Allemaal om te leren dat je handen de laatste hulp zijn. En je evenwicht te houden zonder steun in de hals.
En dat leerde ik al lang geleden, dus geen hype van nu of zo
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
erleyne schreef:Je bent gewoon een natuurtalent Asjemenou![]()
Zou wel willen dat ik net iets meer talent meegekregen had, maar helaas. runningkawa schreef:Ik denk ook aan knoop in de teugels, handen op de rug en springen, hele rijen in-uitjes
Allemaal om te leren dat je handen de laatste hulp zijn. En je evenwicht te houden zonder steun in de hals.
En dat leerde ik al lang geleden, dus geen hype van nu of zo

. Ik heb nog nooit op maneges gelest als kind. Pas toen ik ergens in de 20 was, geloof ik, maar het was niets voor mij (ik wil een band met het paard hebben, voordat ik er op ga). Heb heel, heel veel zonder zadel gereden, ik kon van alles en ik denk dat ik daardoor mijn onafhankelijke zit heb gekregen. Niet door goede lessen, helaas, maar wel vanuit mezelf.... Misschien komt het omdat je als kind vaak al in een 'natuurlijke' houding gaat zitten. Ik weet het niet, ik was me er toen niet bewust van. 

runningkawa schreef:en denk dat je daar gewoon niet van kunt leren...wat hebben die nu voor ervaring?
je kunt bijvoorbeeld wel zonder beugels draven, maar als je niet aangesproken wordt op wat je dan fout doet heeft het imo weinig zin.
Als dat je die dag gewoon gezellig hebt gereden
En lol met de knol is ook belangrijk
runningkawa schreef:en denk dat je daar gewoon niet van kunt leren...wat hebben die nu voor ervaring?
je kunt bijvoorbeeld wel zonder beugels draven, maar als je niet aangesproken wordt op wat je dan fout doet heeft het imo weinig zin.
asjemenou schreef:runningkawa schreef:en denk dat je daar gewoon niet van kunt leren...wat hebben die nu voor ervaring?
Qua tecjnisch rijden leer je er misschien niks van, maar je leert wel zitten, balans houden, en meezitten. Want anders domder je er meteen vanaf
. 
). Nog steeds een mooie herinnering....