Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

minkie

Re: Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:50

hehe zat er op te wachten totdat iemand begon over het feit dat de haflinger 20 is..

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:51

minkie schreef:
silfie35 schreef:
nee is niet zielig... Het moet natuurlijk wel verantwoordelijk zijn! Pas zag ik iets wat echt niet door de beugel kon vond ik! Twee meiden op een fries zonder cap op een drukke weg met hardrijdende auto's... de een achter het zadel en de ander op het zadel!!!

ach wanneer is iets eigenlijk wel verantwoordelijk! als die 2 meiden in de bak hadden gereden was het dan verantwoord geweest??

inderdaad dan wel minder kans gehad dat die er vandoor was gegaan in een vertrouwde omgeving... maar dat vond ik dus echt tever gaan

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:58

Brnc schreef:
Maar als het paard oud is moet je toch echt wel 2x nadenken over of je der met je honderd kilo op gaat zitten

Maakt de ouderdom van het paard dan wat uit ? Knipoog
Zoals ik in mijn andere bericht al zei,ga ik,als m'n vriendin er is,ook samen met haar op mijn paard zitten,en die is 26 jaar.
Maar maakt dat uit ? Ze heeft een goede conditie voor een 26 jarige en kan m'n vriendin en ik (110 kg) met gemak dragen !
Moet je niet zeggen : "Kan jij nou weten of ze het wel of niet met gemak kan dragen soms ?"
Nee,ik kan dat niet weten,ga ik nou ook niet aan dr vragen hoor !
Maar ik ZIE het wel als we er beide opzitten,en nee,ze staat niet te trillen op haar beentjes,stapt goed door en verdraagt het goed én is voorzichtig.
Natuurlijk zitten we er nou ook geen uren met z'n 2'en op,dat vind ik nou ook weer onzin.
Maar als je bedoelt een oud paard,zonder conditie en/of met slechte rug,ja,dan heb je gelijk Knipoog
Maar toch wou ik even m'n mening delen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:00

hou nou toch op Lachen Lachen Lachen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:06

hmmm ik had verwacht afgemaakt te worden na het plaatsen van
een foto me op 1 pony, 2 best wel grote mensen!! onderaan pagina 3..

Maar er zitten hier dus gelukkig mensen genoeg, die niet meteen
omkiepen, met gosssiieee wat zieliiiiiggggg!!!!

En ik ga erook van uit, dat of het nou een jong of oud paard is, je het
alleen doet, als je paard er fysiek niet meteen een enorme optater van
krijgt... en het karaktermatig ook een beetje aan kan...

Ik neem ook aan dat de meesten van ons normaal gesproken
niet met zijn 2 en op hun paard zitten...??
Nou ja, ik niet tenminste, maar als de gelegenheid zich weer
voordoet, doen we gewoon weer mee!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:08

ik heb wel eens op een 1,5 jarige gezeten........... en mijn Sanne wel eens op een veulen van 3 maanden oud Lachen Lachen

das pas shocking Lachen Lachen

Vooral als je je bedenkt dat een drop en draf was Lachen op het land zonder tuig Lachen

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:19

en nu is ie zeker niet meer te rijden omdat jij hem verprutst hebt!! Clown

edit: en lol had!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:41

BitchyWitchy schreef:
Nadya schreef:
Nou, _Charlotte_, een persoon van 100 kg komt er bij mij echt niet op, hoor.

Goh......

Edit; stukje tekst verwijderd.

*gaat maar weer op haar handjes zitten voor er verkeerde dingen uit het toetsenbord komen*

Toch niet op je teentjes getrapt? Rolleyes
Effe voor de duidelijkheid dan; het gaat mij er om dat IK geen 100 kg op MIJN paardje wil hebben, laat staan in de vorm van 2 personen Tong uitsteken . Daar is 'ie niet op gebouwd namelijk en hij is het ook niet gewend. Ik ben ook erg zuinig op zijn ruggetje Ja . Ik wil er niet eens meer dan 60 kg op hebben inclusief zadel. Haha!

