Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Riss schreef:'Ja wie doet er dan ook mee met zo'n vies varken'.
Echt, voor zulk soort mensen heb ik echt geen respect.
.

girlchat11 schreef:Omdat heel veel mensen vooroordelen hebben over fjorden haflingers en friezen hebben. Ze (veel juryleden) vinden ze te lopm en niet mooi en vinden dat ze het uberhaubt niet kunnen (eigen ervaring) en vinden dat een kwpn-er het wel kan. Ookal loopt hij verschrikkelijk op de voorhand en niet aan de teugel. Maar het hele iedee dat kwpn-ers sport paarden zijn is zo groot dan sommigen jury's oogkleppen op hebben en de proef dus niet goed beoordelen en dus niet de verdiende hoeveelheid punten vegen aan de combinatie. Zo kan dat ook met de kwpn-er die een 'sportpaard' is en dus voor geen meter loopt en dus ook niet het verdiende aantal punten (als in teveel) krijgt met het iedee "die komt er wel"
Yamcha schreef:girlchat11 schreef:Omdat heel veel mensen vooroordelen hebben over fjorden haflingers en friezen hebben. Ze (veel juryleden) vinden ze te lopm en niet mooi en vinden dat ze het uberhaubt niet kunnen (eigen ervaring) en vinden dat een kwpn-er het wel kan. Ookal loopt hij verschrikkelijk op de voorhand en niet aan de teugel. Maar het hele iedee dat kwpn-ers sport paarden zijn is zo groot dan sommigen jury's oogkleppen op hebben en de proef dus niet goed beoordelen en dus niet de verdiende hoeveelheid punten vegen aan de combinatie. Zo kan dat ook met de kwpn-er die een 'sportpaard' is en dus voor geen meter loopt en dus ook niet het verdiende aantal punten (als in teveel) krijgt met het iedee "die komt er wel"
Maar is dat soms ook niet een idee wat koudbloeden ruiters over zichzelf hebben?
Ik vind Fjorden ook niet echt mooi. Maar ik ken wel Fjorden die echt heel netjes kunnen lopen... maar Z is voor de meeste Fjorden toch niet haalbaar... terwijl bijna elke warmbloed dat wèl kan.
Maar op basis-niveau kan een Fjord imo prima presteren.
Maar wees eerlijk, een uitgestrekte draf komt er bij een luxe Haf mooier uit dan bij het oude type, en ook mooier als een Fjord. Dan is het imo toch terecht, dat die luxe Haf daar meer punten voor krijgt.
Ik bedoel, ik vind jouw Haf leuk om te zien, die kan volgens mij heerlijk sjouwen. Maar dat kan toch niet iedere Haf?
Merken jullie echt, dat jury's lager punten omdat je met een Fjord in de ring komt?
Yamcha schreef:girlchat11 schreef:Omdat heel veel mensen vooroordelen hebben over fjorden haflingers en friezen hebben. Ze (veel juryleden) vinden ze te lopm en niet mooi en vinden dat ze het uberhaubt niet kunnen (eigen ervaring) en vinden dat een kwpn-er het wel kan. Ookal loopt hij verschrikkelijk op de voorhand en niet aan de teugel. Maar het hele iedee dat kwpn-ers sport paarden zijn is zo groot dan sommigen jury's oogkleppen op hebben en de proef dus niet goed beoordelen en dus niet de verdiende hoeveelheid punten vegen aan de combinatie. Zo kan dat ook met de kwpn-er die een 'sportpaard' is en dus voor geen meter loopt en dus ook niet het verdiende aantal punten (als in teveel) krijgt met het iedee "die komt er wel"
Maar is dat soms ook niet een idee wat koudbloeden ruiters over zichzelf hebben?
Ik vind Fjorden ook niet echt mooi. Maar ik ken wel Fjorden die echt heel netjes kunnen lopen... maar Z is voor de meeste Fjorden toch niet haalbaar... terwijl bijna elke warmbloed dat wèl kan.
Maar op basis-niveau kan een Fjord imo prima presteren.
Maar wees eerlijk, een uitgestrekte draf komt er bij een luxe Haf mooier uit dan bij het oude type, en ook mooier als een Fjord. Dan is het imo toch terecht, dat die luxe Haf daar meer punten voor krijgt.
Ik bedoel, ik vind jouw Haf leuk om te zien, die kan volgens mij heerlijk sjouwen. Maar dat kan toch niet iedere Haf?
Merken jullie echt, dat jury's lager punten omdat je met een Fjord in de ring komt?
en daar heb je glijkk in vind ik, een warmbloed kan het makkelijker, en meestal met meer kracht ed. Dan moeten de punten daar ook naar zijn, maar dat vind ik bij elke oefening!
dus ze kunnen niet allemaal even lekker of goed sjouwen, of dressuuren.
. Als de ruiter en de Fjord goed samenwerken en de oefeningen goed uitvoeren, vind ik het er best mooi uitzien hoor.
kimfinders schreef:Ik vind het reuze knap dat een fjord mee loopt in de dressuur. Heb er zelf ook een en ik ben helemaal enthousiast als ik een ander zo mooi ook zie lopen. Kijk maar eens naar fjord Guusje,die loopt net zo goed mee in de top als elk ander paard

ieder paard heeft zn kwaliteiten toch?