LimaGentle schreef:ik heb nog nooit een paard in de wei ZONDER ruiter een hele kuhr zien lopen hoor haha
Nou moe loop jij ff met je ogen dicht rond,
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LimaGentle schreef:ik heb nog nooit een paard in de wei ZONDER ruiter een hele kuhr zien lopen hoor haha
Lady1969 schreef:LimaGentle schreef:ik heb nog nooit een paard in de wei ZONDER ruiter een hele kuhr zien lopen hoor haha
Nou moe loop jij ff met je ogen dicht rond,![]()

LimaGentle schreef:ja echt?? woon ik echt onder een steen?
Lady1969 schreef:LimaGentle schreef:ja echt?? woon ik echt onder een steen?
Of in een hol, weet ik veel??
Joepju schreef:Maar dames; wisten jullie dan niet dat de paardjes van Anky zeer speciaal gefokt worden? Als ze 3 jaar oud zijn, lopen ze uit zichzelf al een Z2 proefje in de losgooibak...zonder moeite...Anky hoeft alleen maar te zitten joh!!
Die teugels zijn alleen maar voor de sier....echt!

foetsie schreef:Ik vind het eigenlijk onzin om ze te dragen als je paard nog niet goed zonder loopt...Als men ze op de juiste wijze gebruikt, heb ik er geen probleem mee.
Ik vind wel als je paard ook zonder de sporen goed loopt, het onzin is om ze dan te dragen.
Joepju schreef:Zitten er in het wild wel ruiters op de rug?ik heb het niet over dressuurmatig rijden maar over het 'ankie-dressuur'
tuurlijk is het belangrijk dat je paard goed loopt.. maar zie jij een paard in het wild een pirouetje maken?

..
.
Joepju schreef:Nadya schreef:Maar je zou toch denken dat hoe hoger je rijdt, hoe minder je nodig hebt?![]()
Overigens vind ik persoonlijk dat in de M rijden, niet per se fantastische ruiters zijn.
Klopt...m2 wil niet zeggen; een goede ruiter...helaas.
Als je goed kan rijden, dan is de communicatie met je paard zó goed, dat je geen sporen nodig hebt om hem ontspannen in die uitgestrekte draf te krijgen bij je m2 proefje...