Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:10

Visconti schreef:
Ik weet het, maar ik ga het lekker niet vertellen Knipoog Kan je wel garanderen dat het zonder geweld of dwang is...

Ben je er bij geweest dan?

Maar dit is inderdaad een mooi plaatje maar weer een compleet ander paard!
En het gaat dus wel om de trainings methode! of geld dit alleen voor anky? Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:13

Faux schreef:
Faux schreef:
Wanneer iemand met alleen een neckring hetzelfde bereikt als Anky, en daarnaast zijn paard lekker paard laat zijn, krijgtie van mij een staande ovatie. Heb dus niets tegen de klassieke dressuur opzich, maar wel tegen de manier waarop men het tegenwoordig probeert te bereiken. Zie profiel voor wat vergelijkingsmateriaal trouwens.

Ja ik denk ik quote mezelf even want dit is ook antwoord op wat daarna is gezegd.

En ik heb ooit zelf ook dressuur willen rijden. Anky is ooit wél mijn voorbeeld geweest, jaren geleden. Tot ik ging leren wát paarden zijn, wíe ze zijn en wát ze nodig hebben. Tót ik ging leren hóe Anky bereikt wat ze bereikt. Toen kwam mijn afkeer, en niet omdat het niet lukte. Want het lukte meer dan prima.

Kun je even heel concreet zeggen wat paarden dan niet willen en wat er zo fout is aan de manier waarop Anky traint? Ik vind haar trainingsmethode ook niet perfect maar ik zie toch ook geen mishandeling in de ring eerlijk gezegd. Het neus-op-de-borst-rijden ben ik even over uitgepraat. Maar jij probeerde vast op een andere manier dressuur te rijden, wat was daar dan fout aan?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:16

ik neem nu ook een risico,ik bewonder anky,als met zoveel verschillende paarden de top bereikt rijd je volgens mij gewoon goed,en daarbij lijkt mij ook dat zij gewoon een fijn mens is zonder kapsones die gewoon keihard moet werken om dit allemaal te bereiken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:16

Citaat:
Ben je er bij geweest dan?

Nee, maar ben wel toegelaten tot zijn school (er ondertussen ook weer uitgeknikkerd maar goed Clown ) en heb dus wel zijn trainingsmethode kunnen bestuderen, erg interessant allemaal. Als je dat eenmaal gelezen hebt hoef je niet naar Rusland om te zien of hij echt geen dwang gebruikt, zijn hele methode is er namelijk op het dwangloze gebasseerd. Er zijn ondertussen ook meerdere studenten die met succes zijn methode uitvoeren, en dus bewezen hebben dat zijn dwangloze methode werkt.
Citaat:
Maar dit is inderdaad een mooi plaatje maar weer een compleet ander paard!
En het gaat dus wel om de trainings methode! of geld dit alleen voor anky?

Heb deze man vorige week op een oldenburger zien rijden, met de zelfde correcte bekkenkanteling. Maar helaas staat daar geen foto van op internet..

Uiteindelijk gaat het wel om de trainingsmethode maar de plaatjes waren puur om te laten zien dat de bekkenkanteling niet correct is bij Anky, niet meer en niet minder.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:17

Poes, die discussie ga ik hier niet starten. Als ik uitspraken ga doen daarover krijg ik weer 800 mensen over me heen, waar ik opzich geen problemen mee heb omdat ik sta voor wat ik doe/vind, máár: daar gaat dit topic niet over. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Faux op 30-11-07 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:17

Inderdaad, je zult Anky maar zijn en de halve wereld heeft een mening over je.

Je kunt allemaal best een mening hebben, maar feiten staan voor zichzelf. Anky is ook gewoon de beste. Dat is toch wel gebleken. Samen met Isabell Werth is er nog niemand geweest die aan hun kan tippen. Daar kun je niet omheen.

Dus ik vind deze hele discussie onzin.

En over 'laag' , 'hoog' etc. wordt al helemaal geen zinnig woord gezegd. Ieder paard/pony is anders en ieder paard/pony heeft zijn eigen ding. Het ene paard kan het aan, het andere niet. Er is niet 1 trainingsmethode die voor alle paarden geldt. Was het maar waar. Paardrijden is maatwerk, en dat is wat Anky als een van de beste kan. Niet van bokt.nl maar van de hele wereld, sorry..... Ach gut

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:18

Visconti schreef:
Ik weet het, maar ik ga het lekker niet vertellen Knipoog Kan je wel garanderen dat het zonder geweld of dwang is...

