Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sientje schreef:zap schreef:En wat is er nou zielig dan? Dat het dier vooruit geschopt wordt of dat het toevallig op het heetst van de dag gebeurdt?
En wie zegt dat het dier met een temperatuur van -5 niet ook vooruit geschop wordt?
Lara_Silver schreef:Het "ik heb volgende week een wedstrijd dus Jij gaat maar lekker hard werken met dit warme weer"-fenomeen.

mijn paard kan er echt niet goed tegen in de hitte rijden... Ik ga meestal s'avonds rond een uur of half 8 met Laris rijden.. en dan nog is het warm
. Daarna altijd lekker langs de weg uitstappen 
casperrr schreef:Lara_Silver schreef:Het "ik heb volgende week een wedstrijd dus Jij gaat maar lekker hard werken met dit warme weer"-fenomeen.
Nou nou nou... dat vind een beetje kort door de bocht gezegd.
Ik doe dat ook, omdat ik rekening houd met mijn paard, ik weet van hem dat hij er niet tegen kan als ik hem zo maar ineens op het warmst van de dag 2 poeven laat lopen, laat ik hem er een week aan wennen kan hij er tegen.
Ík vind het namelijk oneerlijk tegen over mijn paard om hem zo maar ineens op het warmst van de dag 2 proeven te laten lopen terwijl hij die hitte niet is gewend met de trainingen
Lara_Silver schreef:Nee, dat zinnetje is bedoeld voor de mensen die met dit weer gewoon door rijden met het paard zonder ook maar iets aan te passen, en dus gewoon niet aan hun paard denken. Jij doet dit wel dus hoef je je niet aangesproken te voelen.

Lara_Silver schreef:Mij leek het een interessante discussie, rijden op het heetst van de dag? Wie doet het en wie niet en waarom?
Mijn mening is heel simpel en hard: ik vind het zielig, gemeen en egoïstisch. Simpel omdat ik vind dat een paard net als een mens het recht heeft het rustig aan te doen als het het heetst is.'s Morgens en 's avonds rijden vind ik zelfs nog fijner, want als ruiter is het ook geen pretje om te functioneren in de verzengende hitte, laatst staan het paard zijnde.
Heb je als ruiter op geen andere tijd van de dag gelegenheid om te rijden? Dan vind ik dat je paard moet sparen en het rijden maar moet uitstellen, dan maar eerst longeren als ze heet uit de stal komen de volgende keer.
Nu heb ik het over gewoon rijden ;plezier of training; en niet over wedstrijden.
Want bij wedstrijden kan het niet anders, daar kun je niet 's avonds mee beginnen vanwege tijdgebrek aangaande de organisatie.
Ik zou zeggen brand maar los!

Sientje schreef:Zag vandaag iemand over het fietspad in de felle zon haar pony vooruit schoppen... arm peerdje, best lang fietspad en zag dr van een afstand al op me af komen. in een flinke draf
Je hoeft niet gelijk zo fel te reageren .... Lara_Silver schreef:Ik vind dat waterspelletjes, rustige buitenritten en staptrainingen prima kunnen in de middag. Maar om een paard écht te trainen vind ik niet kunnen. Dat vind ik respectloos. Het "ik heb volgende week een wedstrijd dus Jij gaat maar lekker hard werken met dit warme weer"-fenomeen.
. Ik rijd geen wedstrijden, maar ik rijd gerust in de middag hoor. Natuurlijk rijd ik ook als het kan in de avond (of zelfs 2 keer
) of ochtend, maar mijn pony heeft nergens last van hoor.
.
Flauw..