Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
noekje schreef:aerdenhout1 schreef:Ben ik wel benieuwd naar ervaring van mensen die verder zijn met rijden en niet meer in de 'beginfase' zijn. Liefst met foto's erbij.
Ben er ondertussen al een stuk verder mee, heb geen recente foto's maar zal vragen of iemand woensdag wat foto's van mn les kan maken!
Het scheelt trouwens ook echt per paard. Bij een paard dat juist al uit zichzelf over zijn tempo heen loopt leer je hem op een rustig arbeidstempo lopen. Als hij dat eenmaal onder de knie heb ga je schakelen.
aerdenhout1 schreef:Mag ik dan vragen wat je zelf voor niveau had voor je aan de lessen van A.D.B begon?? Ik blijf erbij dat je zelf al behoorlijk wat gevoel moet hebben van loslaten en aanspannen voor je snapt wat de bedoeling is van deze manier van rijden.
maikeltje schreef:En?
Inmiddels genezen?
frysogeen schreef:Ik wil me ook graag in de discussie mengen. Ik heb ongeveer 6 jaar lang les gehad op de manier van AdB en centered riding. Er is bij mij door deze lessen een goede basis aangeleerd, niet alleen voor mijn zit, maar ook werken vanuit de ontspanning, luisteren naar je paard en het recht op eigen benen laten lopen. Dit heeft nog altijd effect op mijn dagelijkse rijden en de inwerking op mijn zit. Maar, ik moet zeggen, 7 jaar lang op deze methode lessen is (voor mij) te lang geweest. Naar mijn idee kwam ik niet meer verder en mijn paard is er vanaf een bepaald punt ook niet 'beter' op geworden. Ik vind het moeilijk te omschrijven waarom ik op een gegeven moment, naar mijn idee, niets meer leerde, ik denk dat ik nooit het gevoel heb gehad dat ik 'eraan reed' als jullie snappen wat ik bedoel. Het was te afwachtend, het duurde me te lang zonder voordering. Mijn pony liep te overhaast, bleef veel op de voor hand lopen, de aanleuning en het ruggebruik was ook niet erg vooruit gegaan.
Ik merk dat ik nu bij een andere instructeur elke week vooruitgang boek en me daar prettiger bij voel, maar ik moet wel zeggen, door die aangeleerde basis kun je ook verschillende stijlen combineren.
Daarom denk ik ook dat het per paard verschilt welke methode je gebruikt en wat het beste bij jezelf past.
Karoliefje_ schreef:Ik heb besloten nog even te wachten met les bij Antoine of een van zijn leerlingen tot ik met mijn paard bij de osteopaat ben geweest
Betteke schreef:....
Karin_deB schreef:Betteke schreef:....
En dit voegt iets nuttigs aan het topic toe, hoe?
Bets schreef:Karoliefje_ schreef:Ik heb besloten nog even te wachten met les bij Antoine of een van zijn leerlingen tot ik met mijn paard bij de osteopaat ben geweest
Ik heb ook Steffi v.d. Laarse even erbij laten komen bij onze pony en mijn paard en ook bij paard van leerling. Normaal word er gezegd door meester himself dat je niemand erbji hoeft te halen, helaas was bij leerling van me echt nodig en was het deels rijtechnisch gelukkig op te lossen (wat we gedaan hadden) maar nooit helemaal! Ben blij dat ik haar elk jaar even langs laat komen voor controle. Is toch groot behoud voor je paard.
Karin_deB schreef:Betteke schreef:....
En dit voegt iets nuttigs aan het topic toe, hoe?
Citaat:En dit voegt iets nuttigs aan het topic toe, hoe?
Citaat:Ik had iets geschreven en weer verwijderd, dus voegt niks toe.
Karin_deB schreef:Apart, want normaal staat er dan altijd blabla heeft deze post zoveel keer gewijzigd.
En omdat ik dat niet zag staan dacht ik dat dit je originele post was, vandaar dat ik het vroeg.
