Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:Vergelijk I K met een groot violist, Isaac Stern, die het vioolconcert van Paganini op zijn Stradivarius aan het instuderen is.
We kunnen daar inspiratie aan opdoen om dat op een dag ook te kunnen, het bewonderen, er van genieten, maar we kunnen er niets van leren.
Zo ziet het er uit "als het goed is".
Om te leren en te begrijpen moeten we aan de basis beginnen en met trial and error verder evolueren.
We hebben behoefte aan de juiste aanwijzingen op het juiste moment, geluk, moed om verder te gaan en wat talent.
Peppertree schreef:Ik denk dat ruiters die in de knoei zitten met de aanleuning beter kunnen gaan proberen om Ingrid Klimke te imiteren dan dat ze gaan lopen hannesen op de Will Faerber manier. Als je tenminste inspiratie voor je rijden wilt halen uit YT filmpjes en je zou moeten kiezen. Ik snap ook niet zo waarom Simpelman Ingrid Klimke haar 'basis' filmpjes ziet als te hoog gegrepen voor de gemiddelde bokker. Zoals zij het doet, ja, dat kun je natuurlijk niet zomaar. Maar zoals zij het doet, is wel gewoon goed te doen, ook al maak je waarschijnlijk meer fouten dan zij zelf en duurt het langer. Het is simpel en het is logisch.
Simpelman schreef:Wanneer je dit kunt:
Een paard met een gestrekte hals voorwaarts in tact, mét aanleuning en VOOR de loodlijn rijden op een rechte en gebogen op een gebogen lijn en in eenvoudige overgangen
En dit echt begrepen hebt:
dat het zeker 4 jaar duurt voordat een paard op twee teugels gelijk begint te lopen,
dat recht richten pas plaats kan vinden NADAT losgelatenheid, tact, aanleuning, negeeflijkheid en Schwung bevestigd zijn,
dan kun je geweldig veel voordeel halen aan het volgen van de I K video's.
Ik nodig iedereen vriendelijk en vol goede bedoeling uit dat eens uit te proberen.