Wat vind jij van springende Friezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonita_Bon

Re: Wat vind jij van springende Friezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:27

Ik vind het geeeen gezicht maar ik zou het leuk vinden ze eens wat vaker tegen te komen met springwedstrijdjes, het is een veelzijdig ras en ik ken er een paar die goed kunnen springen. De eigenaren willen alleen niet starten, ban g dat ze uitgelachen worden, zo zonde!
Als het paard het leuk vind, gewoon gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:33

ik spring ook met mijn fries, ze vind het geweldig en kan het ook goed, het is alleen dat ze een kromme beentje heeft dat ik het niet te veel doe en nog niet hoger dan 110 onder het zadel ben geweest met haar en zelfs dat kanz e makkelijk!

als haar veulentje ook zo'n spring talent is dan ga ik daare chtw el mee starten! Vork

en dat terwijl die van mij niet eens zo'n moderne slanke fries is maar gewooon een lekkere lompe knol Knipoog

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:54

Bonita_Bon schreef:
Ik vind het geeeen gezicht maar ik zou het leuk vinden ze eens wat vaker tegen te komen met springwedstrijdjes, het is een veelzijdig ras en ik ken er een paar die goed kunnen springen. De eigenaren willen alleen niet starten, ban g dat ze uitgelachen worden, zo zonde!
Als het paard het leuk vind, gewoon gaan!

ja..
óf eigenaren springen niet met een fries omdat ze er eigenlijk niet op gebouwt zijn Lachen
er zijn friezen die teveel gesprongen hebben voor hun doen, en er artrose oid aan over gehouden hebben.
datzelfde met tinkers, die zijn ook niet goed om mee te springen.

maar er zijn altijd uitzonderingen (zo ken ik een tinker die zomaar ff 1.20 kan springen Knipoog )

rinske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:26

Ik denk dat zo ongeveer heel bokt die tinker zo langzamerhand wel kent, haha!

Nu even ontopic; Mijn vorige bijrijd Fries kon ook goed springen, en had er ook duidelijk plezier in. Toch zie ik Friezen liever in de dressuur. Waarom weet ik eigenlijk ook niet, maar dat is gewoon mijn voorkeur. Lachen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:45

Eigelijk zijn Friezen voor Dressuur speciaal gefokt, dus vind ik het raar als je het neemt om te springen. Maar af en toe een sprongetje maken kan toch geen kwaad? Ik bedoel als een Fries dat kan en leuk vind, super toch:).

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 15:14

Je ziet het niet vaak, dus om het dan een keer te zien vind ik het best knap.
Toch zie ik deze elegante beesten liever een dressuur proef lopen, dan springen. Lachen

Irene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:20

Mij is verteld dat Friezen niet kunnen springen... Maar blijkbaar kunnen ze het toch.
Voor dressuur vind ik ze ook mooier.

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:46

Ik vind ze mooier voor de dressuur, maar verder vind ik een springende fries wel eens leuk.
Toch heb ik ooit gelezen of gehoord dat friezen een zwakke rug hebben, dan lijkt springen me ook niet ideaal.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:16

Springende friezen.. Ach meestal is een sprongetje leuk voor de lol, ter afwisseling. Maar uiteindelijk zijn friezen nou niet bepaald gebouwd om te springen en het ziet er vaak ook niet übergeweldig uit Knipoog In de dressuur zijn ze wat meer op hun plek.
En voor de kar natuurlijk..! Voor de kar vind ik friezen nog altijd het mooist! Lachen

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 21:45

Citaat:
ja..
óf eigenaren springen niet met een fries omdat ze er eigenlijk niet op gebouwt zijn Lachen
er zijn friezen die teveel gesprongen hebben voor hun doen, en er artrose oid aan over gehouden hebben.
datzelfde met tinkers, die zijn ook niet goed om mee te springen.

maar er zijn altijd uitzonderingen (zo ken ik een tinker die zomaar ff 1.20 kan springen Knipoog )

Ik zou dan wel graag medische verslagen oid daarvan willen zien, want bij ieder ras zijn er wel paarden die door verkeerd springen artrose krijgen. Bij mij is het namelijk niet bekend dat het vaker voor komt dat Friezen artrose krijgen door springen.

