Klopt dit plaatje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Klopt dit plaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 15:56

nou, inderdaad, soms als ik topruiters zie, bekruipt me zo'n 'nieuwe kleren van de keizer' gevoel. Dan is het net of iedereen ooooh en aaah roept, zonder dat ze nog echt onbevooroordeeld kijken.
Het is alsof iedereeen denkt: 'als het niet goed zou zijn, zouden ze niet op dit niveau rijden'
Terwijl ik soms denk dat het beeld dat de jury wil zien tegenwoordig, nogal 'afgegeleden' is van de klassieke uitgangspunten van vroeger. Alles wordt opgeofferd tbv een spectaculair beeld...
(beetje gechargeerd gezegd natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:47

Dat ben ik helemaal met je eens Ja
Als dat voorbeen maar zwaait...
En idd, het nieuwe kleren van de keizer gevoel...je mag er niks van zeggen want je hebt zelf dat nivo niet...
Nee, idd maar ik heb wel oogjes en die zien wel of de achterhand en rug gebruikt worden...en of dat toevallig een keer zo is, of bij elke foto en evenment...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:02

Tja, ik ben het helemaal met jullie eens, kan niet anders zeggen.
Dit plaatje klopt gewoon niet. Ik ben geen fan, van Edward Gal, ik vind het een afschuwelijke ruiter.

Maar ik begrijp niet waarom ik geen commentaar mag leveren, omdat ik niet op dat niveau rijd. Ik kan OOK zien dat het achterbeen niet draagt. Ik zie een weggedrukte rug, een paard dat op de voorhand loopt, en een weggedrukte rug.
Een valse knik in de hals zie ik ook.

Maar ik mag over een GP-ruiter niet zeggen dat hij zijn paard in de krul trekt. Ik mag dat ook al niet over een Z ruiter zeggen. Maar ik zie het wel.
En ik hoop echt dat heel Bokt over me heen valt als er zulke plaatjes van mij in HAW komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:05

We mogen wel bij Idols zeggen dat iemand vals zingt, daar vraagt niemand kun je het zelf beter Lachen
Gaat het om de paardensport moet je het ineens zelf kunnen...alsof je je ogen dan ineens in je broekzak hebt zitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:12

Ik vind dat echt belachelijk.
Ik kan heus niet over 1.60 springen met een paard, maar ik kan heus zien of de ruiter zijn paard in de krul trekt.

Bij Idols zijn de valszingers volksvermaak Haha!

Maar bv. Mariah Carey zingt soms ook vals (imo dan) maar dat mag ik dan weer niet zeggen... want dan hoor ik:

Ze zou er heus niet zoveel mee verdienen als ze het niet kon.

Dus als je ergens mee scoort, ben je er automatisch goed in... hmz.

Nog zoiets: als een elastiek slecht zou zijn, werd ie niet verkocht...
Denk dat iemand dan het principe marktwerking niet begrijpt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:27

Ja idd, die hoor je ook vaal
Als dat bit slecht zou zijn dan werd het nietverkocht
Was dat maar zo...alles wordt gemaakt als er maar naar gevraagt wordt
Maar als je dan ff verder gaat kijken denk ik dan, kan iedereen dat zelf ook bedenken...maar dat verder kijken wil wel eens moeilijk zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:36

Nadenken is héél moeilijk Ja
Als je sommigen moet geloven moet je daarvoor minimaal op universitair niveau zitten.

En verder kijken, RK... weet wat je zegt, hoor...
Dat moet je misschien wel iets veranderen in de manier waarop je bezig bent. Wow!
En zulks is minimaal dodelijk... Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:40

Mensen mensen....wat een commentaar!!!

-Wat weten jullie over dit paard? Hoe het loopt etc?
-Mag een topruiter niet een keer een slechte dag hebben???
-Ooit gehoord van een momentopname? deze beweging een halve seconde later en het beeld was misschien prachtig geweest...
-Als paard en ruiter daadwerkelijk zo "vreselijk" zijn hadden ze het wel nooit zo ver geschopt...

Dit doet me zo denken aan de eeuwige 'Darco en Parco-discussies' : "Kijk dan, ze springen niet over hun ruggen!!! ze maken zich helemaal niet mooi rond!!!" Bla bla bla, ondertussen waren ze wel lekker internationaal succesvol en zo sprongen ze zonder problemen 1.60 m.

