wordt er nog op zit en benen gereden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wordt er nog op zit en benen gereden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:12

Mindfields schreef:
Ik heb hier laatst een topic geplaatst met foto's van mij opeen andalusierhengst die volledig op zit en been loopt(Klassiek opgeleid). Als je het commentaar van sommige mensen zag(Uuuh je teugelshangen door, je hebt geen contact! Uuuuh hij loopt achterde teugel!) terwijl ik alles op zit en been doe en dus wel degelijk contact heb.Maargoed, wat ik wil zeggen, ja er wordt best wel op zit en been gereden maar als je dat dan hier laat zien krijg je half bokt over je heen omdat je niet met je handen rijdt...haha.

Die reacties snap ik opzich wel, want ik rijd klassiek met een merrie die achter de teugel kruipt, en bij mij is er uit juist op gehamderd: CONTACT HOUDEN! Anders accepteerd ze het bit niet!

Maar dat neemt niet weg, dat ik 1000 keer liever dit zie, dan dat geruk en gepluk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:12

Je hoeft voor mij niet in de verdediging te schieten Lachen
Anders zou ik ook niet zeggen dat ik het een fijn beeld vind. Want dat is het wel. Ja
Ik rij ook regelmatig een tikje achter de LL (niet LDR).
Maar ik vind het geen voorbeeld foto van zo moet het plaatje er uiteindelijk utzien

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:13

runningkawa schreef:
Hoe rijd hij los dan?
Dat heb ik namelijk nog nooit van hem gezien Lachen

Op zich niet eens spectaculair om te zien qua spektakel maar daarom juist heel interessant. Alles gaat op een los teugeltje en heel simpel en relaxt. Ik vind het heel moeilijk om te omschrijven je moet het echt een keertje zien.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:14

Nee maar dat zeg ik ook niet, dit is training he, in de ring zou ik hem in de jury houding zetten, en dat kan ook, omdat hij zo licht aan de hulpen staat dat ik hem op elk moment anders in kan stellen.

Voelde me ook niet aangevallen hoor, wilde alleen ff wat meer uitleg geven over paard.Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:16

Mindfields schreef:
Nee maar dat zeg ik ook niet, dit is training he, in de ring zou ik hem in de jury houding zetten, en dat kan ook, omdat hij zo licht aan de hulpen staat dat ik hem op elk moment anders in kan stellen.

Voelde me ook niet aangevallen hoor, wilde alleen ff wat meer uitleg geven over paard.Lachen

Eigenlijk best erg dat we al een speciale jury-houding hebben, net als een zondagse jurk Clown.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:17

Ah oke, dan begreep ik je daarin verkeerd.
dacht dat je het idd meer bedoelde als van kijk, zo hoort het eind resultaat te zijn Lachen
Mijn fout, sorry Lachen

Nu kan ik op die foto;s de opmerkingen van achter de teugel gaan ook wel begrijpen.
Nu ken ik betreffende topic niet, maar laat je daar dan zien dat je alle hoogtes in kunt stellen, dus ook neus eruit, vwnw enz...dan zijn de opmerkingen natuurlijk niet kloppend Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:17

Ze bedoelt waarschijnlijk gewoon de normale wedstrijdhouding; neus voor de ll.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:19

daniella74 schreef:
Mindfields schreef:

Eigenlijk best erg dat we al een speciale jury-houding hebben, net als een zondagse jurk Clown.

Hahahahah ja eigenlijk erg. Maarja, in de ring rijden in de losrijhouding willen ze niet zien, maar ook neusje eruit, puur op zit en been en een doorhangend teugeltje willen ze niet zien. Dus je moet iets! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:21

Nu moet ik zeggen dat ik een loshangende teugel ook niet direct een goed beeld vind (wordt al anders met de neus eruit)
Een lichte verbinding, dus gewoon een net en luchtig contactteugeltje wel Lachen
Dat is wat ik persoonlijk graag zie en dus zelf ook naar probeer te streven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:22

runningkawa schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik een loshangende teugel ook niet direct een goed beeld vind (wordt al anders met de neus eruit)
Een lichte verbinding, dus gewoon een net en luchtig contactteugeltje wel Lachen
Dat is wat ik persoonlijk graag zie en dus zelf ook naar probeer te streven Lachen

Ik dus ook Ja

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:25

Neusje eruit kan echt mega-punten opleveren, zeker in de B en L. Een paard dat los door het lijf kan en mag bewegen met het neusje eruit Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken . Zo'n paard hoef je slechts licht te begrenzen en hij loopt in de M/Z in een goede houding en met ab-gebruik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:59

