heb me door dit topic worstelt, en iedereen heeft zijn eigen visies erop afgelaten....
Ik persoonlijk vind het geweldig om naar hem te kijken, hij heeft iets aparts een van de weinige dressuurpaarden die mij kunnen raken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sarabande schreef:Dit is van een hele verse bokker en naar aanleiding van een artikel op Horses en in de Paardenkrant.
Ik vind het altijd wat gemakkelijk als iemand die het ergens mee eens is roept van "weer typisch Bokt", je bokt zelf toch ook. Het zijn gewoon reacties van diverse mensen met diverse meningen, al dan niet relevant.
horseyfries schreef:Victory2000 schreef:Ik keek naar Edward en Totilas en dacht maar èèn ding,WOW!!
Ik kijk naar de foto`s en denk,het klopt gewoon niet.De verhouding is gewoon weg....
En laten we wel zijn,het voorbeen alleen is al een tijdje een hype.
Ik hou van een sterk achterbeen !
Daar moet een paard het van hebben.
Kan een paard piafferen en galoppirouettes maken op een dubbeltje zonder een sterk achterbeen?
Ilzas schreef:Ja, helemaal mee eens. Ik dweep ook nog steeds met Den Haag '94. Bonfire was een kippenvel paard en onvergetelijk. Met Salinero heb ik ook totaal niets. Vind het een opgepompte bodybuilder. En al doet ie zijn oefeningen nog zo foutloos en perfect, ik krijg er niets mee.
Bomba schreef:Trouwens even compleet iets anders (heeft eventjes niets met Totilas te maken); heb net weer eens een filmpje van Anky van Bonfire gekeken (op WK in Den Haag 1994). Blijf dat absoluut het toonbeeld van elegantie vinden, desondanks zijn niet goede stap. De manier waarop hij appuyeerde, draafde, passageerde en piaffeerde. Wat een prachtig paard was het toch.
Bomba schreef:Hè ga daar nou niet zo op zitten katten... Ik denk gewoon dat ieder elkaars mening moet respecteren.
En laten we wel zijn,het voorbeen alleen is al een tijdje een hype.
Ik hou van een sterk achterbeen !
Daar moet een paard het van hebben.
Bomba schreef:Tsja, Den Haag '94 is voor mij het ideaal. De kür waarvan ik altijd nog tranen in m'n ogen krijg, en eigenlijk ook de enigste kür waar ik dat ooit bij heb gehad. Zelfs de manier waarop z'n oren flapperen is leuk.
Edit: Vind Anky op Bonfire trouwens ook op haar best.
sarabande schreef:Bomba schreef:Tsja, Den Haag '94 is voor mij het ideaal. De kür waarvan ik altijd nog tranen in m'n ogen krijg, en eigenlijk ook de enigste kür waar ik dat ooit bij heb gehad. Zelfs de manier waarop z'n oren flapperen is leuk.
Edit: Vind Anky op Bonfire trouwens ook op haar best.
Ik was daar bij (weet nog hoe boos het Oldenburger stamboek was over de prijs die Sjef vroeg voor een optreden tijdens de show op hun hengstenkeuring) Maar jij was toen 3, dat vind ik wel heel knap hoor dat je dat toen al kon onderscheiden![]()
![]()
![]()
pharagirlke schreef:Wat dacht je van filmpjes sarabande? In onze hedendaagse maatschappij is dat mogelijk.
pharagirlke schreef:Kortom: mensen die via audio kijken zijn wat realistischer omdat ze OOK naar de fouten kijken?
Want ik heb net het idee dat zij die zo zwijmelen doen alsof er helemaal geen fouten zijn of ze simpelweg niet zien, dat kan ook.
sarabande schreef:pharagirlke schreef:Kortom: mensen die via audio kijken zijn wat realistischer omdat ze OOK naar de fouten kijken?
Want ik heb net het idee dat zij die zo zwijmelen doen alsof er helemaal geen fouten zijn of ze simpelweg niet zien, dat kan ook.
Ik zal deze post maar aan het verschil van interpretatie van de Nederlandse taal toeschrijven
Citaat:Jammer dit soor oneliners elke keer in een opzich leuke en leerzame discussie.
Denk dat iedereen wel weet dat Edward en de jury weten wat ze doen, maar daar gaat deze discussie helemaal niet over.