was best lachen. De merrie had wel even zoiets van: wat moet jij daar? Heb haar ook gewoon vastgehouden en na twee rondjes was ze rustig. Mijn vriend heeft nu zelf voorgesteld om lessen te gaan nemen, want hij wil het wel graag leren en ook de ommgang met paarden vindt hij belangrijk. (dat ie ook mijn paard kan verzorgen als ik ziek ben bijvoorbeeld) Maar hij is dus niet zo eigenwijs, van het stelt niks voor en dat doe ik wel even.. Is dus altijd wel situatie afhankelijk en persoonsgebonden denk ik.
in de wei of stal keert ze der kont al om als ze niet geaait wil worden door bepaalde personen en weet niet wat ze doet als die personen op haar rug gaan zitten
hij heeft een paar lessen gehad en zijn toen lekker buiten gaan rijden. de laatste jaren rijd hij eigk niet meer, heeft er geen behoefte aan. maar de omgang met paarden vind hij geweldig en ook het groomen en achterop in de marathon staan bij theo vind hij gaaf dus ben al heel blij dat we dat samen kunnen delen.

hihi! Daarbij komt dat mijn paarden nogal gevoelig reageren op zowel de ruiter als de omgeving, dus het lijkt me zowiezo niet erg veilig om daar nou een beginner op te zetten.
Moet me nu 'behelpen' met een uurtje in de week op een manege. PM's welkom !