Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snadrem schreef:Ik zeg altijd maar: als je niet kan vallen, dan kan je ook niet rijden![]()
Vallen is namelijk wel iets dat er bij hoort, als je niet weet hoe je dat moet doen zonder het met allerlei botbreuken er vanaf te brengen, dan schort er nog iets aan je rijkunsten. Het is ook leren inschatten, of je een manouvre kan uitzitten of dat het beter is om er af te springen/ vallen.
Annette1990 schreef:Snadrem schreef:Ik zeg altijd maar: als je niet kan vallen, dan kan je ook niet rijden![]()
Vallen is namelijk wel iets dat er bij hoort, als je niet weet hoe je dat moet doen zonder het met allerlei botbreuken er vanaf te brengen, dan schort er nog iets aan je rijkunsten. Het is ook leren inschatten, of je een manouvre kan uitzitten of dat het beter is om er af te springen/ vallen.
dat wou k net zeggen
Annette1990 schreef:Snadrem schreef:Ik zeg altijd maar: als je niet kan vallen, dan kan je ook niet rijden![]()
dat wou k net zeggen
)
xNK schreef:Ik ben ooit eens gemeen van mijn pony gevallen en toen vertelde de moeder van een ander meisje mij dat ik niet kon rijden
Ben zo boos geweest, ik stierf van de pijn en dan durft zij dat te zeggen!
Mijn pony ging altijd bokken, en draaide dan gelijk een pirouette waardoor je behoorlijk naar terecht komt!
) 
. Val je eraf na een heuse bokpartij of lig je er in de draf al af? Het kan te maken hebben met je evenwicht..Cahill schreef:upendo schreef:Tsja, dat zij dan haar 2.5 jarige zadelmak maakt en dat hij dan harstikke braaf is, davinniknievreemd..![]()
Maar je leert als ruiter juist door eraf te vallen, vind ik. Juist doordat je valt weet je de volgende keer waar je op moet letten.
Dat de mensen langs de kant daar anders over denken, prima, maar ik denk dat zij dan een stuk minder goed lastige paarden kunnen uitzitten aan het eind van het verhaal..