Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yamcha schreef:Als iemand nog eens een tabel heeft die gemaakt is door een DA ofzo, hoor ik het graag!
beantsje schreef:Yamcha schreef:Als iemand nog eens een tabel heeft die gemaakt is door een DA ofzo, hoor ik het graag!
YES!!,
En dan moeten daar de volgende variabelen in:
ras paard + stokmaat + geslacht
africhtingsgraad paard
conditie paard
specifieke bouw (rug) paard
conditie ruiter
rijvaardigheid ruiter
gebruiksdoel
max. aaneengesloten rijduur
bouw zadel
Dit zijn volgens mij allemaal factoren die meewegen (leuke woordkeus, vinden jullie niet?)
misschien dat in een tabelletje voor alle combinaties een maximum ruitergewicht gegeven kan worden?
superwoman schreef:Als de nu opgegeven tabellen gebaseerd zijn op een goed onderzoek, ben ik daar tevreden mee.
Maar dat mis ik. Hoe is het onderzocht?
jasmijntje schreef:Wat ik bijzonder vind is er mensen zijn die gaan zoeken welk paard bij hun gewicht past ipv hun gewicht aan gaan passen.
jasmijntje schreef:Wat ik bijzonder vind is er mensen zijn die gaan zoeken welk paard bij hun gewicht past ipv hun gewicht aan gaan passen.
Mork schreef:Vind ik ook een erg makkelijke rot opmerking. Niet iedereen die zoiets opzoekt heeft overgewicht en als men dat wel heeft dan zullen sommigen al het 1 en ander gedaan hebben om eventueel af te vallen. Trouwens nogmaals overgewicht komt niet altijd door dat ene hapje teveel!
Jammer dat er dus nog steeds mensen zijn met vooroordelen over de wat dikkere mens........
Wendy15 schreef:Dit heeft dus niet met het gewicht te maken, maar met de rijervaring...
superhaffies schreef:Wendy15 schreef:Dit heeft dus niet met het gewicht te maken, maar met de rijervaring...
precies![]()
superwoman schreef:toch lijkt het door dát te quoten, net of het alleen aan de rijervaring licht. Zoals wendy ook heeft geschreven had het welshje die groter was wel moeite met haar.....
Wendy15 schreef:Het hangt ook gewoon af wat voor type paard je hebt. Heb ook wel eens op een welshje van 1.47m zonder conditie en bespiering gereden en merkte toch duidelijk dat dat beestje daar moeite mee had en ben daar dan ook niet mee doorgegaan