Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Destino schreef:Was al bang dat ik het verkeerd zou zeggen.
Maar ben nu wel benieuwd waar je die binnenhand van de hals af dan voor moet doen?
Snackie schreef:[/quote]oke.mezelf mobiel quoten is geen succes :
Een leuk verschil/vooruitgang om te delen:
Over de schouder weglopen in januari:
[ Afbeelding ]
Helaas (veel) teveel binnenhand terwijl hij juist gecorrigeerd zou moeten worden aan de buitenzijde omdat hij door mijn begrenzende hulp heen loopt.
[ Afbeelding ]
En hier afgelopen weekend. Hij loopt hier minimaal over de schouder weg en ik heb mijn handen "bij elkaar", yeey! Voor het mooie zou hij in de gereden bocht iets meer om mijn binnenbeen mogen buigen zodat de hoek/bocht ronder is. Nu nog een beetje plat. Maar dat is iets om aan te werken met mijn juffie!
En niet zoveel naar mijn knappe tink kijken en handen iets meer dragen natuurlijk.
Destino schreef:Was al bang dat ik het verkeerd zou zeggen.
Maar ben nu wel benieuwd waar je die binnenhand van de hals af dan voor moet doen?
Snackie schreef:je hebt gelijk babootje. maar de druk is een stuk.minder dan op bovenstaande foto.
het streven is om de binnen teugel los te kunnen laten in die wending als t ware. thuis zonder wedstrijd spanning gaat dat steeds beter
ankehoix schreef:Wat een top topic is dit toch!
En wat een vooruitgang Snackieleuk om die foto's zo onder elkaar te zien.
Ik ben niet actief in het topic, maar sla geen post over met lezen!
Ik krijg les op het Prix. St. George paard van mn nicht, wat een gevoel is dat zeg. Ze geeft me aanwijzingen en dan voel je op een gegeven moment die achterhand zakken en de voorkant opstijgen. Waardoor hij dus inderdaad veel meer ruimte voor krijgt om bepaalde oefeningen uit te voeren. Heerlijk gevoel is dat!
Destino schreef:Dat het duidelijker is snap ik inderdaad, maar betekent het ook dat je dat moet blijven doen als je een meer ervaren paard hebt dat het wel snapt? Of moet je er naartoe werken dat je je handen bij elkaar gaat houden op de volte?
_Marinke_ schreef:Destino, wat gebeurt er met jou lichaam als je je bekken (overdreven) kantelt en echt gaat zitten?
Als jij moet doorzitten en niet helemaal fijn kan zitten vanwege de ietwat gespannen rug, of de enorme bewegingen, wat doe jij dan in je houding om beter te kunnen zitten?