Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:44

True, maar jouw visie is niet DE waarheid, maar een mening gebaseerd op jouw ervaringen en emoties en dus onvolledig.

Het is daarom verstandig hem niet te brengen als het enige onweerlegbare.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:59

Q, je moet ook je onderschrift nog even aanpassen...

volgens mij moet de quote namelijk zijn "het maakt niet uit welke weg je volgt als hij maar niet anders is dan Q's definitie van rijkunst"

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:01

SuperPepeijn schreef:
Het is daarom verstandig hem niet te brengen als het enige onweerlegbare.
True, maar dat is jouw perceptie. Ik breng niets als DE waarheid (tenzij het een feit betreft), maar geef wel duidelijk aan wat mijn mening is en die is gebaseerd op mijn kennis en ervaringen, en die van anderen.

Aangezien NIEMAND alles kan weten, is IEDERS uitleg/mening/etc onvolledig.

Verder probeer ik wel graag zoveel mogelijk achter de waarheid te komen, dus vraag ik nogal eens door als iemand iets beweerd. Sommige mensen kunnen daar niet tegen.

Hee Zep . Wat ben jij triest zeg .

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:03

QQQQ schreef:
[Eens.
En in deze discussie geven mensen die er achter staan, of niet, uitleg over waarom zij denken dat dit netto positief zal uitpakken, of niet.
[/quote]

In deze gaat men voorbij aan de basis van prestatie nl. zuurstof.

Daarom is het aan te bevelen voor een ieder die nog niet weet wat zuurstof is en dat lijkt me het merendeel ( strot dichtrijden, stoffige bak,ammoniak). vanavond het programma eens te bekijken.
Dan mist niemand de discussie deel 2 volgende week in de media.

viewtopic.php?f=105&t=590365

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:09

ceasario schreef:

Daarom is het aan te bevelen voor een ieder die nog niet weet wat zuurstof is en dat lijkt me het merendeel ( strot dichtrijden, ...
Hiermee geef je dus duidelijk aan dat bij LRD dit niet aan de orde is

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:12

ceasario schreef:

Daarom is het aan te bevelen voor een ieder die nog niet weet wat zuurstof is en dat lijkt me het merendeel ( strot dichtrijden, stoffige bak,ammoniak). vanavond het programma eens te bekijken.
Dan mist niemand de discussie deel 2 volgende week in de media.

viewtopic.php?f=105&t=590365
Dat gaat over wel of geen bit. Niet over LDR.
Beetje off topic dus

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:13

SuperPepeijn schreef:
ceasario schreef:
In deze gaat men voorbij aan de basis van prestatie nl.
zuurstof.

Daarom is het aan te bevelen voor een ieder die nog niet weet wat zuurstof is en dat lijkt me het merendeel ( strot dichtrijden, ...
Hiermee geef je dus duidelijk aan dat bij LRD dit niet aan de orde is

We zullen het vanavond zien hoe het uitpakt.

De Duitsers doen er tenminste iets aan om de discussie niet "dood" te maken.

Hier in het land moet je alles hebben van horen zeggen.

SuperPepeijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:15

Waarom had ik al het vermoeden dat het Duits zou zijn?

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:17

QQQQ schreef:
[Dat gaat over wel of geen bit. Niet over LDR.
Beetje off topic dus
[/quote]

Het gaat over zuurstof !

En slikt een paard bij LDR ja of nee.

Allemaal dingen die met LDR te maken, maar vooral met die "domme"

die het gereedschap nodig hebben om een dier de controle op te leggen.

Jij denkt vlgs. mij in "partjes"

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:18

SuperPepeijn schreef:
Waarom had ik al het vermoeden dat het Duits zou zijn?

Je weet toch hoe smerig politiek is.
Op NOVA kijken vanavond (off topic)

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:27

deze discussie gaat nergens meer over, het is geeneens meer een discussie, het is gewoon het 'wellus, nietus' van de kleuterschool. Q haalt mening en feit door elkaar, en wij, ja wij zijn zo dom om nog steeds te proberen om Q iets duidelijk te maken, maar Q wil het toch niet snappen, dus waarom doen we deze moeite eigenlijk nog?

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:57

ceasario schreef:
Het gaat over zuurstof !

En slikt een paard bij LDR ja of nee.

Allemaal dingen die met LDR te maken, maar vooral met die "domme"

die het gereedschap nodig hebben om een dier de controle op te leggen.

Jij denkt vlgs. mij in "partjes"
Snap ik maar:
1. Niet alleen LDR gebruikt een bit
2. Dat zuurstof nodig is, is algemeen aanvaard
3. Dat onderzoekje zal geen antwoord geven op de vraag of een paard bij LDR slikt (neem aan dat het racepaard niet LDR wordt gereden)
4. Ik kan me goed voorstellen, dat de druk op het bit tijdens een race in de volle rengalop anders is dan bij de dressuur met een nagevelijk paard (of wordt het paard met bit gereden terwijl de teugels aan 't hoofdstel vast zitten?)

Ontvang geen WDR, dus als het volgens jou op LDR van toepassing zou kunnen zijn, kom dan maar verslag doen hier

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:59

DresslOver schreef:
deze discussie gaat nergens meer over, het is geeneens meer een discussie, het is gewoon het 'wellus, nietus' van de kleuterschool. Q haalt mening en feit door elkaar, en wij, ja wij zijn zo dom om nog steeds te proberen om Q iets duidelijk te maken, maar Q wil het toch niet snappen, dus waarom doen we deze moeite eigenlijk nog?
O, jij noemt dit moeite doen Doe nu dan eens on-topic moeite

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:10

QQQQ schreef:
Verder probeer ik wel graag zoveel mogelijk achter de waarheid te komen,.......

