Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

echt ONDER de littekens, oude breuken
bij mijn rechter sleutelbeen zijn de alpen niks

en de meeste ongelukken met gewoon onopgevoedde klerebokken

KiWiKo schreef:De "ergste" ongelukken met de braafste paarden altijden de meeste ongelukken met gewoon onopgevoedde klerebokken

en dat zijn idd de "ergste" ongelukken
detour schreef:Kortom: een leuke en gezellige hobby, die paarden!
Citaat:Naar mijn mening kun je als je paard omhoog komt het beter gewoon voorwaarts oplossen...
Mja helaas frisiangirl en Detour...We redden het niet tegen de allervriendelijkste paardenmensen..Misschien moeten we het onder ogen zien. We zijn gewoon dierenbeulen
, liever gepletterd onder 600 kilo, dan je paard een blauwe plek bezorgen. Want dat kan ECHT niet! 
helemaal mee eens!
daniella74 schreef:detour schreef:Kortom: een leuke en gezellige hobby, die paarden!
Tja, ik zou op schaken kunnen gaan maar ik ken mijzelf en de kans is vrij groot dat ik de tegenstander om de oren mep met het schaakbord

Een trauma zullen ze er niet van krijgen.

en dat werkt prima
Dus jij hoeft helemaal niet te gaan schaken
lucky you randie schreef:Ja precies, en zo werkt hetDus jij hoeft helemaal niet te gaan schaken
lucky you

daar wordt een paard niet beter opgevoed van
Ook met rijden werd hij steeds minder hanteerbaar. randie schreef:danku danku, maar goed ik meen het bloedserieus:D. Dat soort mensen wat roept ZIELIGG zijn DE mensen die gevaarlijke paarden creeeren wanneer ze een dominant dier krijgen..!
Jimb0o schreef:Ik ben het wel met Randie eens. Bij sommige paarden is het puberen en uitproberen en dan moet je grenzen stellen. Het begint al bij het naast je lopen. Een tijdje geleden ging mijn pony met een ander naar de wei die aan het puberen was en totaal niet werd aangepakt. Voor ons is het 10min lopen naar de wei en de pony in kwestie was dan echt de baas over zijn baasje, als meneer wilde draven mocht dat, hij leidde haar echt. Nou dat was echt geen leuk beestje hoor....Ook met rijden werd hij steeds minder hanteerbaar.
Nadya schreef:randie schreef:danku danku, maar goed ik meen het bloedserieus:D. Dat soort mensen wat roept ZIELIGG zijn DE mensen die gevaarlijke paarden creeeren wanneer ze een dominant dier krijgen..!
Zo'n soort mens ben ik dus blijkbaar, want ik pak het ietsepietsje anders aan.![]()
Heb het trouwens nooit over 'sielug' gehad, maar wel over andere methodes om eventueel probleemgedrag aan te pakken.![]()
Mijn eigen dominante ruin is anders ook prima opgevoed, hoor. Kreeg laatst nog een compliment van mijn DA.![]()
Eerdaags ga ik mensen helpen met hun dominante merrie. En ook die zal ik niet zomaar slaan, want om de rangorde weer even op orde te krijgen heb ik gewoon hele andere methodes.![]()
Zullen we zien, wie hier een gevaarlijk paard creeert of er juist voor zorgt dat het zonder te meppen weer in orde komt (ik vermoed dat ik vooral die mensen op moet voeden trouwens:D).
. Grondwerk kan nl ook heel erg verkeert lopen, als je niet voor de volle 100% weet waarmee je bezig bent..Dat JUIST de verhoudingen verstoort worden, of zie ik dat nu fout?randie schreef:Ieder zijn meug, maar wat doe jij op het bewuste moment dat het goed fout gaat nadya? Laat jij het door gaan, met gevaar voor jezelf..Of geef je een peer zodat hij op dat moment stopt en ga je er daarna aan werken?
Ik denk dat de manier van handelen ook met type paard te maken heeft..Ik ben nl dik 10 cm kleiner dan mijn tank, en ik voel er niet zo veel voor om te gaan bakkeleien met hem... Grondwerk kan nl ook heel erg verkeert lopen, als je niet voor de volle 100% weet waarmee je bezig bent..Dat JUIST de verhoudingen verstoort worden, of zie ik dat nu fout?
even ter illustratie
http://modulo2.rendered.startpda.net/32 ... _tBau.jpeg
, maar je kent dat wel. Je zoekt een paard van rond de 1.65, je ziet een paard
. En hij was redelijk schriel toen hijkwam maar veranderd
. Maar goed misschien is het nu wat duidelijker waarom ik gewoon
. randie schreef:hahahah ehmm jawel, maar je kent dat wel. Je zoekt een paard van rond de 1.65, je ziet een paard
van 1/68 op MP. Je gaat kijken en een paar keer rijden, dan meet je hem blijkt hij 1.70 te zijn..
Mwohh die 2 cm, en dan groeit hij nog iets meer dan 2 cm en dan zit je toch al snel aan 7 extra
centimeters dan wat eigenlijk de bedoeling was. En hij was redelijk schriel toen hijkwam maar veranderd
met de tijd echt in een brede patser. Maar goed misschien is het nu wat duidelijker waarom ik gewoon
geen sjitt van hem duld.