Het was misschien geen goede bewoording van me, maar kan het goede woord er ook niet voor vinden...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pion schreef:Ik heb gisteren overigens een dag gehad dat ik weer echt los durfde te laten
Constant hand voor houden, voorwaarts oplossen, gewoon rijden, heel erg fijn
Hoop dat deze dagen elkaar op gaan volgen en dat ik het 'bij me houden' echt af ga leren.
Moet er gewoon overheen stappen, als ze ergens van schrikt dan gaat ze toch wel, ik moet haar dan gewoon zo snel mogelijk op de volte zetten.
Mallow schreef:Maar kan een paard alleen nagevelijk lopen met een hoofdstel in?
Pizzazz schreef:Heel erg gaaf die filmpjes, allebei.
Een vraag die in me opkomt door de eerste video: Ok, er mag nog wat verfijnd worden en het mag iets actiever, vooral de achterhand. Maar als je ziet hoe het paard uit zichzelf zijn hoofd en hals houdt, bij bepaalde oefeningen duidelijk wat lager en de nek wat ronder, bij de rest minder rond, maar wel vrij laag. WAAROM willen wij paarden dan zo ver 'aan de teugel'? Wat is het nut van de nek zo rond en het hoofd zo dichtbij de hals?
Pion schreef:Bij mij draait ze met de klok mee (dus naar rechts?)
Wanneer ik een tijdje kijk gaat ze tegen de klok in (links).
bertie schreef:Omdat je dan met meer druk kunt rijden. Dan gaan die beentjes meer wapperen (en de staart soms ook) en dat vinden veel mensen mooi.
Kijk maar waar ze op de tribune enthousiast van worden.
bertie schreef:Anthonia_ schreef:Ik heb heel veel gelezen in dit topic en meiden, jullie maken een betere ruiter van mij. Na het lezen van 10 pagina's gaat het rijden ineens beter. De puzzelstukjes vallen weer op zijn plaats! Bedankt bedankt bedankt!!!
Pffff! TIEN pagina's!
dat is nog niets, er is ook nog een eerste topic!![]()
Het is wel een dilemma: moet je nou Al die mails gaan lezen, of blij op je paard kruipen?![]()
je maakt ons natuurlijk wel nieuwsgierig, als je zegt dat je rijden beter gaat.
FOTO's is wat we willen!
Kunnen we je lekker afkraken!![]()
Nee hoor, dat doen we hier niet.