Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
je kunt zeggen de hogere druk vraagt iets, maar de stille hand met licht contact geeft een aangename beloning en toch genoeg steun. Misschien denk jij 'goed! Ik steek mijn handen lichtjes naar voren' maar in werkelijkheid zal dat net teveel van het goede zijn en ben je haar sneller kwijt dan je instructrice lief heeft
goldenarrow schreef:Je kan het allicht een keertje proberen met zweep. Die van mij is ook enorm sensibel en die rende er in eerste instantie voor weg, dit heb ik met veel terug rijden zo goed als weg weten te krijgen.
Leuk vraagstuk; Stel je hebt een jong paard. Je vraagt door middel van een klein beetje druk nageeflijkheid en krijgt dat. Houdt je dan diezelfde druk nog aan om steun te bieden of ontspan je gelijk je handen en geef je mee als beloning voor de ontspanning? De hand wordt in dit hele verhaal niet vastgezet trouwens.

Billetjes zakken wat, hoofdje wat meer omhoog, hier dan net even eruit, maar dat mag ook. Hier zien we dan ook dat bergopwaartse effect! Erg blij met dit beeld al zeg ik het zelf. Nadat Joolien mij er de vorige keer op wees, dat er een foto erg fijn uit zag, ben ik het gaan herkennen. Nu ook tijdens het werk zelf.

Billen zakken, achterhand eronder, erg fijn beenwerk, draagt zijn hals heel fijn, en gewoon fijn aan de teugel. Hij zou misschien nog íets opgerichter mogen, maar ik ben hier gewoon al heel erg blij mee.
Ruime passen, lange rug spier, loopt lekker mooi door, en ja, ik kan het nog wel 100 x zeggen, heerlijk beeld dit vind ik zelf.
en stiekem ook wel een beetje op mijzelf
doe hard mijn best om hem zo te laten lopen, en ondanks dat ik hem graag daar wil hebben, probeer ik rekening te houden met zijn leeftijd en artrose.
internet schiet niet snel genoeg op..
SheeNegro schreef:Ik denk dat je ook daar een gulden middenweg moet zoeken. Daar ben ik nu ook mee bezig, fee is ook jongje kunt zeggen de hogere druk vraagt iets, maar de stille hand met licht contact geeft een aangename beloning en toch genoeg steun. Misschien denk jij 'goed! Ik steek mijn handen lichtjes naar voren' maar in werkelijkheid zal dat net teveel van het goede zijn en ben je haar sneller kwijt dan je instructrice lief heeft

Is toch ook wel weer een eye opener dat hij meer kan dan dat ik denk. Oefening baart kunst zeggen ze toch altijd? Nou, dan is Gaspard mijn meesterwerk!

Hij doet zijn best en daar gaat het me om.
jammer, want die stukjes zaten veel op het moment dat de zon in beeld kwam. 
ik kijk vanavond.
) Maar hij mag achter net iets meer zakken en voor net iets meer oprichten voor het mooie. Als jij wat rechterop gaat zitten duw je hem ook iets minder vooruit en zal hij idd waarschijnlijk een tikkie terug komen in tempo, zoals je juf wil, maar dan met behoud van activiteit.

Ik leer iig tijdens mijn les dat je wel altijd je binnenhand van de hals af moet doen