Nu komen we op een andere discussie uit, en wie weet ligt daar ook wel het stukje waar veelmisverstanden over bestaan.
In de dagelijkse praktijk is het schrikbarend eigenlijk hoeveel er gekwkkeld wordt met paarden. Dat is geen kwade opzet, integendeel vaak.
Het aantal vage keupelheden, en vraag het gerust eens aan je DA als die er al antwoord wil geven, is toegenomen. Speciaal beslag, noem het allemaal maar op.
Biologische gezien ongewijzigd, medisch ongewjzigd, innerlijke ontwikkeling ongewijzigd. Daar komen de grootste problemen van.
Bij mijn favoriete ras, de PRE, zie ik het ook terug. Vroeguh waren die paarden elegant, klein, sober, droog, fraaie paarden vind ik. Nu de ontwikkeling ineens heel snel gaat zijn de paarden centimeters omhoog. Bij de keuringen vinden ze het prachtig zo'n joekel.
Maar of het medisch gezien kan en correct is, ik hou mijn hart vast. De eerste ziektes/gebreken hebben zich al aangediend. Echt waar, er is niet zoveel verbeterd, veranderd behalve spieren en de hoogte.
Vraag me niet hoe, want dan had ik biologie gestudeerd en hing nu achter een microscoop ipv hier op bokt.