Zucht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:44

springen maakt gewoon geen donder uit, geen balken en de tijd, dat is het enige wat telt...mag hopen dat dat bij dresuur wat anders in elkaar zit

idd zucht...dat mensen tegenwoordig alles wat top is goed praten...
De top dat moeten mensen zijn die een voorbeeld zijn...en nee, het gaat niet over een moment opname, maar gewoon over dat er zo in het algemeen gereden wordt...
En dat is geen voorbeeld meer...daar is vaak geen basis meer in te bekennen

En nog meer zucht...mensen die een basis niet meer herkennen.... Verdrietig

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:55

runningkawa schreef:
springen maakt gewoon geen donder uit, geen balken en de tijd, dat is het enige wat telt...mag hopen dat dat bij dresuur wat anders in elkaar zit

idd zucht...dat mensen tegenwoordig alles wat top is goed praten...
De top dat moeten mensen zijn die een voorbeeld zijn...en nee, het gaat niet over een moment opname, maar gewoon over dat er zo in het algemeen gereden wordt...
En dat is geen voorbeeld meer...daar is vaak geen basis meer in te bekennen

En nog meer zucht...mensen die een basis niet meer herkennen.... Verdrietig

Nu beledig je me een beetje Tong uitsteken Knipoog ....bij springen maakt stijl en basis heel veel uit! en ook springtechniek! niet alleen van ruiter, maar ook het paard! Je springt toch zelf ook? Hoe kun je goed springen zonder een solide basis!?

Ik wil wat Gal hier doet niet goed praten, maar ik heb wel ergere foto's gezien...
Verder ben ik sowieso van mening dat wanneer het om veel geld gaat kijken alles geoorloofd is in de paardensport, als het uiteindelijke plaatje er maar "grappig" uit ziet...Helaas, helaas dat wel...vooral als je er aan denkt hoeveel paarden er moeten sneuvelen voordat je dat "grappige plaatje" hebt bereikt...

En natuurlijk is de top niet heilig en rijden de topruiters niet helemaal perfect...Ik bedoel, ik heb walgelijke foto's van Salinero en Anky gezien, dat je echt met je handen in het haar zit of gewoon je blik afwendt...Maar ze wint wel....Nu ga ik heel Bokt over me heen krijgen, maar ik heb sowieso het gevoel dat Anky op haar naam rijdt....Ja, ze is goed, maar ook bij de mindere dagen waar andere ruiters beduidend beter rijden wint ze dan weer!? Waarom...? Sja, het is toch wel Anky met Salinero, we zijn het toch eenmaal gewend van deze combi dat ze te winnen? Dat deed ze met Bonfire toch ook?

Zijn we ook niet van de top perfectie gewend? Vele wel...en dan verontwaardigd roepen bij zo'n foto...vandaar dat ik het porbeerde af te zwakken (misschien niet helemaal met de juiste argumenten...) want ook topruiters zijn niet perfect!!!

Paardrijden is een kunst en je hebt een één mensenleven niet genoeg om die kunst onder de knie te krijgen!

Kan Gal niet veel beter? kan dit paard niet veel beter? mogen we oordelen op basis van één zielige foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:00

Een paard over de rug is beter, met je eens
Maar ik bedoelde eigenlijk, wil je eerste worden maakt het eigenlijk geen donder uit, als je maar foutloos bent met de snelste tijd Lachen
Dat is daar wat telt om te winnen. Bij dressuur mag ik hopen dat het anders in elkaar steekt Lachen

Ga eens googelen....dan zie je helaas dat dit geen moment opname is, maar tegenwoordig heel normaal...en daar worden voldoendes op gescoort (en dat hebben nu al meerdere mensen 10 keer aangehaalt en toch heeft men het maar over moment opnames)

Overigens heb ik het niet alleen over meneer Gal...al kun je daar idd wel goed op googelen Bloos

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:05

Er wordt door de topic starter niet om een oordeel met conclusie gevraagd. Er wordt gevraagd of dat wat er op de foto staat klopt. Daar kan je zonder dat je wat van de ruiter en het paard afweet iets over zeggen. Het verhaal waarom en wat kan je eraan doen, is een ander verhaal.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:13

runningkawa schreef:
Een paard over de rug is beter, met je eens
Maar ik bedoelde eigenlijk, wil je eerste worden maakt het eigenlijk geen donder uit, als je maar foutloos bent met de snelste tijd Lachen
Dat is daar wat telt om te winnen. Bij dressuur mag ik hopen dat het anders in elkaar steekt Lachen

