Slofteugel, sporen; Waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Slofteugel, sporen; Waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:10

Juul schreef:
Die foto's geven mij nog steeds geen ontspannen en prettig beeld, sorry Nagelbijten / Gniffelen

Wat is er niet prettig aan. En heb jij foto's van jezelf die beter zijn?

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:10

cle0o_o0 schreef:
Ik zou ook graag zonder stang blijven rijden, maar ik ga Junioren starten en dan is het verlplicht.

Dat vind ik dus echt jammer. Dat dit ingesteld is door de KNHS.
Net als vanaf het M1 met sporen rijden. Ja

Als mensen zonder stang/sporen fijner vinden (of hun paard gaat minder lopen met stang/sporen), laat ze dan lekker zonder. Ik snap niet echt dat de KNHS er een regel van heeft gemaakt met 'hulpmiddelen' te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:12

Plaatje uit het profiel van Bokker Faux:

Afbeelding

Dít is nou ontspanning, NH gedeelte daargelaten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:13

Dat is toch geen compleet plaatje, hoe is het ruggebruik, hoe is het achterbeen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:14

Ik bedoelde een foto van jezelf!

CleovG

Inderdaad, mooi boogje in zijn als en that's it.

femke_harley

wil graag een foto van jou Knipoog als je het zo goed weet...
maar in ons opzichte is ontspanning, lekker laag, goed ruggebruik..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:16

cle0o_o0 schreef:
Is het ook, maar ik ben nog steeds benieuwd naar foto's die jij ontspannen vindt.

Volgens mij is er niet zo heel veel meer te zeggen...je hebt de 'pers tegen' in dit topic en blijkbaar valt daar dan niet zo heel veel meer aan te doen. Ik vind dat je paarden niet slecht lopen, ze zouden af en toe wel wat meer mogen rijzen vanuit de schoft. Ook zou ik graag zien bij de 'neerwaartse foto's' dat de paarden iets meer door blijven treden van achteren, maar dat heeft misschien met de fase van africhting te maken? Af en toe een slof gebruiken is wat mij betreft absoluut geen criterium voor goed/slecht paardrijden, wel blijft het oppassen dat je niet de slof gebruikt om je paard in een bepaalde houding te laten lopen; dat heeft te maken met bespiering opbouwen en dát heeft imo weer niets te maken met welke hulpteugel dan ook (behalve die je gebruikt bij het longeren - maar dat is een andere discussie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:16

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:18

Dan ben ik het niet helemaal met je eens...

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:18

*foutje
Laatst bijgewerkt door femke_harley op 29-12-07 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:19

femke_harley schreef:
Juul schreef:
Ander vb dan:

http://img206.imageshack.us/img206/8348/rijles7hn.jpg

Via google.

AnnemiekVM: Dit vb is voor cle0o_o0 en dat andere meisje. Een voorbeeld van mezelf heb ik simpelweg niet omdat ik zelf manegeruiter ben ;)

denk dat je dan eerst even bij jezelf moet kijken Knipoog
bedoel vind cle0o_o0 dr foto's veel meer ontspanning uitstralen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:20

femke_harley schreef:
[naam] schreef:
Ander vb dan:

Via google.

AnnemiekVM: Dit vb is voor cle0o_o0 en dat andere meisje. Een voorbeeld van mezelf heb ik simpelweg niet omdat ik zelf manegeruiter ben ;)

denk dat je dan eerst even bij jezelf moet kijken Knipoog
bedoel vind cle0o_o0 dr foto's meer ontspanning uitstralen Knipoog

Lieverd, ik weet heel goed hoe een paard moet lopen, en weet ook hoe je dat kunt bereiken. Moet ik dan foto's hebben waarbij ik een paard zo laat lopen om het te bewijzen ? Je hebt nou eenmaal niet altijd een camera in je zak Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:20

Juul schreef:
Ander vb dan:

Via google.

AnnemiekVM: Dit vb is voor cle0o_o0 en dat andere meisje. Een voorbeeld van mezelf heb ik simpelweg niet omdat ik zelf manegeruiter ben Knipoog

ah een achterblijven achterbeend dat in in het spoor van het voorbeen treedt en een weggedrukte rug. ja prettig beeld Ja

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:21

Kendra schreef:
cle0o_o0 schreef:
Is het ook, maar ik ben nog steeds benieuwd naar foto's die jij ontspannen vindt.

