Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
StephanieHC schreef:Volgens mij zijn er ook 2 manieren van sporen gebruiken.
1. om hulpen te verfijnen
2. om het paard op zijn donder te geven(geen goede manier?)
Ik rijd zelf zonder sporen. Alleen met zweep maar ik houd ik eigenlijk ook alleen maar vast en doe er verder niks mee. Maar volgens mij maakt het voor een paard weinig uit qua pijn.
Maar nou vraag ik me af waarom mensen met sporen en zweep rijden als ze de sporen voor het actief houden van het paard gebruiken? Daar heb je dan toch de zweep voor in je hand of niet dan? (of precies andersom).
Nou vind ik zoiezo niet dat je een paard voorwaarts moet rijden met sporen maargoe:)
xPassion schreef:of het zielig is ja of nee hangt naar mijn mening van de gebruiker af
. Op de shet doet ze het vele malen beter, deze is overactief en moet je ontspannen terugrijden, dat is meer haar ding! Honeypony schreef:Ik persoonlijk heb zowizo wat tegen sporen.
Wil hier verder ook niet op geciteerd worden ofzo.
maar waarom zou je met sporen ryden, om hem sneller te krijgen?
dat is nu de kunst van het paardryden, je eigen krachten toevoegen aan het paard.
kijk, we praten anders over de olympische spelen met sporen rijden..
dat geef ik wel toe, ik heb niks tegen een zweep ofzo,
maar sporen vind ik maar niks.
MetteAndrea schreef:Honeypony schreef:Ik persoonlijk heb zowizo wat tegen sporen.
Wil hier verder ook niet op geciteerd worden ofzo.
maar waarom zou je met sporen ryden, om hem sneller te krijgen?
dat is nu de kunst van het paardryden, je eigen krachten toevoegen aan het paard.
kijk, we praten anders over de olympische spelen met sporen rijden..
dat geef ik wel toe, ik heb niks tegen een zweep ofzo,
maar sporen vind ik maar niks.
Waarom wil je niet geciteerd worden dan? Het is een discussieforum, als je geen reactie wilt moet je niet hier plaatsen..
Ik rij niet met sporen om mijn pony sneller te krijgen, maar zoals al heel vaak genoemd is in het topic ter verfijning van mijn beenhulpen. En dus niet om haar op te jagen.

Citaat:de ene wil het wel, en de andere niet..
maar ach, nu we toch bezig zijn
ik zeg alleen maar dat ik het pas een kunst vind als je het uit je zelf kan krijgen.
ik ken heel veel mensen die met van die vreselijk grote sporen rijden.
je ziet letterlijk die sporen in zn buik staan, en als maar trappen.
ik zeg niet dat jij dat doet, maar dat ik hier door er tegen ben zal toch wel begrypelijk zijn.
MetteAndrea schreef:Citaat:de ene wil het wel, en de andere niet..
maar ach, nu we toch bezig zijn
ik zeg alleen maar dat ik het pas een kunst vind als je het uit je zelf kan krijgen.
ik ken heel veel mensen die met van die vreselijk grote sporen rijden.
je ziet letterlijk die sporen in zn buik staan, en als maar trappen.
ik zeg niet dat jij dat doet, maar dat ik hier door er tegen ben zal toch wel begrypelijk zijn.
Tja, ben wel met je eens ja dat sommige sporen te groot èn verkeerd gebruikt worden. Zelf heb ik van die minigevalletjes, stelt eigenlijk niets voor. Het geeft mn pony net dat beetje extra. Ze is soms mega eigenwijs. Dat getrap is inderdaad slecht.
Sommigen gaan gewoon met sporen rijden zonder dat ze er ook maar enig verstand van hebben. Zonde gewoon!
. MetteAndrea schreef:Sommigen gaan gewoon met sporen rijden zonder dat ze er ook maar enig verstand van hebben. Zonde gewoon!

MetteAndrea schreef:Ja, inderdaad. We hebben zelf heel veel verschil gemerkt nu wel met spoortjes rijden. Mette had zeg maar nogal een enorme eigen wil.

.