelijk eens duidelijk te maken aan die mensen die denken dat ze ongestoord ongenuanceerde uitspraken kunnen doen en posteracties kunnen opzetten, dat er consequenties zitten aan hun acties en hun eigen land straks met een gedegradeerd concours zit omdat toppers er niet meer aan mee willen doen door al hun ongefundeerd commentaar.
Noem het "wakker schudden"..... al ben ik bang dat deze mensen zo weinig nadenken over hun acties dat ook dit niet zal helpen, maar hopelijk worden ze er nu wel zoveel op aangesproken en op aangekeken dat ze daardoor in het vervolg wat beter gaan nadenken voordat ze iemand het zwarte schaap proberen te maken.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 18-05-06 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:55

renes schreef:
Dat is heus niet haar enige reden, het past ook gewoon niet in het wedstrijdprogramma, met het NK in aantocht en kort daarna de WEG. .

Citaat:
het past ook gewoon niet in het wedstrijdprogramma

Bull !

Trainen voor het NK. volgende week. wat niets meer is dan een regionale wedstrijdje zonder 80 000 mensen publiek.
De Wereld zal de Nederlandse door weg te blijven nog beter onder de "loep"nemen.
En door weg te blijven zal het LDR-rijden nog verder toegespits worden op Nederland ( i.p.v. op de gehele sport) en eventueel hun paarden (Dutch-Horses).

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:57

ceasario schreef:
renes schreef:
Dat is heus niet haar enige reden, het past ook gewoon niet in het wedstrijdprogramma, met het NK in aantocht en kort daarna de WEG. .

Citaat:
het past ook gewoon niet in het wedstrijdprogramma

Bull !

Trainen voor het NK. volgende week. wat niets meer is dan een regionale wedstrijdje zonder 80 000 mensen publiek.
De Wereld zal de Nederlandse door weg te blijven nog beter onder de "loep"nemen.
En door weg te blijven zal het LDR-rijden nog verder toegespits worden op Nederland ( i.p.v. op de gehele sport) en eventueel hun paarden (Dutch-Horses).

Als jij dit bull vind heb je weinig verstand van wedstrijdplanning en pieken.
Weet jij wat de wedstrijden zijn die de nederlandse ruiters moeten rijden om voor het team in aanmerking te komen en waar dus de bondscoach wil dat iedereen verschijnt?

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:02

horseyfries schreef:
[
Als jij dit bull vind heb je weinig verstand van wedstrijdplanning en pieken.
Weet jij wat de wedstrijden zijn die de nederlandse ruiters moeten rijden om voor het team in aanmerking te komen en waar dus de bondscoach wil dat iedereen verschijnt?
[/quote]

Kan Salinero niet een extra trainingsrondje lopen in Eindhoven.?

Lingh heeft er toch ook geen moeite mee op zich dagelijks extra in te spannen. En Jazz was er nog niet helemaal klaar voor ,maar wel om elke dag op de BOK te springen.

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:03

Zelf vind ook ik ook dat ze te diep lopen.
Als ze zo lopen , is volgens mij de rug ook niet meer recht

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:04

Is Jazz er nog niet klaar voor?

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:05

netam12 schreef:
Zelf vind ook ik ook dat ze te diep lopen.
Als ze zo lopen , is volgens mij de rug ook niet meer recht

Voor de duidelijkheid!

Ik vindt van niet

Maar wel voor Bokkers !!!!!!!!!!!!!!!!

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:06

Tyrza schreef:
Is Jazz er nog niet klaar voor?

Tekst;
Is net hersteld van een lichte blessure. (bron: ED)

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:08

Hehe, ik bedoel maar...