Maar ik ken wel mensen die aardig wat wegen, maar die hebben daar ook het paard naar. En dat is weer een heel ander verhaal. Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:25

ik was bijna aan 't wáchten totdat iemand zou zeggen daar issie niet voor gebouwd... voor 2 personen dus... want.. voor de duidelijkheid een paard is er hélemaal niet voor gebouwd of gemaakt om óns er op te laten rijden... dus dat is echt een onzin zin. Als jij zuinig bent op z'n ruggetje.. ga je er natuurlijk ook nooit opzitten of wel? Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:49

Maartje1990 schreef:
ik was bijna aan 't wáchten totdat iemand zou zeggen daar issie niet voor gebouwd... voor 2 personen dus... want.. voor de duidelijkheid een paard is er hélemaal niet voor gebouwd of gemaakt om óns er op te laten rijden... dus dat is echt een onzin zin. Als jij zuinig bent op z'n ruggetje.. ga je er natuurlijk ook nooit opzitten of wel? Lachen

Ben ik helemaal met je eens, hoor, maar laten we even eerlijk zijn; we rijden allemaal of niet dan? Clown
Twee personen vind ik toch wel weer wat anders dan eentje. Tong uitsteken
Of rij jij niet en ben jij niet zuinig op de rug van je paard? Ik denk dat het redelijk kan samen gaan, althans, ik doe mijn uiterste best. En ik had het dus ook over MIJN paard. Knipoog

Mijn paard is net 4 jaar en nog amper ingereden. Heb net gisteren een holistische arts naar o.a. zijn rug laten kijken. Dus ik ben best zuinig op mijn paard's rug Ja. Daarbij heeft die van mij een vrij korte rug, er passen niet eens twee mensen van 50 kg op (ik weeg zelf ca. 50 kg). Tong uitsteken
En daar had ik het dus over. Haha!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:28

Wat ook nog een verschil maakt is dat je met z'n tweeen een groter deel belast dan in je eentje... daarom heb ik mijn bedenkingen er ook nog wel eens bij:D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:30

tuurlijk silfie, maar een stukje met zijn twee-en hobbelen.... we hebben het hier niet over een flinke buitenrit...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:31

nee maar het gebeurt wel! en daar heb ik een beetje mijn bedenkingen bij:D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:38

nou stef dat heb ik welleens gedaan.. en echt.. het lijkt op bokt alsof je je paard meteen al mishandeld als je m haast al aanraakt.. Jullie moesten eens weten hoe luxe onze (iniedergeval de mijne) het hebben! Vroeger waren er paarden voor het werk, in de mijnen enzo, die werden niet oud. En dat was hun leven, er zijn nu nog paarden in vooral arme landen die keihard werken in de hitte en weinig voer krijgen. En toch gaan ze door, omdat ze willen werken voor hun baas. En dan zeuren jullie hier om een rug die een x extra belast word, en daarna gaat het paardje weer lekker zijn ruime box in, of word op land gezet, en krijg genoeg voer. Ik denk dat veel, heel veel onderschatten wat een paard kan dragen. Natuurlijk moet je hem niet overbelasten! Maar een keertje zoiets kan wel hoor, het bewijs staat hier in het land, kom maar kijken!

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:50

Ik geniet echt bij het volgen van dit topic! Haha! Haha... grappig dat mensen zo lijnrecht tegenover elkaar staan.
Ben het met je eens pinuts. Knipoog Onze paarden hebben maar een makkelijk levetje.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:52

Ik zie het helemaal niet als luxe, Pinuts. Ik zie het als verantwoording naar mijn paard toe. Knipoog

Toen ik vroeger jong was heb ik ook wel eens een rondje meegehobbeld met een vriendinnetje te paard. Maar inmiddels ben ik me een stuk bewuster van de rug van het paard, en al helemaal van die van mijn eigen jonge paard. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Ik wil er gewoon niemand op die zwaarder is dan 60 kg. Punt. Tong uitsteken

Als andere bokkers daar 'last' van hebben, ach..... Lekker belangrijk. Haha!
En luxe? Mijn paard geeft niet om ruime boxen. Die wil alleen maar lekker op een groot stuk land staan en dat is nu weer luxe in de lente en de zomer, maar in het natte jaargetijde is dat wat minder luxe, hoor.Haha!
Maar hem maakt dat niets uit, hij is daar het gelukkigst. Dus het gaat mij niet zo om luxe, eerlijk gezegd.
Wel om bewustzijn van mijn paard's lijf, goede zorg en veel liefde. Ja

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:57

Wat er ook wordt gezegt over "vroeger" . Vroeger woog je samen met een vriendin 30 kilo, dus 60 in totaal. Dat is ook net wat anders.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:00

lieziej schreef:
Wat er ook wordt gezegt over "vroeger" . Vroeger woog je samen met een vriendin 30 kilo, dus 60 in totaal. Dat is ook net wat anders.

