Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gerner schreef:Euhmm...nee, bewijze van spreke 3 meter opzij.
actie is reactie, dus als jij bewijze van spreken het al denkt moet hij het al doen.
Dus super scherp op je been. Uiteraard niet een paard dat afschrikt op je been. Dat is alleen maar ellende
Weet je Lady lay,
Deze topic gaat compleet ergens anders over.
Lees het eens door, misschien heb je er wat aan.
De discussies die hier gaande zijn, zijn op hoge school niveau, boven mijn nederige pet.
(w.s ook boven die van jouw.)
Kadankovitch schreef:De zeeredelgeleerde Heer Professor vraagt geen advies, hij vraagt uw mening, om dan de gelegenheid te hebben die te kunnen 'corrigeren'. Maar als het te moeilijk wordt, is de zeeredelgeleerde heer nergens te bekennen, daar is namelijk geen eer uit te behalen.
Kadankovitch schreef:Mijn verontschuldiging voor de late reaktie hadt de laatste tijd een weinig tijd nood.Zo wacht ik nog altijd op enig levensteken na mijn bijdrage alhier.
Kadankovitch schreef:De heer noemt zichzelf, heel bescheiden, professor, een zeldzame familienaam. Hij neemt geen les, hij geeft les. Hij is zo iemand als de Scarlet Pimpernel.
Kadankovitch schreef:Niemand weet wie hij is, waar hij woont, welke heldendaden hij te paard verricht. Maar binnenkort zal hij zijn grote rijkunst tonen aan ons, tijdens de PRAKTIJKDAG, alwaar hij defintief zal afrekenen met de dwaalwegen van de hedendaagse rijkunst, zo verfoeilijk gedemonstreerd door de aanhangers van de NIET-BESTAANDE hollandse school. Sorry ik heb mij in alle bewondering iets laten gaan.
Kadankovitch schreef:Hoogedelgeleerde Heer,
U mag van uzelf vinden dat U een goed instructeur en africher bent, hetgeen nog maar te bewijzen is. U kijkt in ieder geval niet over uw eigen horizon. Omdat U nooit vastgelopen bent. Omdat U nooit tegen de lamp gelopen bent. Omdat U nooit in een doodlopende straat gereden bent. (Iets waar ik trouwens erg mijn twijfels bij hebt, U zou namelijk direct foutloos gereden hebben?
Kadankovitch schreef:Ik heb u al eens meer geschreven dat u enorm snel oordeeld, wanneer u dit schrijft verwijt ik u zelfs enige arrogantie, daar u eigenlijk zegt dat u uitgestudeerd bent in de moderne klassieke dressuur. methode een andere, als u eens wist dat er alleen kleine nuance verschillen waren in opvatting tussen Klimke, Theodorescu, Boldt en dat ze elkaar hielpen met problemen op te lossen met hun paarden, dan denkt men toch na over wat is een methode???Kom nou nu wordt U echt ongelofwaardig.) Daarom neemt U aan dat iemand die een andere methode volgt, wel moet vastlopen, wel tegen de lamp loopt, wel een doodlopende straat inrijdt. Deze redenering is zo dom dat zelf de politie het verbiedt. Het enige dat het bewijst, is uw kortzichtigheid en een ongerechtvaardigde arrogantie. Ik ontzeg U niet dat U een heel correcte methode gebruikt. Ik stel dat uw standpunt retorisch, empirisch en wetenschappelijk onhoudbaar is.
Kadankovitch schreef:U had het over "rijden en het werkelijke rijden" en de heer Paul Stecken (wij in Nederland zijn niet zo titelgeil, zeker als de titel niets zegt over de kunde van de persoon) over goed en fout. Het eerste is gebakken lucht, betekend niets omdat U de definities van die twee begrippen niet hebt ingevuld. Terwijl de woorden goed en fout nog een waarden in zich zelf hebben. Waarbij de de Heer Stecken best zijn zijn geachte mening mag hebben, maar toch heeft deze buitengewoon grote africhter, niet als enige de waarheid in pacht.
Kadankovitch schreef:En in tegenstelling tot U heeft hij wel openlijk zijn 'kunnen' getoond. Van U is dat nog maar afwachten.
U kunt nog zo vaak beweren dat U de enige ware rijkunst vertegenwoordigd, dat alleen U vanuit het paard denkt, (waarmee U onmiddelijk alle anders denkenden in een kwaad daglicht stelt. Ik geef U het volgende te bedenken: GEKKENHUIZEN ZIJN GEVULD MET MENSEN DIE ZICH NAPOLEON WANEN !
KDS schreef:Ik volg dit topic al een tijdje, en lees al een tijd mee. Heb alleen zelf niet zoveel zinnigs toe te voegen, maar gisteren kreeg ik van iemand deze link toegestuurd van JP Giacomini die uitlegt hoe buiging werkt en van daaruit halfpasses (appuyement?) en ook een stukje schouderbinnenwaarts. Zelf heb ik hier nog even geen ervaring mee, en ben druk bezig met mijn mening vormen. En hoor overal tegenstrijdige verhalen waar ik de beste voor het paard en mij uit probeer te zoeken/combineren. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de reacties hierop zijn omdat ik het zelf totaal niet weet.
http://www.youtube.com/watch?v=VkGcT1xh73M