Ik rijd zelf met zeer weinig druk, en net zoals met been en zit probeer ik ook de teugelhulp zeer duidelijk en consequent te geven. Bij een jong paard geef ik been, reageert ze: druk eraf halen maar been wel nog laten hangen. Als ik dan echt de rem wil aanleren steek ik mijn been een beetje af, gewoon om het duidelijk te maken. Zelfde doe ik met de teugels: vragen is druk, reactie is terug gewoon, maar zeer vaak overdrijf ik ook en laat ik (vooral de binnen)teugel even in een boogje hangen. Het is meteen een goede manier om te zien of het paard zichzelf nog -draagt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:02

Wel leuk dat we toch allemaal Anky's op het forum hebben zitten (als ik dit zo lees) Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:02

Dat is mij ook opgevallen TS. Iets meer pielen hier, en beetje daar en dan looptie wel goed. En als-ie kreupel is moeten de paarden ineens over de schouder.. En dan piepen als het niet beter gaat, want het over de rug gaat ook niet Scheve mond

Dingen als indraaien met je bovenlichaam, gewichtshulpen en voelen welk been waar heen gaat ben ik al heel lang niet tegengekomen..

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:08

VValar schreef:
Wel leuk dat we toch allemaal Anky's op het forum hebben zitten (als ik dit zo lees) Haha!

Verward

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:16

Dat is er eentje om op te broeden hè? Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:31

Haha! Ach hier op bokt zitten heel veel mensen die iig kunnen uitleggen hoe het moet Knipoog We doen ons best, niemand kan het perfect, en je paard gaat heus niet dood als je een keertje te hard inkomt met je handen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:54

Ik snap de reacties van een aantal dames niet zo. Waarom zou je "Anky" moeten zijn om een mening te mogen hebben of om te denken over hoe iets beter kan of juist zou moeten.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:00

VValar schreef:
Dat is er eentje om op te broeden hè? Knipoog

Nee ik snap gewoon niet hoe je bij Anky komt, als het daar helemaal niet over gaat.

En tja, dat paardrijden makkelijk is, heeft nog nooit iemand beweerd (die zelf rijdt dan he)
Laatst bijgewerkt door EnelyaT op 05-12-07 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:00

Daar gaat het niet om daniella. Ik vind het gewoon uiterst interessant om te lezen hoe iedereen het zo perfect kan uitleggen en schijnbaar ook vlekkeloos uit voert thuis. Als iedereen zo zou rijden thuis dan zouden we allemaal binnenkort op het niveau van Anky rijden Haha! Het was geen aanval naar één bepaald persoon, meer een observatie.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:21

Was het paardrijden maar zo gemakkelijk. Bloos

Ik doe mijn best, maar oh, wat hebben mijn handen nog een eigen wil..... Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:22

En daar mag je blij om zijn Ja Want behalve bij paardrijden dan is het gewoon broodnodig dat we zo snel en automagisch reageren met onze handen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:31

Ja, dat klopt inderdaad.

Maar om het paard te besparen doe ik dat natuurlijk zo vriendelijk mogelijk.
Ik ben ook pas sinds een goed half jaar op de klassieke manier aan het rijden en het valt me enorm mee.
Paard loopt gewoon 10x beter als voorheen en ik kan lekker ontspannen zitten.

Ik baal alleen dat ik er niet eerder achter ben gekomen Verdrietig

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:53

VValar schreef:
Daar gaat het niet om daniella. Ik vind het gewoon uiterst interessant om te lezen hoe iedereen het zo perfect kan uitleggen en schijnbaar ook vlekkeloos uit voert thuis. Als iedereen zo zou rijden thuis dan zouden we allemaal binnenkort op het niveau van Anky rijden Haha! Het was geen aanval naar één bepaald persoon, meer een observatie.

Ik heb nooit beweerd een goede ruiter te zijn (en anderen in dit topic ook niet volgens mij) maar om iets goed te doen zul je eerst moeten weten hoe het wel zou moeten anders kun je e.e.a. ook niet toepassen. En het niveau van Anky is niet aan mij besteed maar dat is ondertussen denk ik wel op Bokt bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:17

VValar schreef:

En je mag dus nergens meer naar streven?
Nergens meer naar toe proberen te werken?

Want zo vat ik zo'n zin op...

Niemand schrijft hier toch ik doe het ook zo, ik rij beter als een ander. En al helemaal niet ik kan dat al allemaal. Zo heb ik van niemand een post begrepen en gelezen.
Imo schrijft men hier waar ze naartoe proberen te trainen...en die ervaringen en meningen worden gedeeld...wat is daar mis mee??