Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CaroleKlomp schreef:@Equi: In mijn ogen kan je met LDR onmogelijk een paard rechtrichten.
CaroleKlomp schreef:@Vvalar: Je hebt het over eerlijk trainen. Klopt mijn interpretatie dat jij het LDR rijden een eerlijke manier van rijden vindt?
frisiangirl schreef:http://www.pferdewissen.ch/biomechanik4.html . Dit stukje vond ik op internet (nog wel meer hoor..) graag meningen..
Nimmy schreef:....daarbij kan ik mn paard ook weer hoger instellen als ik dat wil, hem uitschuiven met neusje naar voor, dus alle kanten op met zn neus (en hals)
Rana schreef:ik denk niet dat ze dit bedoelt, maar ermee aan wil geven dat het een voorwaarts-neerwaartse beweging blijft waar je in kan blijven oprichten (verzamelen) en ook weer kan uitleggen wanneer je wil. Neusje eruit, en wanneer nodig weer wat ronder
(misschien is ze wel heel goed op de evenwichtsbalk?)
Kitty schreef:CaroleKlomp schreef:@Equi: In mijn ogen kan je met LDR onmogelijk een paard rechtrichten.
Waarom vind jij dat?
Kitty schreef:CaroleKlomp schreef:@Equi: In mijn ogen kan je met LDR onmogelijk een paard rechtrichten.
Waarom vind jij dat?
LDR is ook een manier van rijden dat voortkomt uit het Skala der Ausbildung waarvan rechtrichten onderdeel is. Een paard dat niet rechtgericht is, zal nooit compleet nageeflijk de hand willen volgen met aan beide zijden evenveel (eh.. even weinig) druk en vlot voorwaarts vooruit willen op been. Want een paard LDR rijden (dus over de schoft en niet vanuit de nek) kan alleen als het paard de hand goed wil volgen.
Lielle schreef:*oe, bij die vraag krijg ik een enorm deja-vu gevoel*
Ik kan trouwens niets op de FEI site vinden over dit statement. Kijk ik er zo overheen?
frisiangirl schreef:Dat is denk ik ook het grootste probleem: de onervaren ruiters die naar bv anky kijken en denken dat het zo moet. Vervolgens thuis hun paard de kin op de borst trekken zonder enige ervaring ,kennis of begeleiding.....
anneve schreef:Als ik een turner op TV zie heb ik ook absoluut niet de neiging om die te gaan nadoen.
Goofy44 schreef:Als de FEI een standpunt inneemt over dit soort zaken, dan heeft dat juist betrekking op de meest ervaren ruiters, of beter de ruiters die in de wedstrijdsport op het hoogste niveau meedraaien. Dat zijn dus de mensen die model staan, voor de garde in de breedtesport. Dat betekent dus dat de methoden van de top-sporters worden afgekeurd. Aan de andere kant kan je hiermee het hoogste scoren.
vossie schreef:CaroleKlomp schreef:IK heb veel ervaring en weet heel goed wat ik zeg. Ik ben er dus gewoon van overtuigd dat het voor alle paarden slecht is en zeker onaangenaam.
Ik ben wel eens benieuwd (en dan echt serieus) naar foto/film materiaal van jou en jouw paarden... wil wel eens zien hoe los en door het lijf en in balans die dieren lopen.
Rana schreef:welke aflevering was dat dat heb ik dan even gemist heb ze allemaal gezien!