kreupel paard al rijdend "goed" krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Re: kreupel paard al rijdend "goed" krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:18

KiWiKo schreef:
naaa adb doet weinig anders dan gewoon correct rijden Lachen Lachen Lachen

YESSS, geweldig, klopt kiwiko en dat heb ik bij hem, en enkel bij hem! na vijf jaar aanklooien bijde duurste instructeurs en twee tot drie keer les van grand prix-tjes - en ik heb drie dagen les van hem en ik wet wqt te rijden en te doen en nu zijn ze recht, ik ben zo gelukkig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:19

binnenbeen, buitenteugel Lachen Lachen

van binnen naar buiten van achteren naar voren....... lijkt mij basis Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:19

Idd kiwiko maar dat leer je niet in 3 lesjes Lachen
Zeker niet als je om moet scholen, gewoontes zijn niet ineens weg Lachen

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:25

runningkawa schreef:
Dus jou paard met eerst een 4 op de foto, daarvan verdwijnen de kanaaltjes op de foto en gaan naar bijv een 2tje?

neen het was een 3,5 en het is nu niks, maar wanneer er iemand op gaat die er geen bal van snapt heeft ze het beginstadium weer te pakken en heeft ze er last van, gaat kreupelen en kan ik haar weer drie dagen met rust laten omdat er weer aanleg is voor die ontsteking, zo zit het in elkaar.

aan haar voeding is alles al gedaan want ze worden bij mij met kruiden en hooi verzorgd maar het is enkel de belasting.

hoefijzers en siliconen werken ook niet daar wordt enkel een symptoom mee bestreden, ik heb een hoefsmidopleiding gedaan juist om te begrijpen water nou preci3s wel en wat er niet mag en veel smeden weten ook niks van rechtrichten, zetten de hoeven zogezegd weer goed en het paard loopt nog slechter of weer hetzelfde want er wordt niets gedaan aan de stand van de ruggewervels, zadelmakers idem dito: vullen op want er is iets scheef maar vragen zich niet af of de rug recht is waardoor er nog meer scheef belast wordt

het eerste wat er altijd moet gebeuren is rechtrichten, zonder binnenbeen maar enkel met teugels en gymnastiekoefeningen die overigens al in een boek staan wat erg gekend is: das gymnastische pferd dus het is niks nieuws het wordt enkel onder de aandacht gebracht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:28

brrr...enkel met teugels...aub...dat is dus wat ik bedoel met trek werk
Een paard is niet scheef in de nek, maar in het lijf...dus je lost dingen voornamelijk op met het been...brrr teugels...trek je alleen de nek de andere kant mee in, krijg je geen buiging door.

Dus jij hebt foto's gemaakt en daar was een 3 op te zien (half bestaat niet)
en je hebt later weer foto's gemaakt en de hoefkatrol was gaaf en kreeg daarvoor een 1?

Je hebt de foto's zeker niet op je pc staan?
Wil dat wonder wel zien Lachen

Dat een paard met ene 3 niet kreupel hoeft te lopen, daar kan ik me zeker in vinden Ja
Maar niet dat de 3 verdwijnt op de foto Lachen

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:32

KiWiKo schreef:
binnenbeen, buitenteugel Lachen Lachen

van binnen naar buiten van achteren naar voren....... lijkt mij basis Lachen

hiermee krijg je je paard niet recht want je benadrukt enkel juist die scheefheid
je moet enkel stelling rijden op je teugels en je neemt de teugels niet je geeft er eentje en daar zit het verschil
het paard kan laten zien wat hij kan, wordt trots, ruiter wordt trots en komen beiden goed in hun vel te zitten

en neen je lest eerst 1 keer per week als er de mogelijkheid is of je rijdt erheen
daarna les je 1 keer in de twee weken
en daarna hou je het bij door 1 keer per maand of zelfs 2 maanden erheen te gaan en dat is uiteindelijk goedkoper dan elke week een verrot lesje van iemand die geeneens iets weet van natuurlijke scheefheid bij een paardje f niet eens haar of zijn leerlingen de teugels durft leren te gebruíken

ruinningkawa: HET IS GEEN TREKWERK, WANT ER WORDT NIET GENOMEN, als je dat doet in zijn les wordt je eruit gestuurd, er wordt GEGEVEN en contact gezocht en het paard wordt nooit getrokken, dat is jouw interpretatie die ook moet worden bijgesteld

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:33

inderdaad......... die drie verdwijnt niet Lachen Lachen maar de gevolgen van die 3 kunnen door technisch correct rijden wel beperkt worden

ik heb ook ooit een adb clinic gehad, weet waar ik het over heb vincenza :0

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:36

runningkawa schreef:
Een paard is niet scheef in de nek, maar in het lijf...dus je lost dingen voornamelijk op met het been...brrr teugels...trek je alleen de nek de andere kant mee in, krijg je geen buiging door.

en je hebt later weer foto's gemaakt en de hoefkatrol was gaaf en kreeg daarvoor een 1?