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:21

@Q : het doet er verder niet meer toe hoe ik die stage ben kwijt geraakt, punt is dat ik hem kwijt ben door dit forum en wat hier gezegt is (o.a. door mij) verder ga ik me daar niet meer over uit laten,voor ik nog meer gezeik krijg.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:41

het verbaast me overigens wel dat jullie er nu pas over vallen dat anky &co. niet naar aken gaan, tijdens jumping amsterdam werd al bekend gemaakt dat anky niet meer in duitsland aan start zou komen, en al snel daarna ging 'de rest' ook niet, dus waarom nu deze ophef?

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:02

DresslOver schreef:
het verbaast me overigens wel dat jullie er nu pas over vallen dat anky &co. niet naar aken gaan, tijdens jumping amsterdam werd al bekend gemaakt dat anky niet meer in duitsland aan start zou komen, en al snel daarna ging 'de rest' ook niet, dus waarom nu deze ophef?

Omdat het nu aan de orde is .

Het gebeurd wel vaker dat er vroegtijdig uitspraken gedaan worden die men later niet kan nakomen.

Citaat:
en al snel daarna ging 'de rest' ook niet

Daar hebben zichzelf mee.
De Wereld draait gewoon door.

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:28

Ach jongens kommop zeg..!
ik denk niet dat het wat helpt als we gaan zitten discusseren over waarom Anky niet naar Aken wil..
Het feit is DAT ze niet naar aken gaat, en niet WAAROM ze niet gaat.
Ik kan het me heel goed voorstellen, en ik denk dat we met z'n allen maar achter haar moeten staan.
We moeten immers zelf nog maar eens zien of we ooit op dat niveau komen, waarschijnlijk niet namelijk ... (M.U.V. Tyrza )

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:29

Citaat:
en al snel daarna ging 'de rest' ook niet

Citaat:
Daar hebben zichzelf mee.
De Wereld draait gewoon door.

Waarom hebben ze zichzelf daarmee..?!
Als hun daar in Aken niet gaan rijden, zullen ze er ook heus niet wakker van liggen, anders waren ze wel gegaan..

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:45

het is niet zo dat het hun iets uitmaakt al rijden ze wel of niet, ze rijden toch wel, en ze hebben aken niet nodig.. dus of ze zichzelf daar mee hebben..

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:44

horseyfries schreef:
Het lijkt me sterk dat de coördinatie van een paard niet beïnvloedt zou worden bij zuurstofgebrek en het lijkt me dus nog sterker dat een paard dressuur op het hoogste niveau kan beoefenen terwijl hij dat zuurstofgebrek zou hebben.....
In de ring loopt ie natuurlijk niet zo (loopt ie misschien te genieten van al die extra zuurstof die ie nu binnen krijgt )
renes schreef:
Dat is heus niet haar enige reden, het past ook gewoon niet in het wedstrijdprogramma, met het NK in aantocht en kort daarna de WEG. Maar om duidelijk te maken dat ze het niet met de gang van zaken eens is, noemt ze vooral de discussie als reden van het niet deelnemen aan Aken. En niet heel Nederland loopt weg voor de problemen, Edward gaat ook gewoon, naast Kirsten, Patricia en Alex. Waarvan er drie ook LDR trainen.....
Inderdaad, geloof ook niet dat de discussie de echte reden is, maar zo kan ze wel leuk doen alsof. Politieke spelletjes.
horseyfries schreef:
Maar dat ze deze reden er vaak bij noemt is om eindelijk eens duidelijk te maken aan die mensen die denken dat ze ongestoord ongenuanceerde uitspraken kunnen doen en posteracties kunnen opzetten, dat er consequenties zitten aan hun acties en hun eigen land straks met een gedegradeerd concours zit omdat toppers er niet meer aan mee willen doen door al hun ongefundeerd commentaar.
Noem het "wakker schudden"..... al ben ik bang dat deze mensen zo weinig nadenken over hun acties dat ook dit niet zal helpen, maar hopelijk worden ze er nu wel zoveel op aangesproken en op aangekeken dat ze daardoor in het vervolg wat beter gaan nadenken voordat ze iemand het zwarte schaap proberen te maken.
Politieke spelletjes dus. Ze kan zich veroorloven om weg te blijven, en had het waarschijnlijk anders ook wel gedaan. Het heeft dus niet echt effect op het concours en dat zullen hen die ze hiermee wilt "wakker schudden" ook echt wel beseffen.
DresslOver schreef:
@Q : het doet er verder niet meer toe hoe ik die stage ben kwijt geraakt, punt is dat ik hem kwijt ben door dit forum en wat hier gezegt is (o.a. door mij) verder ga ik me daar niet meer over uit laten,voor ik nog meer gezeik krijg.
Begrijp ik het goed, dat je stageplek is geweigerd, omdat je aan deze discussie deelnam???? Dan weten we ook hoe serieus we de bewering moeten nemen dat men met iedereen die zich serieus erin wilt verdiepen, in discussie wilt gaan.
Betekend dit dat Stal-Anky deze discussie volgt??

