Rijden met sporen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shadowprince

Re: Rijden met sporen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:04

sporen met wieltjes hebben in ieder geval een grover oppervlak waar ze "het prikje"over verdelen.
als je idd het meisje van het paard andere sporen geeft was het net zo of misschien nog erger.

je moet met sporen om kunnen gaan en ze niet gebruiken om je paard alleen voorwaarts mee te rijden"omdat ie anders niet loopt"! leer je benen maar gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:11

Lante schreef:
chelly12 schreef:
Ik vind als je goed kunt rijden, dat je geen sporen of zweep nodig hebt.
Bij westernriding gebruiken ze het meestal voor de zier. Maar ik gebruik geen spoor.
En je zult mij ook nooit met spoor zien rijden.
Ik vind als ik iemand zie met sporen rijden, dat ze geen goede controle over hun paard hebben.

Dit vind ik onzin. Knipoog
Geeft niks, ieder zijn mening. Ik heb wel altijd het gevoel dat mensen die dit roepen nog niet zo ver zijn qua nivo of zich in ieder geval niet met dressuur bezig houden, maar met NH of zo, niks mis mee, maar om dan zoiets te roepen, tsjah. Er zijn genoeg goeie ruiters die de sporen netjes gebruiken waar nodig en dat geld ook voor de zweep.

Nee ik me ook niet met dressuur bezig. Rij veel liever western.
Gaat het allemaal zachter. Paarden hoeven niet niet in de krul te lopen.
Gaat allemaal veel relaxer. Ik eerst wel 5 jaar dressuur gereden. Maar vond het niks aan, dat ze hele tijd in de krul moesten lopen en dat de teugels de hele tijd strak moesten staan.
Toen ben ik op western over gegaan. En dat bevalt me super.
Lekker relaxed op je paard zitten. En leuke oefeningen doen.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:23

ik doe beide en vind er weinig verschil in zitten qua "hardheid".

ik was erop gegaan om een vriendelijker manier te vinden, maar denk dat ik een stap verder wil gaan hiermee en horsemanship wil toepassen vooral bij mn volgende paard.
verder kijken wat het beste bij het paard past, maakt mij niet uit dressuur, western of iets anders. vind alles leuk.

western kan relaxed zijn, dressuur net zo goed. maar t is net wat je zelf verwacht. verwacht jij met western van alles, ga je ook anders rijden, heb je misschien wel geen zweep in handen maar dan gebruik je misschien af en toe wel een stukje van de teugel als ie net dat beetje extra moet geven....