Dus jij weet hoe we het allemaal goed kunnen doen en kunnen ophouden met foute methoden te gebruiken, maar dat hou je liever voor jezelf zodat jij de enige overblijvende bent met een echt gelukkig paard of zo? Knipoog

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:19

Daniellev schreef:

Je kunt allemaal best een mening hebben, maar feiten staan voor zichzelf. Anky is ook gewoon de beste. Dat is toch wel gebleken.

En dit is geen mening ? Jawel.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:20

poes schreef:
Visconti schreef:

Dus jij weet hoe we het allemaal goed kunnen doen en kunnen ophouden met foute methoden te gebruiken, maar dat hou je liever voor jezelf zodat jij de enige overblijvende bent met een echt gelukkig paard of zo? Knipoog

Ze kan het wel zeggen, maar het overgrote deel dressuur- en/of springruiters luistert er toch niet naar. Knipoog

Jasmijn76

mariettek schreef:
Jottum, weer een topic om eens lekker te zeiken over Anky. Er wordt om het hardst geroepen dat "niemand" op haar wilt lijken, en dat Anky niet kan rijden.

Nu neem ik een groot risico:
Ik ben een groot fan van Anky!!

Grote kans dat ik nu heel bokt over mij heen krijg, maar het zij zo. Ik denk niet dat je Anky gelijk kunt stellen aan perfectie. Simpelweg omdat ze een mens is, en ik nog nooit een perfect mens ben tegengekomen. In haar tak van sport is zij wel de beste, dus je kunt haar zeker wel gelijk stellen met 'goed rijden'.

Komt hier een mooie vraag:
Wat is goed rijden?

Kun je goed rijden als je paard verzameld loopt (dressuur)? Kun je goed rijden als je bit en boomloos rijdt (NH)? Kun je goed rijden als je iedere boksessie uit kunt zitten (al la rodeo)? Kun je goed rijden als je je paard eerst een join up laat uitvoeren(Monti Roberts)?
Of kun je goed rijden als je kunt zeggen: Ik doe mijn best, en zet mij tot het uiterste in?

Anky is wel een enorm voorbeeld van een doorzetter. Zij heeft niet één paard, maar meerdere tot GP niveau doorgereden, en ze haalt het maar mooi wel. Als ieder zich nou meer zou bemoeien met zijn eigen rijkunst (in zijn eigen tak van de sport), dan hebben we straks veel meer keuze uit dressuurruiters voor de GP of welke andere hoge titels je ook kunt halen.

Ik vind Anky een groot voorbeeld. Zou ik met haar willen ruilen? Nooit. Moet je eens voorstellen: 6 miljard mensen die over je kunnen oordelen, zonder dat ze ooit naast je gereden hebben, of je persoonlijk kennen...

ik ga met je mee!..ben een groot van van Anky!!...haar passie/doorzettingsvermogen en streven naar perfectie kan ik alleen maar als voorbeeld zien...nee, en ook ik zu niet met haar willen ruilen, puur alleen al wat hierboven wordt gezegd..maar als ik haar live of op de tv ziet..ga ik altijd weer op het puntje van mn stoel zitten..verschrikkelijk sympathiek mens en die zeker haar hart op de plek heeft..en heel veel er voor over heb om de paardensport tot een hoger niveau te brengen in N'land...nee, ze rijd niet perfect..dat zal ze zelf gelijk zeggen...maar alleen haar houding op een paard is al om jaloers op te zijn!...en het is gewoon niet te vergelijken met wat wij(a la wijtuttenlekkeraanmetonspaard)doen...zij is de top van de wereld!...ze zal echt wel iets goed doen dan he!...en aangezien haar paarden nog steeds het vertrouwen in haar hebben en willen werken voor haar(en niet met die onzin komen van dat pikt een paard, want dat geloof ik al helemaal niet..zeker niet van die hittepetitjes!..die rammen je er gelijk vanaf)...dan heeft ze het gewoon goed voor elkaar en kan ik alleen maar zeggen 'petje af'en ben blij dat ze voor Nederland rijdt!

Daniellev

Nee hoor, dit is een feit. Misschien vind jij haar niet de beste, maar op de wereldranglijst neemt ze toch een behoorlijke plaats in. En die lijst is niet gebaseerd op meningen....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:22

Visconti schreef:

Is het geheime kennis ofzo? Is het een soort sekte? Haha!

