Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:springen maakt gewoon geen donder uit, geen balken en de tijd, dat is het enige wat telt...mag hopen dat dat bij dresuur wat anders in elkaar zit
idd zucht...dat mensen tegenwoordig alles wat top is goed praten...
De top dat moeten mensen zijn die een voorbeeld zijn...en nee, het gaat niet over een moment opname, maar gewoon over dat er zo in het algemeen gereden wordt...
En dat is geen voorbeeld meer...daar is vaak geen basis meer in te bekennen
En nog meer zucht...mensen die een basis niet meer herkennen....
....bij springen maakt stijl en basis heel veel uit! en ook springtechniek! niet alleen van ruiter, maar ook het paard! Je springt toch zelf ook? Hoe kun je goed springen zonder een solide basis!?

runningkawa schreef:Een paard over de rug is beter, met je eens
Maar ik bedoelde eigenlijk, wil je eerste worden maakt het eigenlijk geen donder uit, als je maar foutloos bent met de snelste tijd
Dat is daar wat telt om te winnen. Bij dressuur mag ik hopen dat het anders in elkaar steekt
Ga eens googelen....dan zie je helaas dat dit geen moment opname is, maar tegenwoordig heel normaal...en daar worden voldoendes op gescoort (en dat hebben nu al meerdere mensen 10 keer aangehaalt en toch heeft men het maar over moment opnames)
Overigens heb ik het niet alleen over meneer Gal...al kun je daar idd wel goed op googelen

Maar zal zeker eens even gaan googlen!!!

sh*t runningkawa schreef:Waarom er niks van mogen zeggen als je zelf niet beter bent?
runningkawa schreef:Heb je dan ineens je ogen in je zak en snap je er dan ineens niks meer van?
runningkawa schreef:En zinnen als niet kunnen verkroppen dat een ander beter is? Is dat discussie materiaal?
niks voor deze huismus die na 1 nacht al heimwee heeft 
En voor dat stukje trainen en inzet heb ik ook bewondering voor een top sporter 

runningkawa schreef:Niet mee eens...totaal niet....
Natuurlijk zijn topruiters mensen en maken fouten (dat is het enige waar ik me wel in kan vinden in jou stukje)
Maar waarom de dressuursport voorbij laten gaan als het gewoon anders kan en volgens de Fei zelfs anders moet?
Waarom er niks van mogen zeggen als je zelf niet beter bent?
Heb je dan ineens je ogen in je zak en snap je er dan ineens niks meer van?
En zinnen als niet kunnen verkroppen dat een ander beter is? Is dat discussie materiaal?
Imo echt niet, breekt een discussie alleen maar af.
En ja, ik ken mensen waar ik heel graag naar kijk, die het miljoen keer beter doen dan mij en nee dan ben ik niet jaloers...integendeel, zit alleen te kwijlen aan de kant.
En dat heb ik eerlijk gezegt niet bij meneer Gal...maar ook niet bij enkele andere aan de top
Simpel weg omdat een goed moment eerder de moment opname is dan andersom...maar dat mag je niet zeggen, want je bent maar basis ruiter...wat eensh*t
jasmijn78 schreef:Maar WAT moet je er in godsnaam dan van gaan zeggen als je het zelf niet beter kunt? Je kunt geen oplossing aandragen of wel soms? Zo ja, misschien moet je je dan aan gaan melden als bondscoach dressuur. Wat schiet de sport en die betreffende topruiter ermee op dat jij gaat vertellen dat het fout gaat? Ik denk dat hij dat zelf ook wel in de gaten heeft. En zo niet, dan zullen zijn trainers/nassten het vast wel in de gaten hebben en ligt bij hun de taak met de constatering EN de oplossing aan te komen.
Citaat:Ik heb mijn ogen niet in mijn zak, maar ik richt mij gewoon op hetgeen wel goed gaat. Op positieve zaken dus. Ik ga er van uit dat elke topruiter zijn stinkende best doet een goede prestatie neer te zetten, en alleen al daarvoor heb ik bewondering.
runningkawa schreef:En zinnen als niet kunnen verkroppen dat een ander beter is? Is dat discussie materiaal?
Citaat:Het is imo wel vaak de achterliggende gedachte in dergelijke discussies.

Citaat:Helaas zijn er dan toch nog een heleboel fans, die zo'n plaatje niet meer objectief durven te bekijken.
En dat noem ik nu het 'nieuwe kleren van de keizer' effect.