Dan heb ik slecht nieuws voor je
De Waarheid bestaat niet, iedereen heeft zijn eigen waarheid.

Marchador

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:12

Nou ik ken de methode zelf niet.
Maar wat ik op de plaatjes zie, ziet er in mijn ogen niet lekker uit. Ik vind het in ieder geval niet fijn om naar te kijken

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:24

Jippie schreef:
Dan heb ik slecht nieuws voor je
De Waarheid bestaat niet, iedereen heeft zijn eigen waarheid.

QQQQ schreef:
Verder probeer ik wel graag zoveel mogelijk achter de waarheid te komen, dus vraag ik nogal eens door als iemand iets beweerd. Sommige mensen kunnen daar niet tegen.
Men kleurt beweringen nogal eens, de "waarheid" die daarachter ligt probeer ik met doorvragen vaak in beeld te krijgen.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:01

QQQQ schreef:
DresslOver schreef:

heb ik dat van te voren niet gedaan dan? door moeite te doen om jou het te laten snappen ben ík mijn stage bij anky kwijt geraakt dus zit niet te zeuren dat ik geen on-topic moeite heb gedaan!

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:13

Misschien is het handig om terug te gaan naar de discussie, in plaats van te discussieren of hoe je discussieert of een discussie

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 18:10

QQQQ schreef:
DresslOver schreef:

nou ik zal nu zo wel weer de zeurende miep zijn, maar
toevallig neemt ze de moeite om jou iets duidelijk te maken over de manier waarop jij discusseerd, maarja jij hebt blijkbaar alleen oog voor wat je er zelf van vind.. 1 tip: misschien kan je eens proberen je in de mening van een ander te verdiepen, of die in ieder geval niet af te kraken, of gelijk er weer overeen komen met "jouw feiten en meningen" men heeft hier in Nederland het prachtige woord " elkaar respecteren" voor uitgevonden

* en het is niet dat ik je niet snap of het nooit met je eens ben, maar ik vind je argumenten en meningen ook heus wel de moeite waard, maar misschien zou je ze op een andere manier kunnen brengen..?

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:10

bedankt voor je bijval justarman!

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:21

ceasario schreef:
In deze gaat men voorbij aan de basis van prestatie nl.
zuurstof.

De hoofd/hals houding heeft invloed op de weerstand tussen de buitenlucht en de longen van het paard. De weerstand die bij in- en uitademing ondervonden wordt, wordt beinvloed door verschillende zaken.

Of bij LDR de zuurstof-vermindering een beperkende factor is, lijkt niet aannemelijk. Ik vraag me wel af waarom een dressuur paard een topatleet zou moeten zijn. Het HMV van een paard dat dressuur doet, zal waarschijnlijk anders veranderen dat dat van een draver of renpaard. (HMV: Hart Minuut Volume van het hart).

Bij de Bitless bridle, zou druk worden uitgeoefend op het gebied achter de oren van het paard. Daar zit in de schedel het evenwichtsorgaan. In dit gebied kun je de houding van een paard heel eenvoudig beinvloeden. (drukpunten). Als je wilt dat het hoofd zakt, dan breng je een paard daar heel eenvoudig toe. Je hebt geen kracht nodig om een paard ertoe uit te nodigen, maar als de reactie komt door de druk in het evenwichts gebied, dan heeft ook de Bitless bridle, geen eerlijke werking naar het paard. Je grijpt in op een van de meest gevoelige punten van het paard. Een paard onderwerpt zich dan snel. Het paard heeft dan misschien wel wat meer lucht of zuurstof, maar het evenwicht wordt aangetast. Zodra het paard gevolg geeft aan dit systeem, dan volgt de beloning. Het wegnemen van de verstoring van het evenwicht..... het paard voelt zich prettiger. Het paard leert dit snel door conditionering.

Als een paard minder zuurstof zou krijgen door LDR, dan zou dat een manier van controle over het paard verwerven inhouden, die niet eerlijk is. Mensen maar ook paarden reageren snel op een verstoring van het zuurstof/koolzuur samenstelling en dat roept allerlei nare sensaties op. Een paard leert snel door conditionering, je krijgt lucht als je luistert. Het lijkt me geen fijne methode en waarschijnlijk word je er ook geen kampioen mee.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:33

inderdaad!! en wat dan weer mijn punt is (in minder wetenschappelijke termen) een paard kan niet dag in dag uit een topprestatie leveren als het betreffende paard niet goed of mishandelt word, en al helemaal niet als ze geen lucht krijgen.. of heb ik dat nou..

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:25

DresslOver schreef:
door moeite te doen om jou het te laten snappen ben ík mijn stage bij anky kwijt geraakt dus zit niet te zeuren dat ik geen on-topic moeite heb gedaan!

Maarre....vertel!!

Het zuurstofverhaal is iets waar echt onderzoek naar zou moeten worden verricht voor daar ook maar iets nuttigs van kan worden gezegd. Bovendien kan ontnemen van zuurstof ook een prettige sensatie triggeren (wat niet betekent dat het gezond is).
Het is mij nooit opgevallen dat een paard dat enkele minuten in de extreme houding is gereden, bij het verkrijgen van iets meer ruimte zichtbaar makkelijker ademt, of zo.

horseyfries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:23

Het lijkt me sterk dat de coördinatie van een paard niet beïnvloedt zou worden bij zuurstofgebrek en het lijkt me dus nog sterker dat een paard dressuur op het hoogste niveau kan beoefenen terwijl hij dat zuurstofgebrek zou hebben.....

Goofy44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:46

Dat lijkt me een juiste constatering. Dat is mission-impossible.