Faux

Daniellev schreef:
Nee hoor, dit is een feit. Misschien vind jij haar niet de beste, maar op de wereldranglijst neemt ze toch een behoorlijke plaats in. En die lijst is niet gebaseerd op meningen....

Ook die lijst is gebaseerd op meningen. Lachen

moonfish13

vaag topic dit en ja ze heeft sponsors maar anky kan haar paarden niet betalen van het prijzengeld hoor... daar heeft ze sponsors en haar kledinglijn voor. vind dit zo'n zielig topic, prisco is bij haar gebleven tot zijn dood! 34 jaar zo slecht zal t echt niet zijn hoor. ik ben ook geen dressuurmiep maar ik wind t wel knap wat ze bereikt heeft en ja ze heeft dure paarden maar ja ga je op een karrepaard rondrijden als je de kans krijgt dan om een goed sportpaard verder te rijden doe je dat toch?
de een heeft meer mazzel als de ander hoor, zo zielig laatst een topic over prisco die overleden was o dat anky toch wel goed voor haar paarden was en nu word ze afgezeikt... Slapen

nee ik ben t hier niet erg mee eens...

[size=9]ps. ben benieuwd hoeveel mensen hier een anky pad hebben!!! Clown Vork
( zo dat is er uit)
[/size]

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:23

Faux schreef:
Daniellev schreef:

Ook die lijst is gebaseerd op meningen. Lachen

Helaas ben je van die 'mening' wel afhankelijk om op die lijst te komen.

geerke

Daniellev schreef:

Je kunt allemaal best een mening hebben, maar feiten staan voor zichzelf. Anky is ook gewoon de beste. Dat is toch wel gebleken. Samen met Isabell Werth is er nog niemand geweest die aan hun kan tippen. Daar kun je niet omheen.

Dus ik vind deze hele discussie onzin.

En over 'laag' , 'hoog' etc. wordt al helemaal geen zinnig woord gezegd. Ieder paard/pony is anders en ieder paard/pony heeft zijn eigen ding. Het ene paard kan het aan, het andere niet. Er is niet 1 trainingsmethode die voor alle paarden geldt. Was het maar waar. Paardrijden is maatwerk, en dat is wat Anky als een van de beste kan. Niet van bokt.nl maar van de hele wereld, sorry..... Ach gut

ik ben het helemaal met je eens,mooi verwoord,(waarom kan ik dat niet zo mooi opschrijven?)

smurf1988

Citaat:
Dus jij weet hoe we het allemaal goed kunnen doen en kunnen ophouden met foute methoden te gebruiken, maar dat hou je liever voor jezelf zodat jij de enige overblijvende bent met een echt gelukkig paard of zo?

Nee tuurlijk niet, dhr. Nevzorov heeft specifieke redenen om zijn trainingsmethode niet aan iedereen te laten zien, ik heb gezworen de informatie die ik daar heb opgedaan voor mezelf te houden, daarnaast denk ik dat jullie erg weinig aan de informatie hebben. Nevzorov heeft geaccepteerd dat je niet iedereen kunt overtuigen en bepaalde groepen als "kansloos" moet beschouwen. Daarnaast kan de informatie in verkeerde handen zelfs nadeling voor een paard uitpakken. Het komt er in iedergeval op neer dat het niet aan mij is om de informatie door te spelen.

Ik heb trouwens het plaatje gevonden van "de oldenburger" ;
Afbeelding
(wel een oude foto, paard was nog in opleiding maar loopt ondertussen ZZ licht)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:25

Faux schreef:
Ze kan het wel zeggen, maar het overgrote deel dressuur- en/of springruiters luistert er toch niet naar. Knipoog

Mij klinkt het eerlijk gezegd als: Ik weet het maar ik ga het lekker niet zeggen want dan kan ik mysterieus doen en iedereen doen denken dat die man het warm water heeft uitgevonden...
Het kan niet zo bijzonder zijn wat die man doet...
Ik rijd al heel lang op een plek waar goed omgaan met je paard "normaal" is en niet onder een hippe naam of als nieuwe ontdekking verkocht wordt.

Edit: het is zo dat sommige mensen op de foute manier aan de slag gaan met informatie. Maar dat is niet jouw schuld dan, zolang jij maar zeker bent dat je het naar je beste vermogen hebt uitgelegd. Als je sowieso al vindt dat veel mensen fout bezig zijn kun je het toch niet veel erger maken?

sporter

@visconti: ja ik moet eerlijk zegge dat ik dat van die neverovj (of zoiets) eerst moet zien voor ik het geloof maar ja ieder zijn mening Knipoog

En wie is die man dan op die foto? gewoon uit intresse Haha!