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:21

Q, de spieren die hij in de ring moet gebruiken zullen toch ontwikkeld moeten worden tijdens de training, om nog maar te zwijgen over balans, coördinatie, reflexen enz. enz.
Je wilt toch zeker niet beweren dat je het meent dat je gelooft dat dit alles onder voortdurend zuurstofgebrek plaatsvindt hé?
Ik acht je slimmer dan dat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:30

Geinig.... om juist Anky van politieke spelletjes te beschuldigen......

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:18

horseyfries schreef:
Q, de spieren die hij in de ring moet gebruiken zullen toch ontwikkeld moeten worden tijdens de training, om nog maar te zwijgen over balans, coördinatie, reflexen enz. enz.
Je wilt toch zeker niet beweren dat je het meent dat je gelooft dat dit alles onder voortdurend zuurstofgebrek plaatsvindt hé?
Ik acht je slimmer dan dat.
Ik zei al dat ik dat zo net nog niet weet, van dat zuurstof verhaal en LDR.
Enne, hoezo voortdurend...
Aimee schreef:
Geinig.... om juist Anky van politieke spelletjes te beschuldigen......
Ja man, lagguh!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 02:13

Volgens mij heeft het weinig met politieke spelletjes te maken en is het vooral een gevolg van het wereldkampioenschap. Daardoor is het CHIO op een ongelukkig tijdstip vroeg in het seizoen geplaatst, wat in haar trainingsopbouw slecht uitkwam.

Vorig jaar heeft de voorzitter van CHIO Aachen haar juist nog gesteund in de hetze die toen losbarste, dus als het om een politiek spelletje was gegaan, dan zou het voor haar logischer zijn geweest om wel te gaan en hem weer uitspraken ten gunste van LDR te ontlokken

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:38

dat helemaal 'achter de teugel' lopen (ik weet niet hoe je t noemt haha) dat krijg ik niet eens voor elkaar bij het paard waar ik op rijd.. ik vind dat je paard wel naar beneden moet lopen maar niet helemaal met zn neus tegen zn borst... dat vind ik TE overdreven

Niffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:55

LDR.. tja wat zullen we zeggen, ik denk dat degene die op topniveau zo rijden echt wel zullen weten wat ze doen. Ze kunnen ze diep rijden maar ook zo weer oprichten..en de resultaten laten het zien toch?

Ik zelf zou nooit zo mijn paard zo gaan rijden, ten eerste omdat ik niet weet of ik het zo wel goed doe, ten tweede omdat ik denk dat mijn paard daar niet zo voor gebouwd is en ten derde omdat ik niet zo les krijg.

En of het dierenmishandeling is, ik heb geen idee. Anders had er vast wel een of andere dierenbescherming ingegrepen toch? Of is er dan niemand die dat durft???

Ik denk gewoon dat iedereen moet doen wat goed is voor zijn of haar paard, en lukt het een niet misschien helpt dan het andere wel.