LDRD schreef:Ik kom ze helaas niet meer tegen die gewoon eerst eens rustig een tijdje willen kijken wat ik zoal doe.
Dat jij zegt dat je ze niet ziet, dat zegt mij echt te weinig. Al kom ik ook geen mensen tegen die rustig willen kijken wat jij zoal doet...
Maar hoe komt dat dan? Is dat omdat ze er niet zijn? Omdat ze wat jij doet niet interessant genoeg vinden? Omdat anderen beter zijn dan jou, en dus interessanter? Of omdat zij zelf beter zijn dan jou? Sta jij er echt voor open? WIL je anderen echt helpen? (dat straal je dan ook uit) Of iriteer jij je alleen aan hun onkunde? (en dat straal je dan ook uit)LDRD schreef:Wereld verbeteren begint bij jezelf lijkt mij, dat hoef ik niet te doen.
De wereld verbeteren inderdaad begint bij jezelf, dat geldt dan toch ook voor jou? Denk jij dat jij de wereld verbeterd door weinig concrete, negatief geladen berichten te posten over hoe slecht het gesteld is in de paardensport (zonder enige onderbouwing)? Jij kunt ook bij jezelf beginnen door niet direct te gaan generaliseren, door een open mind te houden. Dan zie je ook de mensen die wel goed bezig zijn! En als jij er echt voor open staat om iemand echt te helpen, komen ze vanzelf naar je toe.
LDRD schreef:Maar je voelt je nogal persoonlijk aangevallen kennelijk en dat was geenszins mijn bedoeling.
Het is voor mij niet duidelijk over wie je het nu hebt. Daarom vroeg ik je ook:
jasmijn78 schreef:Wat of wie is dan het grote gros? Wie vallen daaronder? Klasses/regio's?
Je hebt het over 'ze' en 'het gros'. Maar wie bedoel je daar nu mee???
LDRD schreef:Ik ken jou niet om ook maar enig oordeel over jou persoonlijk te vellen .
Hoeveel mensen ken jij echt zo goed dat je er een gefundeerd oordeel over kunt vellen? Vallen die onder de 'ze' en 'het gros'?
.
, ik vermaak me ook prima zonder
.
, daar sta ik voor open, zoals anderen voor mij ooit open gestaan hebben
). En op zich is er ook niks mis met discussieren zolang je vanuit je eigen ervaringen spreekt. Bijvoorbeeld in discussies over LDR.
.