996981 schreef:1: Het een instructie-filmpje is en dus bedoeld om kritisch te bekijken en van te leren.
- waarin notabene wordt uitgelegd wat veel gemaakte fouten zijn bij een paard met aanleuningsproblemen! Vervolgens presenteer je het filmpje als een voorbeeld van de aanleuning in “dé moderne dressuur” voorzien van een hoofdbonkend poppetje.
Dat hoofdbonkend poppetje ging over het veelvuldige spoorgebruik, heel eerlijk gezegd schrok ik daarvan. Het is daarom dat ik hier ook vraag of dat bij de rijstijl hoort of dat het ook anders kan/moet.
Wat aanleuning betreft; er wordt m.i. verteld dat mensen wanneer ze de handen naar boven doen, onterecht denken dat ze het paard voor meer ruimte geven. De instruktrice zegt wel dat ze haar handen even naar voor moet doen maar ik zie het de amazone nergens doen dus neem ik aan dat het paard niet te diep ingebogen zou lopen, aangezien het paard aan het eind nog net zo diep loopt als aan het begin.
Citaat:
2: Het gewoon openbaar is en met sponsor-logo, waaruit ik concludeer dat zij het prima vinden en zelfs mogelijk op prijs stellen dat zoveel mogelijk mensen hier naar kijken en van leren.
- Kijken en leren is anders dan afkraken en bashen. Als mensen in dit topic écht wilde leren, was alleen de openingspost anders vormgegeven en had je het filmpje die je plaatste voorzien van een vraag. Niet van een oordeel.
Dit afkraken en bashen heb ik, geloof ik, even gemist maar het is een openbaar forum waar iedereen zijn mening mag verkondigen en de ene doet dat wat taktischer dan de ander
Citaat:
3: We hier professionals aan het werk zien en geen goedbedoelende amateur.
Het meisje dat rijdt is behalve haar naam, niet voorgesteld. Zij kan dus gewoon een amateur zijn, die bij Helgstrand lest.
0:22 minuut van het filmpje: "With me today, is my student master rider, {name}". Ik moet toegeven dat ik zelf een komma tussen student en master had gedacht en master rider klinkt voor mij niet als amateur. Maar heb even wat background check gedaan, de amazone werkt volgens haar facebook bij de Helgstrand Academy, dus lijkt me wel een professional.