Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Boosheid betekend dat diegene wéét dat ie er wat aan kan doen. Case closed
Torius16 schreef:Ik begrijp uit dit topic dat er alleen vrouwen met overgewicht zijn die paardrijden en géén mannen![]()
Tenminste de 90 kg met een lengte van gemiddeld 1.70/1.80 bij vrouwen kan ik mij iets bij voorstellen.
Ben alleen bang dat mijn paardrijdende broer van 1.92 hier niet blij van wordt.....(ja met zijn lengte weegt hij iets meer dan 90 kg en is nog net geen lopende den)
Hoe zwaar zouden Jeroen Dubbeldam, Albert Zoer, Hans Peter Minderhoud etc zijn? De eerste 2 zijn nou niet het type catwalk model qua lijf en de laatste is lang en dun, maar ja dat zegt niks toch? En volgens mij hebben hun paarden niet te lijden....
Zou het topic dan niet beter: té zware mensen te paard kunnen heten![]()
![]()
john57 schreef:Torius16 schreef:Ik begrijp uit dit topic dat er alleen vrouwen met overgewicht zijn die paardrijden en géén mannen![]()
Tenminste de 90 kg met een lengte van gemiddeld 1.70/1.80 bij vrouwen kan ik mij iets bij voorstellen.
Ben alleen bang dat mijn paardrijdende broer van 1.92 hier niet blij van wordt.....(ja met zijn lengte weegt hij iets meer dan 90 kg en is nog net geen lopende den)
Hoe zwaar zouden Jeroen Dubbeldam, Albert Zoer, Hans Peter Minderhoud etc zijn? De eerste 2 zijn nou niet het type catwalk model qua lijf en de laatste is lang en dun, maar ja dat zegt niks toch? En volgens mij hebben hun paarden niet te lijden....
Zou het topic dan niet beter: té zware mensen te paard kunnen heten![]()
![]()
Vrouwen hebben jammer genoeg een hoger vetpercentage dan mannen en wel tot 15 procent, het verschil tussen beide geslachten is het hormoon testestaron en kom even niet op de vrouwelijke, ja toch oestrogeen, het appeltje en het peertje. Ik vind de laatste lekkerder
Maar daartegen zijn de hersenen van mannen zwaarder
schrikdraad schreef:als we 90 kg aan gaan houden en al helemaal incl spullen dan kunnen we de meeste mannen wel schrappen van de startlijten. En draf en rensport zien hun omzet weer stijgen.
Totaal niet realistisch als je het mij vraagt.
Dat we op moeten letten voor onze paarden ben ik het mee eens.
Maar we moeten opletten dat we niet doorslaan.
En persoonlijk vind ik dat we dat met veel dingen doen.
Ouders waar de kinderen geen lol met de knol penny mogen zijn want alles is gevaarlijk.
Waar wij 30 jaar terug zonder cap, zonder zadel, met een haster en touw over een eigen gemaakt parcours sjeesde en dat ook overleefde,
moet alles nu met preciese veiligheid.
Waar vroeger de paarden in het land liepen zijn het nu glazen popjes.
En een ruiter van 90 kilo iemand die een paard leed bezorgt.
Bonjoy schreef:Interessant topic ditIk heb er ook voor gekozen om (tijdelijk) te stoppen met paardrijden ivm. mijn gewicht (En ook door rugklachten, maar dat gaat gelukkig weer de goede kant op met Manuele Therapie) Ik wil eerst 13 kilo afvallen, voordat ik weer op een paard stap.
schrikdraad schreef:Ik trek het juist niet negatief zwart wit.
Maar laat juist zien dat we op moeten passen niet te gaan muggeziften, overdrijven of welk woord het beste past.
Daarbij geef ik aan dat ik vind dat dat op meerdere fronten steeds meer is.
freeride schreef:Bonjoy schreef:Interessant topic ditIk heb er ook voor gekozen om (tijdelijk) te stoppen met paardrijden ivm. mijn gewicht (En ook door rugklachten, maar dat gaat gelukkig weer de goede kant op met Manuele Therapie) Ik wil eerst 13 kilo afvallen, voordat ik weer op een paard stap.
Wat goed van jou, superknap!!
john57 schreef:mindim@Vroeger hadden we ook geen computers en airbags, die ook maar afschaffen dan? Ging toen toch ook goed?
Punt om eens over na te denken, vroeger was veel anders en kende men het woord frustratie, obees, jaloers, gehaast, en nog vele andere woorden niet. Mijn vrouw stamt uit een grote boeren familie, paarden koeien varkens kippen en ga zo maar door.Er werd met het hele gezin gewerkt bij goed en slecht weer dit moest, want elke dag moest er brood en aardappels op de tafel staan. er werd nog zelf gebakken en niks gekocht. Zondags at men met het hele gezin in de goede kamer, kleinkinderen erbij en ga zo maar door. Nu heeft men tijd te veel, weet in veel gevallen niet wat echt leven is, alles is voorhanden het ligt in de schappen. dat is de huidige tijd. Joooo, nu weet ik plots weer waarom wij naar Hongarije vertrokken zijn.
schrikdraad schreef:als we 90 kg aan gaan houden en al helemaal incl spullen dan kunnen we de meeste mannen wel schrappen van de startlijten. En draf en rensport zien hun omzet weer stijgen.
Totaal niet realistisch als je het mij vraagt.
Dat we op moeten letten voor onze paarden ben ik het mee eens.
Maar we moeten opletten dat we niet doorslaan.
En persoonlijk vind ik dat we dat met veel dingen doen.
Ouders waar de kinderen geen lol met de knol penny mogen zijn want alles is gevaarlijk.
Waar wij 30 jaar terug zonder cap, zonder zadel, met een haster en touw over een eigen gemaakt parcours sjeesde en dat ook overleefde,
moet alles nu met preciese veiligheid.
Waar vroeger de paarden in het land liepen zijn het nu glazen popjes.
En een ruiter van 90 kilo iemand die een paard leed bezorgt.
Leorah schreef:Even om de vergelijking naar "vroeger" nog even naar boven te halen.. Hebben jullie enig idee hoe zwaar de ijzeren harnassen waren waar de mannen uit de riddertijd mee op hun paarden klommen? En wat weegt een zwaard wel niet, ik denk dat die wel een beetje boven de 90 kg uitkwamen al met al eerlijk gezegd