mariettek schreef:Jottum, weer een topic om eens lekker te zeiken over Anky. Er wordt om het hardst geroepen dat "niemand" op haar wilt lijken, en dat Anky niet kan rijden.
Nu neem ik een groot risico:
Ik ben een groot fan van Anky!!
Grote kans dat ik nu heel bokt over mij heen krijg, maar het zij zo. Ik denk niet dat je Anky gelijk kunt stellen aan perfectie. Simpelweg omdat ze een mens is, en ik nog nooit een perfect mens ben tegengekomen. In haar tak van sport is zij wel de beste, dus je kunt haar zeker wel gelijk stellen met 'goed rijden'.
Komt hier een mooie vraag:
Wat is goed rijden?
Kun je goed rijden als je paard verzameld loopt (dressuur)? Kun je goed rijden als je bit en boomloos rijdt (NH)? Kun je goed rijden als je iedere boksessie uit kunt zitten (al la rodeo)? Kun je goed rijden als je je paard eerst een join up laat uitvoeren(Monti Roberts)?
Of kun je goed rijden als je kunt zeggen: Ik doe mijn best, en zet mij tot het uiterste in?
Anky is wel een enorm voorbeeld van een doorzetter. Zij heeft niet één paard, maar meerdere tot GP niveau doorgereden, en ze haalt het maar mooi wel. Als ieder zich nou meer zou bemoeien met zijn eigen rijkunst (in zijn eigen tak van de sport), dan hebben we straks veel meer keuze uit dressuurruiters voor de GP of welke andere hoge titels je ook kunt halen.
Ik vind Anky een groot voorbeeld. Zou ik met haar willen ruilen? Nooit. Moet je eens voorstellen: 6 miljard mensen die over je kunnen oordelen, zonder dat ze ooit naast je gereden hebben, of je persoonlijk kennen...
ik ga met je mee!..ben een groot van van Anky!!...haar passie/doorzettingsvermogen en streven naar perfectie kan ik alleen maar als voorbeeld zien...nee, en ook ik zu niet met haar willen ruilen, puur alleen al wat hierboven wordt gezegd..maar als ik haar live of op de tv ziet..ga ik altijd weer op het puntje van mn stoel zitten..verschrikkelijk sympathiek mens en die zeker haar hart op de plek heeft..en heel veel er voor over heb om de paardensport tot een hoger niveau te brengen in N'land...nee, ze rijd niet perfect..dat zal ze zelf gelijk zeggen...maar alleen haar houding op een paard is al om jaloers op te zijn!...en het is gewoon niet te vergelijken met wat wij(a la wijtuttenlekkeraanmetonspaard)doen...zij is de top van de wereld!...ze zal echt wel iets goed doen dan he!...en aangezien haar paarden nog steeds het vertrouwen in haar hebben en willen werken voor haar(en niet met die onzin komen van dat pikt een paard, want dat geloof ik al helemaal niet..zeker niet van die hittepetitjes!..die rammen je er gelijk vanaf)...dan heeft ze het gewoon goed voor elkaar en kan ik alleen maar zeggen 'petje af'en ben blij dat ze voor Nederland rijdt!