Ga eens googelen....dan zie je helaas dat dit geen moment opname is, maar tegenwoordig heel normaal...en daar worden voldoendes op gescoort (en dat hebben nu al meerdere mensen 10 keer aangehaalt en toch heeft men het maar over moment opnames)

Overigens heb ik het niet alleen over meneer Gal...al kun je daar idd wel goed op googelen Bloos

Oke, dat met springen begrijp ik nu en ben ik ook wel met je eens...je ziet daar van tijd tot tijd ook nog wel eens dingen gebeuren (vooral op amateurniveau) waarbij je bij dressuur waarschijnlijk al lang uit de ring gekickt was Tong uitsteken

Zeker weten niet alleen Gal! Knipoog Maar zal zeker eens even gaan googlen!!!
Ik vind het alleen, als je er zo over na denkt he, is dit dan wat we willen zien? Als ik de reacties lees blijkbaar niet....waarom winnen dan toch mensen die zo rijden?

Ik zie dat ook een beetje zo met wielrennen: De hele wielren-fan-wereld schreeuwt verontwaardigt over het dopinggebruikr, terwijl wij het zijn die het bevorderen....! wij willen toch die bovenmenselijke prestatie zien? dag in dag uit op het fietsje, bergje hoog, bergje laag, bergje hoog....denk erover na! als je eerlijk bent weet je dat geen natuurlijk mens zo iets zou redden...maar wel lekker doen alsof de neus bloedt als er weer een dopingsschandaal opdoemt... : "wij wisten van niks!!!" Oh nee? dus er ging ook geen belletje rinkelen toen ze tijdens de zoveelste dag van de Tour de France weer net zo gemakkelijk dat bergje op gingen fietsen? geen spierpijn, geen oververmoeidheid maar sterker nog: zelfs nog betere tijden neerzetten als de voorgaande dagen!!!

Is dit ook bij dressuur zo? belonen ze dat wat wij willen zien? wat de jury zelf wil zien? hoe kan zo'n iemand dan aan de top komen (en met hem meerdere...) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:05

Ik denk dat mensen idd liever de show willen zien
Het extreme voorbeen zwaaien is daar een voorbeeld van.

En ik denk dat er voortaan erg veel mensen paardrijden omdat het geen echte luxe meer is, maar hoe leg ik dat uit, toch niet de passie hebben als dat de ruiters van vroeger hadden. Dus zich er ook niet echt, echt, echt in verdiepen. En dus ook gewoon het verschil niet zien tussen een correct lopend paard en een voorbeen zwaaier.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:31

Het totaal plaatje klopt niet zo goed. Het paard loopt met een weggedrukte rug, de hoofd halshouding is gespannen en neigt naar de onderhals. De achterhand is niet conform de verzameling die de ruiter beoogt te laten zien gedaald waardoor de oprichting verkeerd is. De achterhand loopt duidelijk achter de massa. Eigenlijk loopt het paard in twee stukken en taktonrein.
Doe er een hobbelpaard onderstel onder en voila.

De ruiter zit in een zogenaamde stoelzit met zijn onderbenen te ver naar voren de handen ongelijk van hoogte en verdekt bovendien is de rechter hand geopend.

Ach dit is een momentopname maar wel een verdomd slechte.
Voor de ruiter dus shame on you. Maar de meesten zien wel dat dit paard vaker zo voorgesteld is dan spontaan dit ene kleine slechte moment..

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:04

Wat ik een beetje jammer vindt is dat er zo weinig respect is voor topsporters. Topsportprestaties worden altijd zo afgezeken en gebagetaliseerd. Dat vind ik erg jammer. Als je niet van topsport houdt, kijk er dan gewoon niet naar. Natuurlijk maken topsporters fouten. Maar tegenover die fouten hebben ze heel wat goed moeten doen, heel wat af moeten zien, heel wat door moeten zetten om op een dergelijk niveau te komen. Daar kan iedereen wat van leren en daar mag best wat respect voor zijn.

