Ik doe het bijna nooit omdat ik een heel nuchter dier heb over het algemeen. Echter heb ik gisteren het wel gedaan, er was een nieuwfietspad aangelegd aan een oud deel. Dit gaf reliëf verschil en kleur verschil. Hij vond dit echt erg eng, trillen op zn benen, achteruit gaan. Wel zelf er op af lopen maar het gewoon ECHT niet durven. Toen ben ik afgestapt, heb hem gerust gesteld aan de hand meegenomen. Hij liep toen er gewoon over heen, het was nog wel heeel spannend maar ja baasje loopt erover dus zal wel goed zijn. Toen ben ik er weer opgeklommen, aan het einde van het fietspad, hetzelfde verhaal qua kleur en hoogte verschil en hij liep zonder blikken of blozen erover. Wat hij waarschijnlijk niet had gedaan als ik hem gepushed had.
Ik moet nog wel erbij zeggen, dat ik vroeger het echt nooit deed. Maar ik ben een tijdje terug bijna 2 keer achterover met hem gegaan,door die val zaten mn rugwervels niet meer goed. Als ik dan in zn situatie kom als hierboven neem ik op het asfalt toch liever geen risico...Ook al is het steiger probleem opgelost