Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Liever dat dan een ongeluk.
ik zou echt lachen als ik diegene zou zien.
8nnemiek schreef:Ik heb schijt aan regeltjesIk heb mijn paard wel eens omgetrokken, ik heb hem wel eens een klap gegeven met mn elleboog tegen zijn snuffert, én hij heeft al best wat trappen voor zn kont gehad, en de longeerzweep heeft hij ook al vaak mogen voelen
Maar zodra hij braaf is dan ben ik ook poeslief
Ben altijd eerlijk voor mn knollie
Qua rijden kloten we ook maar wat aan haha. Als het maar lekker ontspannen gaat, neus omlaag en luisteren en dan ben ik tevreden![]()
Ik sta wel altijd als eerste te zeuren over hoe mensen op wedstrijd het allemaal fout doenMet hun sporen liggen te prikken en dat afranselen na een weigering en aan het bit hangen en straffen in de mond en liggen te bitchen.. krijg ik altijd zin om er met de zweep achteraan te gaan
kijken of zij het leuk vinden
Kaitlyn schreef:Apple schreef:Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Amen![]()
Heb hier niets aan toe te voegen.
joenohoe schreef:Ik wel, slaat nergens op. Hoe vaak is het niet zo dat de ruiter niet kundig genoeg is om de juiste hulpen te geven, moet het paard dan een ram of een por met de spoor omdat jij dr zelf niks van snapt ? Of wat denk je van de mensen zonder ruitergevoel ? Als het niet wil ligt de oorzaak meestal bij de ruiter, of het paard snapt het nog niet. Moet je dan gaan straffen of m in zn bek trekken ? Dacht het niet.
Als mijn hengstje mijn jaarling onder luid gepiep wil schoppen terwijl ik hem vast heb, ja dan komt er een ruk aan het touw en een gigantische brul. Hoef ik hem niet voor te slaan. Als mijn jaarling zich misdraagt hetzelfde. Meer is niet nodig, ook niet voor mijn rijpaardmerrie en mijn shetmerrietje. Wat ze doen als ze in het land lopen bemoei ik me verder niet mee, dat vechten ze onderling maar uit.
Maar als er met rijden iets fout gaat, dan zoek ik het eerst bij mezelf. Schaam jullie, ruiters die slaan of trekken of schoppen uit pure woede of machteloosheid, ga nadenken over hoe je het kunt oplossen en leef je niet uit op je paard (en geloof me, ik weet waar ik over praat...).
Maar als mijn paard uit luiheid gaat staken (geloof me dat doet de ruin nog wel eens) dan vraag ik het 2x lief en als hij dan nog niet luistert dan krijgt hij wel een tik op z'n billen
Of net zoals ze een keer kuren op stal hebben, dan is m'n stem verheffen altijd genoeg.