Volgens mij is er niet zo heel veel meer te zeggen...je hebt de 'pers tegen' in dit topic en blijkbaar valt daar dan niet zo heel veel meer aan te doen. Ik vind dat je paarden niet slecht lopen, ze zouden af en toe wel wat meer mogen rijzen vanuit de schoft. Ook zou ik graag zien bij de 'neerwaartse foto's' dat de paarden iets meer door blijven treden van achteren, maar dat heeft misschien met de fase van africhting te maken? Af en toe een slof gebruiken is wat mij betreft absoluut geen criterium voor goed/slecht paardrijden, wel blijft het oppassen dat je niet de slof gebruikt om je paard in een bepaalde houding te laten lopen; dat heeft te maken met bespiering opbouwen en dát heeft imo weer niets te maken met welke hulpteugel dan ook (behalve die je gebruikt bij het longeren - maar dat is een andere discussie).

De neerwaartse foto's zijn in een periode gemaakt dat zijn achterhand toch al niet zo actief was, ook bij de opgerichte foto's is dat te zien. Verder loopt maiko snel op zijn voorhand en is het voor mij dus best moeilijk om de goede halshouding te pakken te krijgen Lachen

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:22

Juul : Als je het zo goed weet, waarom dan zo'n foto plaatsen ??

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:23

cleo, dat geeft mij ook geen fijn beeld, het paard loopt veel te diep en rond, waardoor hij opgekropt gaat lopen.
Maargoed, het wordt vaak gebruikt inderdaad al die bijteugels. Maar net zo iets als dat je je paard aan de teugel trekt, nou ja steeds rukjes in de mond geeft. Sommige paarden gaan er door alleen maar hoger in de lucht mee lopen, maar sommige paarden, gaan meteen in de krul. Dan lijkt het alsof je goed bezig bent dat je paard zzo loopt, maar integendeel. Hij gaat er alleen maar opgekropt van lopen en geen ontspanning! Maar daar gaat het nou juist om, dat het paard de ontspanning opzoekt, om zelf laag te gaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:23

Qimm schreef:
[naam] schreef:
Ander vb dan:

Via google.

AnnemiekVM: Dit vb is voor cle0o_o0 en dat andere meisje. Een voorbeeld van mezelf heb ik simpelweg niet omdat ik zelf manegeruiter ben Knipoog

ah een achterblijven achterbeend dat in in het spoor van het voorbeen treedt en een weggedrukte rug. ja prettig beeld Ja

Er is natuurlijk altijd baas boven baas Knipoog

Ik zie hier geen weggedrukte rug, verre van.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:24

duidelijke indeuking achter het zadel. Ik verwijs voor meer info dan ik kan typen naar het topic op RT-D *foto van paard die goed door de rug loopt* als je dit wat doorleest zie je wat er allemaal verkeerd is aan jouw geplaatste plaatje. heeft niks met baas boven baas te maken, het is gewoon een verkeerd voorbeeld.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:24

Ik schrok eigenlijk van Juul, hoe kun je zo'n foto boven mijn foto's plaatsen!? Sorry maar ik kan mijn paard ook wel lekker met zn kop vooruit laten lopen, maar er is dan geen nageeflijkheid te bekennen, als je het paard van jouw foto opgerichter zou willen hebben of een fijne ronde volte zou willen rijden kom je het probleem wel tegen!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:27

saskiakefie schreef:
cleo, dat geeft mij ook geen fijn beeld, het paard loopt veel te diep en rond, waardoor hij opgekropt gaat lopen.
Maargoed, het wordt vaak gebruikt inderdaad al die bijteugels. Maar net zo iets als dat je je paard aan de teugel trekt, nou ja steeds rukjes in de mond geeft. Sommige paarden gaan er door alleen maar hoger in de lucht mee lopen, maar sommige paarden, gaan meteen in de krul. Dan lijkt het alsof je goed bezig bent dat je paard zzo loopt, maar integendeel. Hij gaat er alleen maar opgekropt van lopen en geen ontspanning! Maar daar gaat het nou juist om, dat het paard de ontspanning opzoekt, om zelf laag te gaan lopen.

ZOals ik al vaker heb gezegd: via een paar foto's kun je niet zien of het paard zelf naar beneden wil of niet dus dit soort opmerkingen zijn, in mijn ogen gewoon onzinnig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:27

Wie was hier idd degene die zei dat je van 1 foto niet kon zien of het paard fijn liep ? Ohja.. waarom willen jullie dan van mij een foto zien ? Ohja..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:29

Omdat je van een foto wel kunt zien of een paard los in zijn lijf is.

saskiakefie

hier een foto van mij, hou er rekening mee, dit is een manegepony
Afbeelding

Anoniem

En dat is dus precies wat ik van jou foto's absoluut niet kan zien. Dan nog veel meer van het paardje van de foto van mij.