Mag jouw vriend op je paard of liever niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diphranil

Re: Mag jouw vriend op je paard of liever niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:45

Mijn vriend wil graag leren rijden. Hij heeft al eens op mijn verzorgpaardje gezeten, zonder zadel een paar rondjes gestapt. Haha! was best lachen. De merrie had wel even zoiets van: wat moet jij daar? Heb haar ook gewoon vastgehouden en na twee rondjes was ze rustig. Mijn vriend heeft nu zelf voorgesteld om lessen te gaan nemen, want hij wil het wel graag leren en ook de ommgang met paarden vindt hij belangrijk. (dat ie ook mijn paard kan verzorgen als ik ziek ben bijvoorbeeld) Maar hij is dus niet zo eigenwijs, van het stelt niks voor en dat doe ik wel even.. Is dus altijd wel situatie afhankelijk en persoonsgebonden denk ik.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:51

Jij weet het beste hoe jouw paard reageert.
Te veel risico? Niet doen.
Dat kan alleen jij beslissen.Knipoog

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:57

Mijn vriend heeft ondertussen alweer een paar maanden paardrijles op een manege en hij vind het volgens mij wel leuk. Maar hij kan helaas niet op mijn paard. Soms baal ik er wel van dat hij niet een stukje groter is, anders had hij er gewoon lekker mee weg kunnen rijden denk ik.
Als je het teveel risico vind zou ik het niet doen, dan neemt hij maar eerst paardrijles, toch Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:00

op mijn paard niet want dan kan ik niet garanderen dat het goed gaat Clown in de wei of stal keert ze der kont al om als ze niet geaait wil worden door bepaalde personen en weet niet wat ze doet als die personen op haar rug gaan zitten Ach gut
maar op mijn pony mag iedereen! de hele familie heeft wel eens op haar gehobbelt! ze is hartstikke braaf als je weinig van haar vraagt Haha!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:01

Ik heb een superlieve haflinger en mijn vriend zou er best op willen. Maaaaaarrrrrrrrrrrrrr.......

Jive is 1.43 en hij 1.98. Dus dat lijkt mij niet zo'n goed idee Clown

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:05

mijn vriend heeft ook leren rijden op een ander paard want met mijn paard gaat dat echt niet, bovendien is die van mij erg gevoelig op zijn rug dus een bonkend iemand op zijn rug no way hij heeft een paar lessen gehad en zijn toen lekker buiten gaan rijden. de laatste jaren rijd hij eigk niet meer, heeft er geen behoefte aan. maar de omgang met paarden vind hij geweldig en ook het groomen en achterop in de marathon staan bij theo vind hij gaaf dus ben al heel blij dat we dat samen kunnen delen.
ik zou dus gewoon een makkelijk paardje van een ander lenen voor een paar keer Haha! succes

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:41

Als ik een paard had gehad. Dan zou hij van mij gerust een paar rondjes mogen stappen. Ik ga even van het karakter van mijn vorige paarden uit. Maar meer dan dat? Nee, dat zou levensgevaarlijk zijn.

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 18:43

Haha , mijn inmiddels ex-vriend krijg ik niet op het paard hoor .
Hij is ooit van het paard van z`n zusje afgedonderd . Nu zijn ze volgens hem allemaal alleen maar goed voor de "frikandellen" .Knipoog

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 20:24

owww ik wou echt dat ik wist hoe ik mijn man op een paard kon krijgen!
lijkt me zo leuk! maar goed kan hem natuurlijk niet dwingen!
Mannen zeggen wel vaker dat paardrijden geen sport is maar vaak vinden ze het gewoon eng.
Ik heb ook een vermoeden dat mijn dennis gewoon niet durft

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:33

stuur um naar de manege Tong uitsteken
nee maar als je t niet vertrouwd zou ik hem niet op je paard zetten , klaar. ongelukken voorkomen

beetje vreemd topic eigenlijk maar ja
iedereen moet t natuurlijk zelf weten maar ik zou de veiligheid voorop stellen al is t nog zo leuk je vriendje op je paard te zien
Tong uitsteken

KJR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:01

Ik heb zelf ook een heethoofd, en wij dachten ook dat 'het wel kon' Nou moooi niet.. Een kindje van 20-35 kilo nou mooi niet.
Hij weet precies wie hij op zijn rug wil en wie niet.. Misschien toch wel handig om voor de grap 1 privelesje op de manege te doen, krijgt hij ook gelijk een paard wat betrouwbaar en naar zijn formaat is Bloos

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:41

Ik heb de meeste paarden nooit alleen voor mezelf gehouden.
De enige contra-indicatie bij mij is als het paard angst heeft voor de persoon, of de persoon angst heeft voor het paard.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 19:53

spuit12 schreef:
mijn vriend heeft leren paardrijden op me paard Lachen

Mijn vriend ook,hij wil heel graag leren rijden en heeft nu ook een eigen paard.
Ook heeft hij een keer meegereden in een beginnersles op de manege tussen de kleintjes Tong uitsteken dat was best leuk.