Je kan als leek (en dat zijn wij gewoon ten opzichte van topsporters) foto's, filmpjes en methoden analyseren tot je een ons weegt. Wat schiet je er mee op? Als leek kun je je onmogelijk een voorstelling maken hoe het is om te rijden op een dergelijk niveau. Als je af en toe een balletje trapt, kun je je ook onmogelijk een voorstelling maken 'what it takes' om een profvoetballer te zijn. Maar volgens mij maken mensen zichzelf graag het tegenovergestelde wijs. Misschien omdat het niet te verkroppen is dat er mensen zijn die het beter kunnen? beter weten? Een superslechte instelling is dat! Zo'n instelling staat je ontwikkeling duidelijk in de weg. Als je iemand direct veroordeeld op zijn 'fouten' of een foto op een ongelukkig moment, sluit je jezelf ook meteen af voor hetgeen diegene wel goed doet (waar je dus nog wat van kan leren). Want zelfs al maakt een topsporter fouten op een dergelijk niveau, dan doet hij nog altijd andere dingen 100x beter dan de doorsnee ruiter. Een goede GP proef rijden is zo ontzettend moeilijk! Als je ontkent dat er mensen zijn die iets beter weten of beter kunnen zul je nooit openstaan voor de tips, trucs en instructies die je zo hard nodig hebt om je talent te ontwikkelen (als het talent uberhaupt aanwezig is). Maar misschien is het ook wel typisch Nederlands hoor: lekker zeiken over iemands fouten, net als zeuren over het weer.

En dan nog eens iets; iedereen gaat gelijk op de kast als je zegt dat je je kritiek maar voor je moet houden als je het zelf niet beter kan. Hierbij zou ik graag onderscheid willen maken tussen het constateren van een fout (en dat kunnen we allemaal) en het leveren van goed beargumenteerde kritiek(en dat kunnen we niet allemaal). Een fout is een fout, dat biedt verder weinig stof tot discussie. Waar je over zou kunnen discussieren is hoe die fout voorkomen/opgelost had kunnen worden. Alleen daarvoor zul je zelf ook over ervaring op dergelijk niveau moeten beschikken. En er zijn er maar weinig die daarover beschikken. Als het namelijk zo eenvoudig was, reden er wel meer op dat niveau. Degene die niet over die ervaring beschikken en toch over die fouten discussieren kletsen dus gewoon uit hun nek. Niet meer en niet minder.

Als ik een topruiter zie rijden en die maakt een fout of het gaat mis, dan denk ik jammer! Dan denk ik dat die topruiter er zelf ook wel van zal balen. En verder geniet ik gewoon van prachtig mooie paarden sport en van hetgeen wel goed gaat en droom ik lekker verder over dat ik ook ooit eens zo zou kunnen rijden.

En als je van mening bent dat de hedendaagse dressuursport toch alleen maar om voorbeenzwaaierij en naam gaat, laat dan de dressuursport lekker aan je voorbij gaan! Misschien is het zo, maar misschien ook niet. Ik blijf in het laatste geloven. Er zijn genoeg voorbeelden van topruiters die heel gedegen rijden en die ook zonder naam/veel geld heel goed weten te presteren (neem Adelinde Cornelissen). Dat geeft mij als topruiter-wannabe hoop. Ik richt mij liever op het positieve en realiseer mij gewoon dat topruiters ook maar mensen zijn. Mensen met een passie en liefde voor hun sport en paard, want voor het prijzengeld hoef je in de dressuursport echt de ring niet in hoor.

Je mag best ergens een mening over hebben, maar breng die mening dan alleen naar buiten als je die kan baseren op je eigen ervaring. Dat zal een hoop dom geklets schelen. Als in dit topic enkel de vraag van de TS was beantwoord, dat was 1 post genoeg. Nee het plaatje klopt niet. Dat kunnen we allemaal constateren. Punt.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:06

Dat is nou eens mooi gezegd Jasmijn78!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:10

Niet mee eens...totaal niet....

