Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Monica_86

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:23

Yorghos schreef:
Ik rook ook, maar NOOIT op mijn paard. Ik ben niet zo wanhopig dat ik niet een uurtje zonder sigaret kan, gelukkig Lachen
Ik vind het gevaarlijk. Wat als je paard schrikt en je je sigaret laat vallen? Waar komt ie dan terecht? In de manen, onder het dekje?

Inderdaad hier hetzelfde... Ik rook ook nooit in de buurt van me paard

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:23

Farouche schreef:
Ik heb het nog nooit gezien, maar dat vind ik echt belachelijk, je gaat toch serieus rijden en dat kan niet met een peuk i je mond toch .. Ik rook zelf ook niet, dus ik heb het ook nooit gedaan tijdens het rijden Tong uitsteken

wat is serieus rijden?

ik ga op buiten rit en dat is met lang teugeltje langs de weg en in de polder of strand
niks serieus aan,gewoon ontspanning.

en laat mij lekker roken,dat vind ik fijn en mijn pony merkt daar niks van hoor alleen moet ze ff halthouden tot hij aangestoken is Haha! en zodra ze het klikje van het dichtdoen van de aansteker hoort stapt ze verder,goed getraind dus Tong uitsteken

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:25

Van degoutant gesproken... Kun je daar echt niet mee wachten tot je in de cafetaria bent dan Haha!

Er kan vanalles gebeuren waardoor die sigaret fataal word... Paard kan verschieten, hup sigaret in je oog uit reflex, bij extreme droogte, hup peuk weg, begint dat blad toch wel niet te smeulen zeker... Ok extreme zaken, maar je zult zien dat het allemaal gebeurd als je denkt van nee dat kan niet Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:26

Nee, ik denk ook niet dat je paard er last van heeft, de rook gaat tenslotte de lucht in. Maar ik houd er niet van Knipoog

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:32

Ik rook altijd op m'n paard tijdens het losstappen. Dan weet ik ook zeker dat ik hem niet te snel op pak Haha! Ik rij in een buitenbak en als m'n sigaret op is, gooi ik em op de stenen en begin daarna met het oppakken van m'n paard. Na het rijden ruim ik netjes m'n peuken op.
Ohw en als m'n paard er vandoor gaat o.i.d. dan doe ik m'n sigaret snel 'in' m'n mond. Of gooi em weg.
Zoals gezegd: bellen vind ik veel gevaarlijker en veel ongezelliger voor je paard.
[edit: en aan bellen irriteer ik me veel meer. Ben je gezellig met je paard bezig, ga je je vermaken met anderen. Dan zou ik me als paard pas rot en buitengesloten voelen.]
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 14-06-08 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:32

ik rook zelf wel, als ik echt een lange buitenrit maak rook ik heel soms wel es een peukkie, maar alleen op eigen paard, die ken ik door en door, heb em nu 10jaar.
zorg ook dat ik de peuk goed uitdruk op mijn schoenen.

Als ik een kort buitenritje maak, ong. 1.5uurtot 2uur dan niet. en zeker niet in de rijbak.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:58

iedereen moet het zelf weten.
mij intresseert het niet wat mensen denken als ze me toevallig met in siggaret op het paard zien
vind dat je ieder in zijn waarde moet laten.
Het is tenslotte je eigenkeus.
rook je op je paard oke
rook je niet op je paard ook oke
we zijn allemaal mensen.
en wie is wie om dat af te keuren
En diegene samen met mij die roken op het paard.
kan zelf wel inschatten of het wel of niet kan. Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:22

Ik vind het asociaal en nogal sneu dat mensen nog geen één uurtje zonder een peuk kunnen. Het is net zo walgelijk als voor het opstaan al een peuk roken. Blégh! Roken is eigen keuze, maar je paard kan niet kiezen en net als parfum is sigarettenrook een horror voor paarden. Voor dieren in het algemeen trouwens. En dan heb ik nog wel meer redenen waarom ik het niet vind kunnen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:25

Ik rook ook op mn paard, kwestie van goed opgevoede pony, controle en orientatie hebben & dan moet t wel kunnen Lachen

puntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:25

Ik rook niet op mijn paard want ik zit er nooit meer op maar zit erachter en dan rook ik wel degelijk. Zou ook niet weten waarom niet !!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:29

Roken op je paard? Nou, laat ik het zo zeggen: Ik vind het niet getuigen van erg veel stijl, heel eerlijk gezegd. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:31

Mensen die negatief antwoorden; roken jullie helemaal niet in de buurt van beesten? Honden, vogels, katten?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:35

Dan nu eens de vraag: waarom wel?? Is jullie verslaving erg dat je zelfs dat uurtje of twee rijden met je paard niet kan uithouden zonder sigaret? Dan heb ik hier een super suggestie voor jullie.