Dat een paard met ene 3 niet kreupel hoeft te lopen, daar kan ik me zeker in vinden Ja

tsja helaas inderdaad voor jou en velen maar ze is gelukkig wel geneezn en loopt erg graag te stoeien in het land maar ik heb dan ook wel aan alle voorwaarden voldaan met als resultaat een gezonde en frisse levendige pony die graag voor me werkt zonder singeldwang, maar eerst heb ikalles aangepast:

ruimte
weidegang
zeer goed zadel
gezonde voedingen goed bloedgestel en goede doorstroming
veel vaker bekappen dan nodig is, want de stand van d ehoeven verandert ook nog eens van slecht naar optimaal
en de rechtrichtsessies regelmatig herhalen
en meer heeft ze niet nodig

ow ja afwisselende bezigheden

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:37

ow great kiwiko het is erg leuk zo'n clinic, tenminste ik ga er graag heen

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:38

runningkawa schreef:
Idd kiwiko maar dat leer je niet in 3 lesjes Lachen
Zeker niet als je om moet scholen, gewoontes zijn niet ineens weg Lachen

klopt en het kost de meeste ruiters bij antoine ook dan bijna meer dan een jaar om zich te bekwamen in de methode

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:42

vincenza schreef:
runningkawa schreef:

tsja helaas inderdaad voor jou en velen maar ze is gelukkig wel geneezn en loopt erg graag te stoeien in het land maar ik heb dan ook wel aan alle voorwaarden voldaan met als resultaat een gezonde en frisse levendige pony die graag voor me werkt zonder singeldwang, maar eerst heb ikalles aangepast:

ruimte
weidegang
zeer goed zadel
veel vaker bekappen dan nodig is, want de stand van d ehoeven verandert ook nog eens van slecht naar optimaal

KAN NIET Lachen Lachen bot regenereert namelijk niet Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:43

vincenza schreef:
runningkawa schreef:

ruimte
weidegang
zeer goed zadel

Foto´s Vincenza?
Heb je die? Want niet alleen RK is hier benieuwd naar Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:44

Artrose afbreken qua hoeveelheid is me alleen gelukt mbv L. Ellinger, zowel regulier- als homeopatisch arts.(Paard kreeg Arnica). En dat is idd een wonder an sich.Een reguliere arts schreef het dier af.

vincenza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:49

botten hertstellen zich wel degelijk, eerst met rust en daarna kruiden en darana training

het lichaam heeft een zelfherstellend vermogen

kijk naar mij ik heb nu nog de restanten van een dwarslaesie, incompleet weliswaar maar ik doe gewon bijna weer alles, alleen qua tijd ben ik er nog niet overheen maar verder wil dit lijf erg graag genezen

en nu stop ik er even mee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:51

Bot regenereert NIET Lachen Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:53

Blijf een bord voor je hoofd houden. Rontgenfoto's bewijzen meer dan jouw visie, Kiwiko!
Ook dan staan de reguliere artsen emt een bek vol tanden..
Homeopathie kan meer dan je denkt, ik heb het bewijs!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:55

zal Detour Lachen Lachen zal vast........... een ding staat onomstotelijk vast en dat is dat bot niet regenereert Lachen

groeit aan elkaar de hele rambam..... maar dat zijn botwoekeringen Lachen Lachen

noem het wildgroei Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:00

OKe, daar durf ik geen mening over te geven; ik vind het alleen jammer dat mensen niet weten dat botwoekeringen (artrose) dus wel degelijk mbv homeopathie af kan nemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:02

ooo het is zeker wel waar dat klachten verminder worden door goed rijden en de juiste supplementen..........

maarde afwijking blijft Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:04

Wat ik me afvraag... Die slechte paarden (3/4 als het kon 5jes) liepen in eerste instantie kreupel, naar ik aanneem ook zonder ruiter.
Zijn deze paarden die in het rijden weer zuiver zijn nu ook aan de hand zuiver?

En nog iets... Bij mijn weten blijven (haakjes/holtes/cysten) aan het straalbeen bestaan, zoals Kiwiko zegt, bot regenereert niet.
Maarr... botbreuken kunnen wel genezen? Het verschil?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:05

het verschil zit hem in het aanmaken van kraakbeen Lachen

vandaar dat je op een breuk ook altijd een bult voet\lt Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:09

KiWiKo schreef:
ooo het is zeker wel waar dat klachten verminder worden door goed rijden en de juiste supplementen..........

maarde afwijking blijft Lachen

dat was het idiote, die verdween! En geloof me; ben echt geen zweefteef hoor!
Haha! Het is overigens niet de eerste die er van genas)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:09

detour schreef:
Blijf een bord voor je hoofd houden. Rontgenfoto's bewijzen meer dan jouw visie, Kiwiko!
Ook dan staan de reguliere artsen emt een bek vol tanden..
Homeopathie kan meer dan je denkt, ik heb het bewijs!

Jaaaaa FOTOOOOO´S Ja

Maar die heb ik nog steeds niet gezien.
Evenals die van Vincenza.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:10

Naja ben benieuwd.... ik wil die van mij in het voorjaar weer op de foto zetten......... de laatste foto's waren echt niet goed

ben benieuwd Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:13

Bij mijn expaardje was de artrose ontstaan door een distorsie elders in het been waardoor (in het gips) het dier in 6 weken dat been anders ging plaatsen mert als gevolg artrose aan het kniegewricht. Distorsie is genezen toen, daarna artrose (secundaire probleem) aangepakt. Hij reageerde super op Arnica, was dan ook zijn constitutietype. Heb er een oud litteken (op het zelfde been) oko mee zien verdwijnen, had zelfs foto's gemaakt, je weet niet wat je zag. Schijnt overigens niet vaak zo te lukken , hoor!
Ik hoop dat jouw paardje ook weer op zal knappen!