Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daisies schreef:Het komt wel zo over hoor.. Even bellen en dan huppa het land op!
Onze paarden gaan ook niet in opfok en komen elke dag in handen. Ze zijn ook allemaal makkelijk te handhaven. En ik heb onze 2 jarige hengst bijv wel eens moeten aanpakken maar nu gedraagt hij zich keurig.
Ieder zijn eigen methode.. Als ik eenmaal met een paard begonnen ben wil ik er ook mee door.. En vrij krijgen ze genoeg.. Ben niet iemand die er 7 dagen op stapt. Op geen enkel paard.
mijn paard is beleerd toen hij 3 was bij Annemarie van der Toorn. Volgens de Monty Roberts methode. Was erg leerzaam!
suusiejj schreef:Tja 2,5 er op gaan zitten is mij ook te vroeg, net als dat ik het beetje raar vind dat ze vaak met 2,5 de paarden al voor een wagen zetten (Heb verder niet heel veel verstand van mennen dus het zou ook zo kunnen zijn dat het makkelijk kan hoor).
Met Asra ben ik begonnen met longeren toen ie 2,5 jaar was.
1 a 2 x in de week, alleen halstertje en een longeerlijntje.
Rond zijn 3,5 ben ik gaan hangen en na een week of 2/3 erop gaan zitten, eerste paar x aan een lijntje.
Mijn hengst is nog geen jaar oud maar daar begin ik denk ik wel een half jaar later mee met longeren, ik denk zo rond 3jaar longeren.
Maar het is ook per paard hoe ie uitgroeit, als ik hem nog te veel veulen vind beginnen we later , heb ja alle tijd niks moet binnen een half jaar.
Asra liep pas na iets langer dan een half jaar nagevelijk.
Ik heb er geen haast mee johDoe mij maar een lekker ontspannen paardje wat lol heeft in het 'werk'