@_Laura: mijn vader is ook een stevige roker, maar als hij samen met mij met de pony bezig is gaat hij gewoon even naar buiten of op een afstandje staan om zijn sigaret te roken. Ook hier thuis rookt hij ;voor mijn moeder en voor de dieren; gewoon buiten. Dus ja hier iemand die negatief antwoorde maar die kan aantonen dat sommige rokers wel gewoon uit de buurt van dieren blijven met hun sigaret.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:38

Nee hoor, helemaal niet. Maar als we lekker aan ;t buitenrijden zijn vind ik een sigaretje erbij lekker Lachen

Maar als hij buiten rookt dan heeft dat toch negatieve gevolgen voor alles dat buiten leeft? je pony ondervindt er niks van, maar vogels, insecten etc wel?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:41

__Laura schreef:
Nee hoor, helemaal niet. Maar als we lekker aan ;t buitenrijden zijn vind ik een sigaretje erbij lekker Lachen

Maar als hij buiten rookt dan heeft dat toch negatieve gevolgen voor alles dat buiten leeft? je pony ondervindt er niks van, maar vogels, insecten etc wel?

Niet nee, blijkbaar wel dus, je spreekt jezelf nogal tegen.

Rook vervliegt, lost op in lucht, maar ook pas na een tijdje en in een directe omgeving blijft het langer hangen, je paard heeft er wel last van, zo ver gaat de rook namelijk wel nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:43

Nee, ik vraag alleen naar wat JIJ daarvan vind, dat is niet mijn mening Knipoog

Ik zorg altijd dat mijn sigaretten rook naar achter waait, zodat mn pony het niet inademt. Kan me niet voorstellen dat hij er dan last van heeft?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 00:50

laura1986 schreef:
Hebah dat vind ik echt vies. Roken vind ik sowieso ronduit ranzig. Als je dat als mens hoorde te doen was het wel ingebouwd geweest, ging je dood zonder, en was je waarschijnlijk een draak.

Als mensen moesten paardrijden werden we wel geboren met een paard onder onze kont Knipoog
Das natuurlijk een totaal onzinnig arugement Tong uitsteken

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 04:12

waarom roepen er mensen gelijk op verslaving.
sorry hoor dat is het niet als ik in de bak aan het ryden ben
rook ik niet op het paard pas als ik helemaal klaar ben met me paard.
het is gewoon lekker als je buiten aan het stappen bent.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 06:15

jemig het valt me echt tegen hoe veel mensen dit eigenlijk doen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:16

Zaina schreef:
jemig het valt me echt tegen hoe veel mensen dit eigenlijk doen.

je moest eens weten hoeveel mensen dat doen Knipoog hier in mijn omgeving zijn er zat die dat doen Ja
en ik zie daar echt geen probleem in,en over inademen Clown als er een trekker langskomt is dat ff iets erger dan mijn ienimini peukje Sigaar en dan loopt ze ook gewoon door
ze gaat echt niet staan snuiven ROFL
ik snap al dat negatieve gedoe niet zo!

echt een goed argument staat er niet bij ,alleen maar geroep over dat het geen gezicht is en hoe aso wij rokers wel niet zijn,nou ja ,kijk dan niet!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 08:27

Vonnie84 schreef:
Ik rook altijd op m'n paard tijdens het losstappen. Dan weet ik ook zeker dat ik hem niet te snel op pak Haha! Ik rij in een buitenbak en als m'n sigaret op is, gooi ik em op de stenen en begin daarna met het oppakken van m'n paard. Na het rijden ruim ik netjes m'n peuken op.
Ohw en als m'n paard er vandoor gaat o.i.d. dan doe ik m'n sigaret snel 'in' m'n mond. Of gooi em weg.
Zoals gezegd: bellen vind ik veel gevaarlijker en veel ongezelliger voor je paard.
[edit: en aan bellen irriteer ik me veel meer. Ben je gezellig met je paard bezig, ga je je vermaken met anderen. Dan zou ik me als paard pas rot en buitengesloten voelen.]

Dit deed ik eerst ook altijd. Lachen
Moet zeggen dat het nu minder is geworden omdat ik tijdens het rijden mijn aansteker weleens verloor etc. Clown
Op een buitenrit steek ik wel een sigaretje op.. Is toch lekker. Lachen

Vind bellen ook gevaarlijker, of met MP3 oprijden. Vooral op buitenrit. Ja

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:08

mirgino schreef:
ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL
ik weet niet hoe jij roken ziet ,maar dit is wel lachen met jou Haha!

Haha!
Ilzjuh schreef:
Hahahaha. Huilen van het lachen Je maakt een grapje, right? Huilen van het lachen

Kan toch Cool haha je hebt gelijk was idd een grapje, kwam omdat er iemand zei dat je peuk onder het chabrak kon vallen
sabine1985 schreef:
hahaha nou idd ROFL

doe es voor? ROFL Huilen van het lachen

Eehhmmm....net voordat je een hijs wilt nemen(dus je moet nog inademen) schrikt je paard, maar je hebt je sigaret al voor je mond.
Doordat je zelf ook schrikt, neem je eerst een grote hap lucht.....en tja daar zit toevallig net je peuk bij
(jah dit is me wel eens overkomen met een giga mug, dus waarom niet met je peuk?) Tong uitsteken

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:14

eehhhm een grote hap lucht ,als je schrikt Clown

en ik heb de peuk tussen mijn vingers en die laat ik echt niet los, is mischien de jaren ervaring? Haha!

maar goed ,wie weet rook jij wel heel anders Sigaar

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:52

__Laura schreef:
Mensen die negatief antwoorden; roken jullie helemaal niet in de buurt van beesten? Honden, vogels, katten?

Nee hoor, ik rook helemaal niet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:54

Ik heb t dan ook tegen de rokers Huilen van het lachen Lijkt me nogal logisch