Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

peacehorses schreef:ah op die manier, ik dacht dat je bedoelde dat je iets fout deed, als je bezweet van je paard afkomt. Dat ben ik met je eens inderdaad
Whisperrtje schreef:ja, ik ook
ik word er gek van. ik zeg altijd waarom kom ik dan wel bezweet van een paard af.
ligt ook een beetje aan het niveau, maar ik vind het gewoon een sport. en als iemand paardrijden geen sport vind houd ie dat lekker voor zich, en anders zelf is proberen een driejarige vooruit te kregen die niet op been reageert. nou das best werken hoor.
The art of riding is keeping the horse between you and the ground
Waratje schreef:peacehorses schreef:ah op die manier, ik dacht dat je bedoelde dat je iets fout deed, als je bezweet van je paard afkomt. Dat ben ik met je eens inderdaad
Om eerlijk te zijn vind ik inderdaad dat je iets fout doet als je altijd bezweet van je paard stapt
Whisperrtje schreef:ja, ik ook
ik word er gek van. ik zeg altijd waarom kom ik dan wel bezweet van een paard af.
ligt ook een beetje aan het niveau, maar ik vind het gewoon een sport. en als iemand paardrijden geen sport vind houd ie dat lekker voor zich, en anders zelf is proberen een driejarige vooruit te kregen die niet op been reageert. nou das best werken hoor.
Heb je wel eens bedacht dat niemand die 3-jarige heeft uitgelegd wat dat been te betekenen heeft? Een drie-jarige rijden is nog minder "werk" dan een volwassen paard, want bij een drie-jarige ben je nog niet aan het rijden maar alleen kennis laten maken met een ruiter en wat basisbeginselen van werk.
Enne, Barcelano, erop blijven is niet een sport, maar een kunstThe art of riding is keeping the horse between you and the ground
![]()
Balans en coordinatie heb je ook nodig bij naar je werk (of school) fietsen, ook je spieren leveren hierbij een zekere inspanning, maar sport is het daarom toch niet? Net zomin als tuinspitten, heb je ook balans en coordinatie voor nodig, maar ik hoor niemand zeggen dat dat "sport" is.......

Barcelano schreef:En toch heeft iedereen die nooit op een paard gezeten heeft spierpijn.
Dat krijg ik niet hoor van een rondje fietsen ergens naar toe dan wel
Ag het is mijn hobby en ik beweeg minstens meer dan een half uur...........
Dat zit wel goed
Het is echt zwaar, en ik ben wel degelijk vermoeid na het rijden. Maar dit komt ook omdat ik totaal geen conditie heb
Maar ik snap bijvoorbeeld écht niet dat schaken ook een sport genoemd wordt haha!