Alabaster schreef:Ik heb eerst ook de osteo laten komen en het leuke was dat haar opouw fase en advies van rijden na de behandeling precies aansloot bij dat van Mireille (http://www.stalmireille.nl). Ik heb van de week een dag meegelopen op stal bij haar en het was echt heel leerzaam om te zien hoe ze de paarden traint. Ze start zelf succesvol in het Z1 met haar paard, dus het combineren kan zeker weten
Bets schreef:Karoliefje_ schreef:Ik heb besloten nog even te wachten met les bij Antoine of een van zijn leerlingen tot ik met mijn paard bij de osteopaat ben geweest
Ik heb ook Steffi v.d. Laarse even erbij laten komen bij onze pony en mijn paard en ook bij paard van leerling. Normaal word er gezegd door meester himself dat je niemand erbji hoeft te halen, helaas was bij leerling van me echt nodig en was het deels rijtechnisch gelukkig op te lossen (wat we gedaan hadden) maar nooit helemaal! Ben blij dat ik haar elk jaar even langs laat komen voor controle. Is toch groot behoud voor je paard.
frysogeen schreef:Ik wil me ook graag in de discussie mengen. Ik heb ongeveer 6 jaar lang les gehad op de manier van AdB en centered riding. Er is bij mij door deze lessen een goede basis aangeleerd, niet alleen voor mijn zit, maar ook werken vanuit de ontspanning, luisteren naar je paard en het recht op eigen benen laten lopen. Dit heeft nog altijd effect op mijn dagelijkse rijden en de inwerking op mijn zit. Maar, ik moet zeggen, 7 jaar lang op deze methode lessen is (voor mij) te lang geweest. Naar mijn idee kwam ik niet meer verder en mijn paard is er vanaf een bepaald punt ook niet 'beter' op geworden. Ik vind het moeilijk te omschrijven waarom ik op een gegeven moment, naar mijn idee, niets meer leerde, ik denk dat ik nooit het gevoel heb gehad dat ik 'eraan reed' als jullie snappen wat ik bedoel. Het was te afwachtend, het duurde me te lang zonder voordering. Mijn pony liep te overhaast, bleef veel op de voor hand lopen, de aanleuning en het ruggebruik was ook niet erg vooruit gegaan.
Ik merk dat ik nu bij een andere instructeur elke week vooruitgang boek en me daar prettiger bij voel, maar ik moet wel zeggen, door die aangeleerde basis kun je ook verschillende stijlen combineren.
Daarom denk ik ook dat het per paard verschilt welke methode je gebruikt en wat het beste bij jezelf past.
Stasja schreef:frysogeen schreef:Ik wil me ook graag in de discussie mengen. Ik heb ongeveer 6 jaar lang les gehad op de manier van AdB en centered riding. Er is bij mij door deze lessen een goede basis aangeleerd, niet alleen voor mijn zit, maar ook werken vanuit de ontspanning, luisteren naar je paard en het recht op eigen benen laten lopen. Dit heeft nog altijd effect op mijn dagelijkse rijden en de inwerking op mijn zit. Maar, ik moet zeggen, 7 jaar lang op deze methode lessen is (voor mij) te lang geweest. Naar mijn idee kwam ik niet meer verder en mijn paard is er vanaf een bepaald punt ook niet 'beter' op geworden. Ik vind het moeilijk te omschrijven waarom ik op een gegeven moment, naar mijn idee, niets meer leerde, ik denk dat ik nooit het gevoel heb gehad dat ik 'eraan reed' als jullie snappen wat ik bedoel. Het was te afwachtend, het duurde me te lang zonder voordering. Mijn pony liep te overhaast, bleef veel op de voor hand lopen, de aanleuning en het ruggebruik was ook niet erg vooruit gegaan.
Absoluut mee eens maar op welke manier ben je verder gegaan ?? En welke oefeningen/ thoeriën gebruik je daar nu nog mee ?? Ben zelf nl erg benieuwd hoe ik verder kan gaan als ik mijn paardje recht heb.
aerdenhout1 schreef:Het is natuurlijk wel zo, dat ze VOOR AdeB al Z reed.
Combineren van verschillende manieren en rijden waar je jezelf het fijnst bij voelt en niet te vergeten je paard natuurlijk. Elke 'goeroe' heeft wel iets wat je kan meepakken in het rijden.