Hahahaha, ja, precies..... Haha!
Had ik niet eens bij stil gestaan. . Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:05

hey bokt ik meld me ook eens. Gods wat kan ik me hier aan sommige mensen ergeren. Ik ben zelf als 1 persoon ook rond die kiloo's ik rij 3 keer ongeveer op mijn haflinger, als die een doorgezakte rug zou hebben of weet ik wat ok dan hebben jullie een punt, maar ach kom nou 2 meisjes die af en toe een keer lol hebben om op 1 paard/pony te gaan moet kunnen. Laat mensen ook eens genieten van hun/ haar paard ipv iedereen gelijk af te gaan zeiken. word bokt niet vrolijker op...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:24

nou idd, wat hebben jullie te zeggen over mensen van 80-100 kilo dan? Dat is ook zielig natuurlijk, komop zeg. En nadya, tsjah, ik snap dat je zuinig bent op de rug van je paard.. maar ik vind het hier soms zo overdreven.. Overigens had ik het dus over luxe, maar dat is dus ook de luxe dat mijn paard in een ruime box staat omdat hij heel erg last heeft in de zomer van vliegen, word elke x na het rijden gedouched, wat hij heerlijk vind, en we geven nu weer veel geld uit aan medicijnen, voor goede zorg...(en omdat het eig wel moet) Dus jah, paarden hebben het luxe, tenminste bij mij wel. Nu zou ik er wegens medische redenen geen 2 kinderen op zetten, maar als dat nog wel kon, waarom niet:)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:37

Ik vind dat het bij sommige best kan, een iel dun paardje zonder conditie, daar zou ik dus nooit met z'n 2e op gaan zitten.
Maar als het paard het goed kan houden, sterk genoeg is. Waarom niet?
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je ermee omgaat.
Samen met een vriendin heb ik ook wel eens met z'n 2e rustig gestapt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:40

als je zelf de situatie kan aanvoelen, kan het heus wel, natuurlijk moet je niet op een zieke of hele dunne pony stappen. Het ligt aan de situatie, maar hier op bokt word altijd zo overdreven ''zielig'' gereageerd. Eigenlijk kunnen wij pas beoordelen als we zelf even met de TS meegaan, en gaan kijken en het paard onderzoeken, en wegen enz.. Wanneer gaan we?

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:44

Marchador schreef:
Waarom zou je uberhaupt met z'n 2 op een paard gaan zitten?
Dat snap ik dan weer niet.
Ik zie het vaker, meisjes die met zijn 2en op een paard zitten en de grootste lol hebben. Maar waarom vraag ik me af Verward

Daarnaast beiden 50 kilo, dus dat is 100 kg, ik zou een gewicht van zoveel niet op mijn paard zetten Lachen

Moet alles waarom/daarom zijn? Knipoog
pff, Waarom zijn de bananen krom? (En nee ik hoef geen wijs antwoord Clown )

Paarden zijn niet van suiker en kunnen best wel een rondje (of 4) 2 dames mee liften hoor Lachen

Ziehlugh hè?
Tpaard kijkt ook zo verdrietig Ach gut
En ja ik weet dat het achterste meisje geen cap op heeft, maar daar gaat het in dit topic geloof ik niet om
Afbeelding

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:53

stiekem dromen al die meisjes dat zo een lekkere jongen hun leert paardrijden, meisje voor, jongen achter:P

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:54

pinuts schreef:
stiekem dromen al die meisjes dat zo een lekkere jongen hun leert paardrijden, meisje voor, jongen achter:P

Ik krijg hier een beetje foute beelden bij ROFL
Maar goed, offtopic Haha!