Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diane65 schreef:Ik denk dat het pas goed te beoordelen is als je zelf op zo'n paard heb gezeten.
Diane65 schreef:Maar zen in plaats van zijn? Of is dat dialect? Nu even on topic. Of het TE extreem is weet ik niet, ik vind het gewoon extreem. Ik kan niet beoordelen over het komt omdat Totilas overijverig is of teveel onder druk wordt gereden (veel been en veel stang om m in te houden) weet ik niet. Ik denk dat het pas goed te beoordelen is als je zelf op zo'n paard heb gezeten. Voor het plaatje vind ik dit moment waarop de foto is genomen niet prettig overkomen. Ik zie toch liever iets meer ontspanning in het totaal.
Ilzas schreef:Ze vroeg niet of het goed was als Edward iedere criticus op zijn paard liet en dacht of zei ook niet dat het paard er beter van werd. Ze dacht dat ze het pas goed kon beoordelen als ze zelf op zo'n paard gezeten had.
sarabande schreef:pharagirlke schreef:Kortom: mensen die via audio kijken zijn wat realistischer omdat ze OOK naar de fouten kijken?
Want ik heb net het idee dat zij die zo zwijmelen doen alsof er helemaal geen fouten zijn of ze simpelweg niet zien, dat kan ook.
Ik zal deze post maar aan het verschil van interpretatie van de Nederlandse taal toeschrijven
Huertecilla schreef:Hermelientje schreef:Zijn die maaiers dan even fout als Totilas?
Wat het punt van incorrecte inefficiente bewegingsverloop is het hetzelfde wat fout betreft ja.
Bij Totilas is het foutieve gestimuleerd door dresseren terwijl de voor deze dressuurvorm eigenlijk het juist wégdresseren het doel is.
Hermelientje schreef:Volgens mij is jouw boodschap "ik vind wedstrijddressuur inefficiënt en onzinnig". Heb ik het nu goed begrepen?
griebels schreef:ik gruwel niet alleen van zijn voorbeen/schoudergebruik maar ook van zijn achterbenen (bij zowat elk GP paard trouwens). Achterbeen wordt niet onder de massa gezet maar voornamelijk opgetild. Hetzelfde als wat er bij de arabieren juist gebeurd en afgekeurd wordt...
Het achterbeen moet toch naar voren geplaatst worden!?!?