Overigens las ik een paar pagina's terug dat iemand iets zei als; Ik snap niet waarom mensen met een Fries officieel starten, wat zou je ermee willen bereiken?
Dat vind ik vrij krom. Moet je altijd 'hoog' willen als je officieel start? Ik ken genoeg mensen die dressuur of springen starten met een paard waarvan ze toch wel weten dat het niet in het Z zal eindigen. Dus dan zou het onnuttig zijn om officieel te starten? Beetje raar..

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:10

ik vind het echt geweldig, ik spring ook wel eens met Gerbie en ze vind het ook leuk en is er op zich best goed in.
maar als ik moest kiezen tussen een springende KWPN-er (bijvoorbeeld) en een Fries, ging ik waarschijnlijk voor de KWPN-er.
maar bij dressuur e.d. ga ik toch zeker voor de Fries Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:37

Ik vind deze vraag wel heel algemeen. Voor elk paard is het goed om weleens een sprongetje te maken ter afwisseling.
Als het gaat om Friezen op een wedstrijd (B-niveuau) dan denk ik dat ze daar niet geschikt voor zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:41

Scum schreef:
Ik vind deze vraag wel heel algemeen. Voor elk paard is het goed om weleens een sprongetje te maken ter afwisseling.
Als het gaat om Friezen op een wedstrijd (B-niveuau) dan denk ik dat ze daar niet geschikt voor zijn.

En ook dat is weer te algemeen gesteld, er zijn al Friezen geweest die L sprongen op officiële wedstrijden dus blijkbaar zijn er sommige Friezen wel geschikt om wedstrijden te springen en zelfs om hoger dan de B te komen.
Je doet toch lekker waar je zin in hebt en als je het alletwee leuk vind om te springen, why not?

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:00

Ach als het paardje er plezier in heeft om te springen en hij kan het ook, waarom niet.
Ik mag er met dressuur in ieder geval met veel plezier naar kijken.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:51

Mijn eerste reactie: Ziet er toch niet uit....!

Imo. is een fries een showpaard, dat voor de sjees hoort (en wat mij betreft bij voorkeur ook niet in de dressuurring)
Maar los van deze mening: als het dier er nu lol in heeft en voor de afwisseling lekker eens kan springen (of kan meekomen in de dressuurring): lekker doen! Is mentaal erg goed voor ze....
Maar.... niet met mij in het zadel.. Duivel

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:53

Het ziet er idd niet uit nee Huilen van het lachen En hoger dan 55 cm ga ik toch niet komen ROFL

Afbeelding

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 16:57

Casperrr: hihi, erg leuk, maarre: inderdaad: ziet er niet uit....
Nothing personal!

rinske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:23

Casperrr: Jou Fries kan wel springen zeg!
Mijn bijrijd Fries kon niet zo hoog springen voor een Fries vind ik 55 cm heel hoog Tong uitsteken

J_anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:16

Kan toch makkelijk!! Als je fries t kan en vind het leuk, zie ik geen probleem! Knipoog

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 10:51

@Casper: Dat het er bij jou niet uitziet, wil toch niet zeggen dat het er bij niemand goed uitziet?

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:35

Supperleuk! ALs de fruiezen inderdaad zelf plezier hebben , waarom zou het dan een heel raar gezicht zijn Knipoog , of geen gezicht. Nouja iedereen zijn mening! Ik vindt het leuk.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:12

ik vind ze er niet geschikt voor maar voor onderlinge wedsrijdjes zie ik ze gerust meedoen, maar voor de dresuur zijn ze tog het mooist

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:35

WildChild schreef:
@Casper: Dat het er bij jou niet uitziet, wil toch niet zeggen dat het er bij niemand goed uitziet?

Dat is mijn mening, ik vind het bij een fries niet staan, degene die ik rijd, en andere.
Overigens ben ik nog niet eens is degene die er over is begonnen dat het er niet uitziet, waarom je dan mij aanspreekt???

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:08