kin op de borst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rij je je paard wel eens met de kin op de borst?

nee, nooit
637 (81%)
ja, (heel) soms
107 (13%)
ja, regelmatig
25 (3%)
ja, bij zowat elke losrijtraning
14 (1%)

Totaal aantal stemmen: 783

Platina

Re: kin op de borst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:33

Ik doe het soms, als mijn paard bijvoorbeeld te heet wordt rij ik 'm heel even scherp in om de controle terug te krijgen en vervolgens weer voorwaarts-neerwaars als de rust terug is... het werkt bij mij het beste maar bij ieder paard is het weer anders.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:38

Mijn paard kan überhaupt niet eens aan de teugel, hij is gewoon veel te lomp. Knipoog Het antwoord is dus nee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:19

Jep, doe het soms. Heb een merrie die heeeuul graag er tussen uit knijpt dus het komt inderdaad voor dat ik na het losrijden, als ik haar op neem, haar een paar minuten met haar kin op de borst rijd. Tot ze gekalmeerd is en niet meer overal spoken ziet. Heb zo veel meer controle over haar en mijn leven is me nog altijd lief. Lachen Bovendien word ze er fijn los van. In het mondje en in de hals. Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:28

horseyfries schreef:
Hier even een filmpje van het paard wat vreselijk gespannen is en totaal geen achterhand gebruik heeft door het diep rijden:
http://nl.youtube.com/watch?v=ka0ys3vD0Rs

Heb je het hele filmpje gekeken en beluisterd of heb je gewoon het eerste beeld gezien en wil je gewoon zonder nadenken wat schreeuwen om haar zwart te maken.

Sjef legt dus uit dat Salinero heel sensibel is en spreekt over een probleempje. Het paard loopt daar voor het eerst, vervolgens legt Anky uit dat hij erg nerveus is en dat ze hem probeert af te remmen.

Ik zie meer achterhand gebruik dan bij het gemiddelde bokt paard. Sjef legt ook nog uit dat omdat hij zo sensibel is, je hem in het begin amper kan aanraken met het been, zo gevoelig is ie. Nee, ik zie niets fout op dit filmpje, zo zie ik elk wedstrijdpaard de los rij bak in komen eigenlijk Ja

Maar goed, nogmaals, een hoop schreeuwen is natuurlijk makkelijk Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:29

misschien iemand de beelden van een stakende sach gezien met Isabelle gisteren???

volgens mij reed ze hem er ook uit met zijn kin op zn borst??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:32

KiWiKo schreef:
misschien iemand de beelden van een stakende sach gezien met Isabelle gisteren???

volgens mij reed ze hem er ook uit met zijn kin op zn borst??

Dát viel me dus ook op!

Die duitsers zijn zo aan het zeiken over rolkür, maar ik heb toch echt al een paar kin op de borst foto's gevonden van Isa Knipoog En inderdaad, na die staakpartij zag ik ook een satch die een paar passen letterlijk met de kin op de borst getrokken werd. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:33

dabedoelik Haha! Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:46

tja isabell is inderdaad ook van het anky clubje..helaasssss

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:46

Daar is Duitsland toch nog niet van op de hoogte precies Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:51

@ pharagirlke: ja idd miss heeft salinero iets meer achterhandgebruik (ben ik het al niet mee eens, beweegt voor geen meter vind ik) maar verschil met paarden hier op bokt en salinero is dat salinero op de OS loopt... Trouwens weet niet of ze Salinero hier pas bij anky is, maar hier loopt tie wel soepeler dan dat tie de afgelopen dagen bij de OS was. Dat was helemaal niet denderend, soms zelfs tactfouten en veel spanning... Vind ik ou niet echt goed te noemen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:55

Roos, het is daar 38°, vochtig, Anky is gespannen (het zijn immers OS) Sali is voor zover ik weet sowieso al een driftkikker en hij was aardig heet meende ik waardoor hij inderdaad fouten maakte omdat ze hem steeds moest afremmen. Zou jij het beter doen in die omstandigheden?

Ik zie mensen op Z niveau op regionale wedstrijden grovere fouten maken, zonder LDR en zonder die druk die Anky op zich heeft liggen. Maakt dat een slechte combinatie van ze? Ze kunnen toch ook een slechte dag hebben?

IMO word er een hoop verwacht van haar, misschien te veel. Het is bovenal een mens en Sali bovenal een paard. En die kunnen beide gespannen, nerveus of er niet goed bij zijn en bijgevolg fouten maken. Sali is toch al een aantal jaren bij anky en ik heb hem inderdaad ook al vloeiender gezien eerder dit jaar. Maar het is toch niet gek dat hij gespannen is op zo'n wedstrijd?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 16:57

ik niet!!!
ik vind het er heel onprofesioneel uit zien Nagelbijten / Gniffelen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:00

ik denk dat het probleem momenteel op de OS vooral is dat Anky heel veel van ZICHZELF verwacht. Als ik haar Specialproef zag, zie ik een amazone die niet bezig was met fijn rijden maar met het halen van een gouden medaille. En Anky heeft al vaker gezegd dat DAT voor haar niet werkt.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:05

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:06

pharagirlke schreef:
horseyfries schreef:
Hier even een filmpje van het paard wat vreselijk gespannen is en totaal geen achterhand gebruik heeft door het diep rijden:
http://nl.youtube.com/watch?v=ka0ys3vD0Rs

Heb je het hele filmpje gekeken en beluisterd of heb je gewoon het eerste beeld gezien en wil je gewoon zonder nadenken wat schreeuwen om haar zwart te maken.

