Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
we zijn makkelijker wendbaar, kan haar makkelijk bijelkaar rijden, voltes 8m zijn een makkie voor ons en ga zo maar door. Cardy schreef:Maar omdat bepaalde bokkers vinden dat ik "te" groot ben, zou dat betekenen dat ik maar moet stoppen met rijden met haar?
Cardy schreef:Ik krijg soms via bokt ook het commentaar dat ik te lang ben voor me pony.
Ikzelf ben 1.76m en me pony 1.49m.
Maar omdat bepaalde bokkers vinden dat ik "te" groot ben, zou dat betekenen dat ik maar moet stoppen met rijden met haar?
Tuurlijk zijn er een aantal dingen waaraan ik rekening moet houden, maar daar kies je voor als je een kleiner paard heb. Ik moet bijv. uitkijken dat ik niet te zwaar wordt (weeg nu 67kilo, in de winter vaak rond de 70), ik ga liever de hele tijd doorzitten dan lichtrijden. Dit vanwege dat ik meer in de weg zit als ik lichtrijd, met doorzitten zit ik stiller. Verder heb ik mijn beugels wat korter dan wanneer ik op een groter paard zou zitten.
Ook moet ik meer aan mijn houding werken omdat ik toch minder rechtop zit dan bij een groter paard.
Maar er zijn ook voordelenwe zijn makkelijker wendbaar, kan haar makkelijk bijelkaar rijden, voltes 8m zijn een makkie voor ons en ga zo maar door.
Yamcha schreef:Cardy schreef:Ik krijg soms via bokt ook het commentaar dat ik te lang ben voor me pony.
Ikzelf ben 1.76m en me pony 1.49m.
Maar omdat bepaalde bokkers vinden dat ik "te" groot ben, zou dat betekenen dat ik maar moet stoppen met rijden met haar?
Tuurlijk zijn er een aantal dingen waaraan ik rekening moet houden, maar daar kies je voor als je een kleiner paard heb. Ik moet bijv. uitkijken dat ik niet te zwaar wordt (weeg nu 67kilo, in de winter vaak rond de 70), ik ga liever de hele tijd doorzitten dan lichtrijden. Dit vanwege dat ik meer in de weg zit als ik lichtrijd, met doorzitten zit ik stiller. Verder heb ik mijn beugels wat korter dan wanneer ik op een groter paard zou zitten.
Ook moet ik meer aan mijn houding werken omdat ik toch minder rechtop zit dan bij een groter paard.
Maar er zijn ook voordelenwe zijn makkelijker wendbaar, kan haar makkelijk bijelkaar rijden, voltes 8m zijn een makkie voor ons en ga zo maar door.
Ik vind je eerlijk gezegd ook te groot. Qua plaatje kan het best wel, maar die 67 kilo wordt met zadel en rijkleding aan 77 kilo....
Hoe dan ook, of je stopt bepaal jezelf. Maar als ik in je onderschrift lees, dat je pony artrose, HKO en nog een aantal dingen heeft, vraag ik me wel af of het verantwoord is om erop door te rijden. Dat is geen aanval, maar gewoon mijn mening.
Ik zou het zelf niet doen. Hoe dan ook, het is je eigen keus.
Sja... dat wendbare, en makkelijk bij elkar rijden, is wellicht ook een stukje rijtechniek. Ik ken een paard van 1.65 die ook zeer wendbaar is, en heel gemakkelijk bij elkaar te rijden. Heeft ook geen moeite met kleine voltes.... daar hoef je geen klein paard voor te zijn, dus die vlieger gaat niet op, ben ik bang
. Zodra ik reageer op zoiets dan weet ik dat er bokkers zullen zijn die mij tegen spreken. Dat maakt mij niks uit, want anders kan je geen discussie voeren
Hulpen geven aan je pony word moeilijk, dus echt makkelijk rijden zal het niet zijn. Maar van lange benen heeft een pony geen last, tenzij je hem steeds keihard aan drijft. Je kunt qua lengte bijvoorbeeld prima op een shet passen, maar als je een gewicht hebt dat zowat gelijk is aan de pony zelf, dan pas je er écht niet op.
nathalie2302 schreef:Om eerlijk te zijn, ben ik het een beetje aan het afleren om te reageren in dergelijke topics. Ben namelijk tot de conclusie gekomen dat mensen best wel WETEN dat het eigenlijk niet meer kan (om welke reden dan ook; te groot, te zwaar, slecht zadel, slechte bak) want anders schreven ze de excuses niet in de beginpost! Vind het eigenlijk apart (tegenstrijdig?), die excuses....ze geven aan dat iemand toch graag positief commentaar wil (binnen allerlei randvoorwaarden), terwijl je eigenlijk zou verwachten dat iemand die dus willens en wetens (aangezien de excuses op voorhand gegeven worden) "verkeerd" bezig is, geen maling heeft aan het commentaar van vreemden op een internetforum...