Natuurlijk zijn topruiters mensen en maken fouten (dat is het enige waar ik me wel in kan vinden in jou stukje)

Maar waarom de dressuursport voorbij laten gaan als het gewoon anders kan en volgens de Fei zelfs anders moet?
Waarom er niks van mogen zeggen als je zelf niet beter bent?
Heb je dan ineens je ogen in je zak en snap je er dan ineens niks meer van?
En zinnen als niet kunnen verkroppen dat een ander beter is? Is dat discussie materiaal?
Imo echt niet, breekt een discussie alleen maar af.
En ja, ik ken mensen waar ik heel graag naar kijk, die het miljoen keer beter doen dan mij en nee dan ben ik niet jaloers...integendeel, zit alleen te kwijlen aan de kant. Lachen
En dat heb ik eerlijk gezegt niet bij meneer Gal...maar ook niet bij enkele andere aan de top
Simpel weg omdat een goed moment eerder de moment opname is dan andersom...maar dat mag je niet zeggen, want je bent maar basis ruiter...wat een Koe sh*t

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:22

runningkawa schreef:

Maar WAT moet je er in godsnaam dan van gaan zeggen als je het zelf niet beter kunt? Je kunt geen oplossing aandragen of wel soms? Zo ja, misschien moet je je dan aan gaan melden als bondscoach dressuur. Wat schiet de sport en die betreffende topruiter ermee op dat jij gaat vertellen dat het fout gaat? Ik denk dat hij dat zelf ook wel in de gaten heeft. En zo niet, dan zullen zijn trainers/nassten het vast wel in de gaten hebben en ligt bij hun de taak met de constatering EN de oplossing aan te komen.

runningkawa schreef:

Ik heb mijn ogen niet in mijn zak, maar ik richt mij gewoon op hetgeen wel goed gaat. Op positieve zaken dus. Ik ga er van uit dat elke topruiter zijn stinkende best doet een goede prestatie neer te zetten, en alleen al daarvoor heb ik bewondering.

runningkawa schreef:
En zinnen als niet kunnen verkroppen dat een ander beter is? Is dat discussie materiaal?

Het is imo wel vaak de achterliggende gedachte in dergelijke discussies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:28

Dat laatste is een conclussie die jij maakt. Ik kan niet voor een ander spreken, maar voor mij gaat dat niet op. Persoonlijk ambieer ik dat nivo ook niet. Veel van huis en altijd in de kijker niks voor deze huismus die na 1 nacht al heimwee heeft Haha!
Verder heb ik dat vele trainen er ook niet voor over en dan weet ik dat ik ook van mezelf dat ik simpelweg geen talent heb Lachen En voor dat stukje trainen en inzet heb ik ook bewondering voor een top sporter Ja
Toch zie ik graag wat anders Lachen

Ik denk idd dat tegenwoordig veel ruiters het niet door hebben dat dit ook niet oke is, want je ziet geen verandering.
En waarom zouden ze ook veranderen?
Voorbeenzwaaien scoort tegen woordig punten.

En dát vind ik nu ook zo enorm fout.
Als de FEI nu eindelijk eens zou gaan doen wat er in het boekjes staat over wat dressuur nu eigenlijk is ( via een goede achterhand ontspannen over de rug naar de hand toe ipv andersom) en de jurys dat ook eens zou verplichten daar op te jureren kregen we heel wat anders te zien in de ring. En een hele andere ruiters op het ere podium

Maar ik denk dat ze daar wat laat mee zijn....dan staan er veel mensen die nu aan de top staan op de achterste...komt bijna heel dressuurland in rep en roer....

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:36

runningkawa schreef:
Niet mee eens...totaal niet....

Natuurlijk zijn topruiters mensen en maken fouten (dat is het enige waar ik me wel in kan vinden in jou stukje)

Maar waarom de dressuursport voorbij laten gaan als het gewoon anders kan en volgens de Fei zelfs anders moet?
Imo echt niet, breekt een discussie alleen maar af.
En ja, ik ken mensen waar ik heel graag naar kijk, die het miljoen keer beter doen dan mij en nee dan ben ik niet jaloers...integendeel, zit alleen te kwijlen aan de kant. Lachen
En dat heb ik eerlijk gezegt niet bij meneer Gal...maar ook niet bij enkele andere aan de top
Simpel weg omdat een goed moment eerder de moment opname is dan andersom...maar dat mag je niet zeggen, want je bent maar basis ruiter...wat een Koe sh*t

