wembleyk schreef:haha jij bent zeker Z op deze manier, nja kan je niks aan doen
Ik heb geTEMd.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wembleyk schreef:haha jij bent zeker Z op deze manier, nja kan je niks aan doen
joyce B schreef:?
Snap niet dat je zelf opleiden naar L2 niveau, of een voormalig Z paard opnieuw naar de Z-toerijden met elkaar vergelijkt alsof van groen naar de L2 beter is...
Wie zegt dat die ruiter die een ervaren paard terug naar de Z rijdt niet ook jonge paarden naar de L heeft gereden?
een Z-paard loopt niet vanzelf een Z-winstpuntwaardige proef hoor... Denk dat dat de kern is van wat sporter wil zeggen...
wembleyk schreef:ja joyce B het klopt ook idd niet voor alle, maar ik ken iemand die een Z pony heeft over gekocht. Ze is binnen een jaar na de Z gereden. Zei kijkt altijd tegen mij op. Dit omdat ik mijn eigen jonge paarden klaar maak, zelfs haar moeder gaf toe, dat zei dit nooit zal kunnen ivm haar angst en weinig ervaring. En iedereen zegt dan hier op bokt van ja maar ze is Z dus dan zal ze wle wat zijn. Terwijl als ik, die L2 is op de pony stap, apyueert hij ook en doet hij ook alle Z oefeningen. En natuurlijk zijn er hele goed Z ruiters maa rdie zitten in de B,L en M ook.
wembleyk schreef:ja joyce B het klopt ook idd niet voor alle, maar ik ken iemand die een Z pony heeft over gekocht. Ze is binnen een jaar na de Z gereden. Zei kijkt altijd tegen mij op. Dit omdat ik mijn eigen jonge paarden klaar maak, zelfs haar moeder gaf toe, dat zei dit nooit zal kunnen ivm haar angst en weinig ervaring. En iedereen zegt dan hier op bokt van ja maar ze is Z dus dan zal ze wle wat zijn. Terwijl als ik, die L2 is op de pony stap, apyueert hij ook en doet hij ook alle Z oefeningen. En natuurlijk zijn er hele goed Z ruiters maa rdie zitten in de B,L en M ook.
sporter schreef:wembleyk schreef:ja joyce B het klopt ook idd niet voor alle, maar ik ken iemand die een Z pony heeft over gekocht. Ze is binnen een jaar na de Z gereden. Zei kijkt altijd tegen mij op. Dit omdat ik mijn eigen jonge paarden klaar maak, zelfs haar moeder gaf toe, dat zei dit nooit zal kunnen ivm haar angst en weinig ervaring. En iedereen zegt dan hier op bokt van ja maar ze is Z dus dan zal ze wle wat zijn. Terwijl als ik, die L2 is op de pony stap, apyueert hij ook en doet hij ook alle Z oefeningen. En natuurlijk zijn er hele goed Z ruiters maa rdie zitten in de B,L en M ook.
Die kom ik toch zelden tegen. Maar je bent het dus wel met me eens dat er af en toe ook iemand Z rijd die wel net iets beter is dan jij
Wat ik tegenwoordig wel vaak mee maak, hele talentvolle paarden(betere kwaliteit dan ik tegenwoordig over het algemeen in het Z zie) in de B en L klasses, met dan echt talentloze ruiters/amazones op hun rug, dat is dan weer ontzettend jammer!
Ulala schreef:@ missmiekie, als je mij op wedstrijd zou tegen komen vind je mij waarschijnlijk ook te talentloos voor mijn talentvolle merrie... hahaha, maar ik heb wel lol met haar en met de goede begleiding die wij nu hebben gaan we het wel tot de Z schoppen (hoop ik)
klotshtiduj schreef:Oh, ben er al zoveel tegengekomen (zowel in dressuur als springen) die zeggen heel hoog gereden te hebben...
Bij navraagt blijken de meeste niet verder te komen dan de L (van Leugenaar)....
Ik heb er van geleerd, doe tegenwoordig zelf maar een klein beetje onderzoek voordat ik weer een wannabee toelaat tot onze bakbodem!
Ulala schreef:@ missmiekie, ik zie dit niet als aanval hoor. Er is in het verleden ook wel tegen mij geschreeuwd en bot gedaan, maar ik weet van mezelf dat dat bij mij averechts werkt. Ik word dan heel zenuwachtig en ga nog veel meer dingen fout doen en uiteindelijk stap ik af. Stom van mij misschien maar ik heb opbouwende kritiek nodig.
Maar ik ben het met je eens dat sommige mensen idd wel eens een schop onder hun kont nodig hebben, maar dat is per mens verschillend.
Gelukkig is het niet zo erg dat ik zit te butsen of mijn handen hoog hou, maar soms ben ik ff niet handig genoeg voor mijn sensibele merrie die alle oefeningen met twee hoeven in haar neus doet... en dat ziet er voor de omstanders nog wel eens vermakelijk uit.
En gelukkig zie ik ook wel die mensen die jij bedoelt, die echt netaan blijven zitten en hun teugels nodig hebben om licht te rijden.

missmiekie schreef:Ik lees hier nu in het topic dat iedereen graag iemand wil hebben die niet plaatjesgericht/proefgericht les geeft, maar voornamelijk basis, etc. (Helemaal mee eens, maar dat terzijde). Maar waarom bestaan er dan nog zoveel instructeur/instructrice die puur en alleen plaatjesgericht/proefgericht lesgeven, en waarom hebben die vaak dan toch nog veel klanten?