Lijkt mij dat men vooral medestanders zoekt want als er maar 1 iemand is die zegt dat het best kan...ben je toch goed bezig? Er commentaar op geven leidt in veel van deze gevallen alleen maar op nogal grove repliek.
De mensen die werkelijk willen leren, hebben geen excuses in hun beginpost staan...zij zullen immers oprecht niet weten dat er iets (bijzonders) op aan te merken valt behalve dat wat anderen misschien zullen zien aan de hand van de foto's en waarvan men hoopt te leren.
Taat_ schreef:Het is soms ook wel raar als je foto's tegen komt van kinderen die mee kunnen lopen met hun pony én ook nog is zonder zadel zitten waarschijnlijk..
Maar bokt kan ook zó irritant zijn als het over rijden op kleine pony's of caps gaat.
Zelf rijd ik nooit met cap, ik weet dat ik een risico neem, maar dat is mijn keuze en wat heel bokt daar van denkt boeit mij verder niks.
In topics waar iemand geen cap op heeft (ik neem maar een voorbeeld) wordt er
meestenal in het eerste bericht al iets over gezegt. De tweede doet precies hetzelfde en zo gaat dat 5 pagina's door. Ik bedoel, als het 1 keer gezegt wordt zal ze toch ook wel snappen dat het verstandiger is om met cap te rijden?
Bokt doet al snel erg overdreven over sommige dingen, en ik kan uit ervaring spreken.
Julia_ schreef:Waar ik me aan erger is dat als iemand te groot is voor zijn shet/pony maar wel een nette houding heeft en aan de teugel rijdt dat er dan wél gewoon normaal commentaar word gegeven en al zit er iemand van dezelfde lengte op maar gewoon wat voor de lol rijdt er 5 pagina's met gezeur zijn dat je te groot bent.
Cardy schreef:Maar nogmaals de vraag he, waarom ben ik té groot voor mijn merrie: (aangezien alleen de mensen op internet soms vinden dat ik te groot ben, en niet te mensen die mij in reallife hebben gezien)
[HAW] Lavita @ Hippomania (Z1-debuut)
superwoman schreef:Cardy schreef:Maar nogmaals de vraag he, waarom ben ik té groot voor mijn merrie: (aangezien alleen de mensen op internet soms vinden dat ik te groot ben, en niet te mensen die mij in reallife hebben gezien)
[HAW] Lavita @ Hippomania (Z1-debuut)
Daar is een ander topic voor!
Cardy schreef:Maar nogmaals de vraag he, waarom ben ik té groot voor mijn merrie: (aangezien alleen de mensen op internet soms vinden dat ik te groot ben, en niet te mensen die mij in reallife hebben gezien)

nathalie2302 schreef:Cardy schreef:Maar nogmaals de vraag he, waarom ben ik té groot voor mijn merrie: (aangezien alleen de mensen op internet soms vinden dat ik te groot ben, en niet te mensen die mij in reallife hebben gezien)
Ik begrijp niet precies waarnaar je op zoek bent. In het topic dat je post zie ik alleen maar leuk commentaar en je geeft aan dat ALLEEN mensen op INTERNET SOMS commentaar geven. Waarom vraag je dan in een topic (dat heel ergens anders over gaat) nogmaals of je te groot bent? Krijg het gevoel dat een paar mensen die opmerking hebben geplaatst aan de hand van een paar foto's?? daar moet je je niet zo druk over maken! Dat je dat wel doet siert je trouwens wel, want betekent in mijn ogen dat je bewust met je pony bezig bent

. Maar als ik dan dingen hoor dat ik blijkbaar te zwaar, dat ik mijn paard hinder en dat het slecht voor de gewrichten is. Ja dan denk ik echt zo van huh?? aangezien mijn pony dat totaal niet aangeeft. Zoals op de foto's kan je zien dat ze alleen maar met een "happy face" rondloopt.
. Jij gaat met je pony naar de kliniek als er iets mis is en je trekt haar niet uit de wei om een paar rondjes te crossen als je daar een keer zin in hebt. Denk dat dit topic meer gaat over mensen die van tevoren allerlei excuses hebben voor hun tekortkomingen en dus geen advies willen horen.
Cardy schreef:Oke nou bedankt!
Was ook niet bedoeld om mijn topic te promoten ofzo hoor, maar vind het altijd apart dat als ik commentaar krijg over mijn grootte dat dit alleen op internet is.