Ik denk dat Jasmijn78 probeert te zeggen dat wanneer je niet van mening bent dat de topdressuur van nu,niet jouw manier van rijden is,je je moet richten op de manier waar jij je wel lekker bij voelt....
Je mag er natuurlijk wel wat over zeggen,maar het is nu wel duidelijk dat jij niet achter deze methode van dressuur rijden staat...
Wat betreft de zin van het niet kunnen verkroppen dat een ander beter is..deze zin wordt in vragende vorm geschreven en is volgens mij bedoelt om je aan het denken te zetten...
Het stukje over het zien van een goede ruiter heeft i.m.o. geen toegevoegde waarde. Dit omdat dat bij mij niet anders zou zijn. Alleen "de goede ruiter" is in jouw ogen een ander dan onze nederlandse topsporters.
Wat betreft het feit dat je een basis ruiter bent....zijn we dat allemaal niet dan hier op bokt?? Velen van ons iig. wel...en ik meng me nu toch ook in deze discussie....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:39

jasmijn78 schreef:
Maar WAT moet je er in godsnaam dan van gaan zeggen als je het zelf niet beter kunt? Je kunt geen oplossing aandragen of wel soms? Zo ja, misschien moet je je dan aan gaan melden als bondscoach dressuur. Wat schiet de sport en die betreffende topruiter ermee op dat jij gaat vertellen dat het fout gaat? Ik denk dat hij dat zelf ook wel in de gaten heeft. En zo niet, dan zullen zijn trainers/nassten het vast wel in de gaten hebben en ligt bij hun de taak met de constatering EN de oplossing aan te komen.

Paardrijden is een sport waar je nooit uitgeleerd bent. En dat leren doe je onder meer door het kijken naar anderen. Goede, maar ook slechte voorbeelden. Ik heb heel veel geleerd door het lezen over en kijken naar paarden. Wat de sport ermee opschiet? Dat zal me worst wezen; Natuurlijk heb ik noch de kwaliteiten, nog de ambitie om bondscoach te worden. Wat ik belangrijk vind, is dat mijn paard er wat mee opschiet naarmate ik meer inzicht krijg.
Citaat:
Ik heb mijn ogen niet in mijn zak, maar ik richt mij gewoon op hetgeen wel goed gaat. Op positieve zaken dus. Ik ga er van uit dat elke topruiter zijn stinkende best doet een goede prestatie neer te zetten, en alleen al daarvoor heb ik bewondering.

Respect voor topruiters staat hier volkomen buiten.
runningkawa schreef:

Citaat:
Het is imo wel vaak de achterliggende gedachte in dergelijke discussies.

Beetje zwakke reactie. Ik heb niet eens de ambitie om topruiter te worden; ik start niet eens meer. heb trouwens ook geen talent.
Daar zit ik niet mee. Maar ik weet wel wat ik een prettig beeld vind, en wat niet.
Dat wil overigens niks zeggen over mijn oordeel over de ruiter an zich. Daar heb ik niet eens een oordeel over. het gaat hier over dit plaatje en dat is niet automatisch altijd goed, omdat toevallig dhr. E.G. in het zadel zit. Helaas zijn er dan toch nog een heleboel fans, die zo'n plaatje niet meer objectief durven te bekijken.
En dat noem ik nu het 'nieuwe kleren van de keizer' effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:41

Maar ik rij nu eenmaal dressuur...
En dan zou de topsport toch juist mijn grote voorbeeld moeten zijn?
Daar waar ik aan de kant lig te kwijlen van wauw...zo moet het dus Haha!

In de uitleg van jasmijn begrijp ik niet dat het me aan het denken moet zetten, maar trekt ze de conclusie dat het gewoon vaak zo is Lachen
Dat zou kunnen, ik weet het niet, kan niet in de gedachtegang van een ander kijken Lachen

Ja maar jij zegt niets van die ruiters, dat mag dus, zeg je wat negatiefs mag dat niet, want je kunt het zelf niet beter Lachen
En ja ik weet dat ik het zelf niet beter kan...maar nog verwaander stel ik me dan ff op...ik wil het zo ook niet kunnen....
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van topsport?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:42

Citaat:
Helaas zijn er dan toch nog een heleboel fans, die zo'n plaatje niet meer objectief durven te bekijken.
En dat noem ik nu het 'nieuwe kleren van de keizer' effect.

Juist!

Alleen maar omdat het om een bekend ruiter gaat....geen eigen mening meer durven hebben...

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:43

Begrijp me niet verkeerd...ik vind ook niet dat dit plaatje kloppend is van mr. Gal op dit moment dat de foto geschoten is....
Vind het ook niet eerlijk dat ik nu in deze discussie over 1 kam geschoren wordt als "fan van dhr. Gal"
Het plaatje klopt niet op deze foto,maar ik denk niet dat alle topruiters in Nederland niet kunnen rijden....that's all Knipoog