Nu heeft hij een 7 jarige ruin gekocht die net 3 maanden onder het zadel is.
Ik ben hem aan het beleren,maar zelf stapt hij er ook gewoon op,heeft hij wel eerst gelongeerd zodat het 'hete' er een beetje af is.
En hij rijd zelf ook pas 3 maanden!! dit niet elke dag en hij kan nog niet eens echt draven.
Maar hij doet z'n best Knipoog

Jij kent het paard het best, hij kan idd een keer uitstappen.
Zo is het bij ons ook begonnen.

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:00

Ik heb zelf geen vriend, en ook geen paard. Ik rijd in een manege en als ik vrienden meeneem laat ik ze wel voor en na het rijden eventjes stappen Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:02

Mijn vriend mag best op mn paard Tong uitsteken Maar die kan dan ook best goed paardrijden.. Tong uitsteken

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:07

Ik ben heel zeikerig met mijn paarden en laat eigenlijk niemand op ze rijden. Ook mijn ex-vriendjes mochten er niet op, ookal is me dat wel eens gevraagd. Als ze echt willen leren rijden nemen ze maar goede privé lessen op een manege en daarna een eigen paard, want op de mijne komen ze niet. Duivel hihi! Daarbij komt dat mijn paarden nogal gevoelig reageren op zowel de ruiter als de omgeving, dus het lijkt me zowiezo niet erg veilig om daar nou een beginner op te zetten.

Misschien kan in jouw geval een rondje stappen aan de hand geen kwaad, maar dat kun je het beste zelf beoordelen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 20:09

Mijn vriend wil er niet eens op Haha!
Dat is dus al leuk, dat hij er op wil!!
Heb mijn vriend laatst laten uitstappen op mijn paard maar dat was geen geslaagde actie.
Vriend zat te gespannen, paard gestressed daardoor en rennerig..daardoor vriend weer bang...HELLUUUP IK WIL ERAF!
Niet echt voor herhaling vatbaar dus, hij blijft er maar mooi naast staan Haha!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:40

Mijn vriendje mag op mijn paard, zolang ie er niets van kan. Bij mensen die net t lichtrijden onder de knie hebben en verder een beetje stappen is ie hardstikke braaf. Maar zodra ze echt de baas gaan worden gaat Flip ze uitproberen.
Bij een paard dat bij iedereen die erop stapt temperamentvol is zou ik het niet aandurven om iemand die niet kan rijden erop te zetten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:45

mijn vriend mag best op mijn paard hoor, hij denkt altijd dat hij het wel even doet maar tot nog toe heeft ie er nog niet opgezeten. hij denkt dat hij wel evene over een hindernis heen springt. ik ben beniuwd!!

Presto_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:37

ik zou het gewoon proberen maar dan wel met ene cap op en dat jij ernaast loop en het beesie vast houd, anders leert hij het nooit Knipoog

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:40

Zou willen dat ik een vriendin met een paard had ! Ja Moet me nu 'behelpen' met een uurtje in de week op een manege. PM's welkom ! Schijnheilig Haha! Knipoog

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 19:14

Mijn pony kan echt een draak zijn.
Mijn vriend stapt meestal uit, vind ie leuk

Bregje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:35

haha gewoon proberen Ja

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:08

Kan je niet eerst hem op een ander paard laten. Dan niet een van een manege, maar bijvoorbeeld van een kennis ofzo. En als hij een beetje weet hoe hij moet zitten, dat je hem dan een keer op jouw eigen paard laat(aan het halstertouw). Want dan weet hij in elk geval hoe hij moet zitten en schrikt je paard niet van een onverwachte beweging van hem.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:10

De meeste paarden worden rustig als ze weten dat er een "beginner" opzit. in dit geval al iemand die het paard kent. Ik zou het gewoon doen. Wel vasthouden natuurlijk:P. En als het neit gaat heb je hem in ieder geval van het idee af dat het zo moeilijk neit is:P.