te denken maar ik ben er allen nog maar in de bak afgevallen
en gelukkig nog nooit buiten
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
trustHim schreef:ben ik dan echt de enige die denkt: fiets daar ga ik! haha en toen buiten zelfs nog : dat gaat pijn doen

trustHim schreef:ben ik dan echt de enige die denkt: fiets daar ga ik! haha en toen buiten zelfs nog : dat gaat pijn doen
Ben er ook wel eens voorgestraft, mijn paard gaf me nog een trap na.. Niet echt prettig
Maar ik heb er niks van geleerd. Op de 1 of andere manier houd ik onbewust mijn teugels vast
Waratje schreef:Urielle schreef:Nee, die automobilist heeft er wat aan als:
- ik het paard eerst bovenop me trek, dan loslaat
- ik voor de poezelige voetjes van mijn paard val, het paard over me heen klettert
- ik eraf val, paard vasthou, paard rukt zich los en trapt na
en vervolgens dat het paard alsnog bij hem op de motorkap springt
Die automobilist heeft er wat aan als jij door vast te houden het paard dusdanig vertraagt dat het ofwel bij zinnen komt en stopt ofwel dat omstanders tijd krijgen om in te grijpen. Het is jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat JOUW paard niet een ander verwond. Als dat betekent dat jij daar schade door oploopt is dat heel vervelend voor jou, maar het is toch nog steeds JOUW verantwoordelijkheid. Als je dat (of je paard) niet aankunt, moet je misschien een ander paard zoeken dat niet zulke stunts uithaalt!!poes schreef:Als ik hier zo lees... waren de letsels bij vasthouden veel erger dan bij loslaten... Een paard moet al heel erg bang zijn om op een auto (zeker een stilstaande) te knallen. Meestal blijft het bij een paar metertjes rennen... Met vasthouden kun je best veel paniek veroorzaken...
Ach, ik ben tientallen keren van verschillende paarden afgevallen, zowel op buitenritten als in de bak en ik heb er nooit meer dan een blauwe plek aan overgehouden. En ik had vrij snel geleerd dat ik de teugels vast moest houden, dus de meeste keren had ik gewoon de teugels vast bij het vallen. Dus nee, je hoeft er helemaal geen letsel aan over te houden en mijn ervaring is dat vrijwel alle paarden direct tot stilstand kwamen en daarbij ook nog hun best deden om niet op je te gaan staan. Nou waren dat wel allemaal min of meer manegepaarden en niet van die te heet gefokte en dan ook nog overvoerde paarden die kennelijk nu zo populair zijn.
wel de beugels 

. En vaak maar goed ook. Je wilt toch geen trap krijgen of tussen de benen terecht komen bijvoorbeeld? Mij niet gezien.
Misschien niet echt slim maar dat doe ik volgens mij gewoon onbewust ofzo