Daniellev

moonfish13 schreef:
vaag topic dit en ja ze heeft sponsors maar anky kan haar paarden niet betalen van het prijzengeld hoor... daar heeft ze sponsors en haar kledinglijn voor. vind dit zo'n zielig topic, prisco is bij haar gebleven tot zijn dood! 34 jaar zo slecht zal t echt niet zijn hoor. ik ben ook geen dressuurmiep maar ik wind t wel knap wat ze bereikt heeft en ja ze heeft dure paarden maar ja ga je op een karrepaard rondrijden als je de kans krijgt dan om een goed sportpaard verder te rijden doe je dat toch?
de een heeft meer mazzel als de ander hoor, zo zielig laatst een topic over prisco die overleden was o dat anky toch wel goed voor haar paarden was en nu word ze afgezeikt... Slapen

nee ik ben t hier niet erg mee eens...

Ach zo is het ook, wie van dit topic rijdt op dat nivo dan?? Hoe kunnen we hier uberhaupt een mening over hebben? Hebben wij de wijsheid in pacht dan?
Geniet van je eigen rijden, en geniet er vooral van dat ons land het gewoon goed doet in de paardensport.

[size=9]ps. ben benieuwd hoeveel mensen hier een anky pad hebben!!! Clown Vork
( zo dat is er uit)
[/size]

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:27

Daniellev schreef:

Ja, maar da's weer een verhaal apart. Het is dus wel een lijst, gebaseerd op meningen. Lachen En dus geen feiten.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:28

Visconti schreef:
Nee tuurlijk niet, dhr. Nevzorov heeft specifieke redenen om zijn trainingsmethode niet aan iedereen te laten zien, ik heb gezworen de informatie die ik daar heb opgedaan voor mezelf te houden, daarnaast denk ik dat jullie erg weinig aan de informatie hebben. Nevzorov heeft geaccepteerd dat je niet iedereen kunt overtuigen en bepaalde groepen als "kansloos" moet beschouwen. Daarnaast kan de informatie in verkeerde handen zelfs nadeling voor een paard uitpakken. Het komt er in iedergeval op neer dat het niet aan mij is om de informatie door te spelen.

Ik vind dit vreemd. De heer Nevzorov heeft heel veel commentaar op de paardensport (laat overigens enkel uitwassen zien in zijn filmpjes), heeft blijkbaar een methode ontwikkelt die 100% paardvriendelijk is, maar houdt die geheim. Is dat nou niet een tikkeltje vreemd? Als het hem werkelijk om de paarden te doen is, waarom onderwijst hij dan niet iedereen die het maar wil horen? Elk stapje vooruit is er toch eentje? Ik heb nog niet veel over Nevzorov gelezen hoor, maar ik vind hem wel een beetje extreem in zijn gedachtengangen. Wat niet wegneemt dat ik heel erg jaloers ben op wat hij bereikt met een minimum aan middelen.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:31

Ik vind Nevzorov ook te geheimzinnig, maar één van zijn argumenten kan ik volledig begrijpen. Omdat de informatie die hij evt. zou kunnen verstrekken, héél erg misbruikt kan worden, óók ten nadele van het paard. Juist dat. Mensen gaan er weer een eigen draai aan geven en maken er iets paard-onvriendelijks van.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:31

Faux schreef:
Daniellev schreef:

Ja, maar da's weer een verhaal apart. Het is dus wel een lijst, gebaseerd op meningen. Lachen En dus geen feiten.

Ach ja, dat is dan weer jouw mening. Maar zo kun je alle feiten wel tot meningen draaien. En waarom dan? Omdat het jurysport is? Dus de wereldranglijst geeft niet aan wie de beste zijn? Nou dan kunnen ze die net zo goed opheffen.....en jurysport afschaffen. Maar zo werkt het natuurlijk niet. En als er mensen zijn die denken beter te kunnen rijden, waarom hoor ik daar dan nooit wat van? Dan vinden dezelfde jury's waarschijnlijk niet dat ze beter kunnen rijden.......Ach joh, het maakt ook niet uit. Je kunt aan het feit dat ze gewoon de beste is toch niets veranderen. En dat is maar goed ook.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:32

Visconti schreef:
Daarnaast kan de informatie in verkeerde handen zelfs nadeling voor een paard uitpakken.

Dit bedoel ik. Knipoog