Sjef legt dus uit dat Salinero heel sensibel is en spreekt over een probleempje. Het paard loopt daar voor het eerst, vervolgens legt Anky uit dat hij erg nerveus is en dat ze hem probeert af te remmen.

Ik zie meer achterhand gebruik dan bij het gemiddelde bokt paard. Sjef legt ook nog uit dat omdat hij zo sensibel is, je hem in het begin amper kan aanraken met het been, zo gevoelig is ie. Nee, ik zie niets fout op dit filmpje, zo zie ik elk wedstrijdpaard de los rij bak in komen eigenlijk Ja

Maar goed, nogmaals, een hoop schreeuwen is natuurlijk makkelijk Knipoog

Lieve schat, heb jij wel eens van sarcasme gehoord? Oh my god, wat een topic dit! Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:24

Sorry dat heb ik dan verkeerd opgenomen Knipoog Excuus horseyfries Lachen

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:29

nooit.
als mijn paard dat uit zichzelf doet : oké.
ik zou natuurlijk wel gaan onderzoeken waar het in hemelsnaam vandaan komt of dat ik iets verkeerds doe.
ik zal mijn paard nooit dwingen het te doen. hij gaat er echt niet van ontspannen.
aan de teugel : oké dat doe ik wel. maar ik dwing nooit.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:06

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:03

horseyfries schreef:
sabine1985 schreef:
http://horsesforlife.com/content/view/421/415/

mijn bloed gaat hier nou echt van koken!!! Stoom uit je oren

Jij bent natuurlijk wel hoofdsponsor van Brookes Hospital hé? Ja

Altijd zo geinig, een hoop foto's achter elkaar zonder uit leg. Veel hengsten trekken het boven/onderlipje omhoog tijdens het rijden waardoor de mond open lijkt (dat doet die van mij nog wel als je'm aan lange teugel rijd)

Een foto geeft het paard een bok van hier tot in timboektoe, kijk als een paard dat doet, en je verwacht je er niet aan (of wel, maakt eigenlijk niet uit) hang je in de teugels, das een reflex om je evenwicht terug te vinden. Als een paard ineens pak em beet 60kg aan de mond heeft hangen, dan buigt ie idd zn hals tot op zijn borst Clown

Dan staan er nog een tiental foto's op van een paard dat er keihard tussen uit peert. Jep, dan zie je bij mij ook minder fraaie plaatjes Ja

De overige foto's is het mondje mooi gesloten. Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:06

Ik heb gemerkt dat ik nog al eens last krijgt van mijn nek als ik met de kin op de borst op m'n paard rijdt. Sindsdien kijk ik maar voor mij uit. Vond ook weinig geld in de bak, dus ja... what's the point..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:13

Sammie schreef:
Ik heb gemerkt dat ik nog al eens last krijgt van mijn nek als ik met de kin op de borst op m'n paard rijdt. Sindsdien kijk ik maar voor mij uit. Vond ook weinig geld in de bak, dus ja... what's the point..

ehm? Verward Snap deze niet... Nagelbijten / Gniffelen

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:30

Mensen die met hun hoofd omlaag rijden, daar zeggen ze wel eens van dat ze geld aan het zoeken zijn.

Wij noemen het op je dashboard kijken Haha!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:29

horseyfries schreef:
Lieve schat, heb jij wel eens van sarcasme gehoord? Oh my god, wat een topic dit! Nagelbijten / Gniffelen

Als je dit zo'n onzin topic vindt, waarom reageer je dan nog? Je hebt dit zinnetje nou al een paar keer neergezet.

Onderbouw je mening eens ipv alleen maar commentaar te leveren. Dan hebben we misschien ook wat aan jouw inbreng in deze discussie.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:14

Ik heb de foto`s ook met grote afschuw zitten kijken en het ergste is dat het vaak nog goedgekeurd word ook, kijk naar het speeksel en vooral kijk naar de ogen van het paard, de stang word totaal fout gebruikt op sommige foto`s , pure martelwerktuigen zijn het bij verkeerd gebruik, het gaat hier niet om het paard wat vaak in wedstrijden zo is, maar het gaat om wat er op het spel gaat, nou daar zakt mijn broek vanaf.
Het ergste van alles is dat er altijd wel een aantal mensen dit als het goeie voorbeeld zien en er word op gekeken naar deze mensen.
Ik vind het geen manier van rijden en nogmaals ze zouden zulke ruiters er aan hun haar af moeten sleuren Duivel
Denk trouwens als je deze onderkaken eens gaat onderzoeken dat er heel wat kneuzingen zijn in de onderkaak en dat gebeurd bij de recreant ook best vaak helaas.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:17

Nee, ik heb nog nooit zo gereden en ben dat ook niet van plan!!!

Verder vind ik dat elke ruiter, beroemd of niet, niet zo hoort te rijden. Afdwingen is de manier niet . Ik vind eigenlijk dat je dan een hele slechte ruiter bent. Of je je prijzenkast nou vol hebt of niet, vind ik totaal onbelangrijk. Ik kan het niet waarderen . En dan zeg ik het nog heeeeeeel netjes. Tong uitsteken