Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Yamcha schreef:Met een aardige ruiter die positief is, veel beloont, en rechtvaardig rijdt, zal een paard harder werken en er meer lol in hebben
dan zou ik haar dus over de kop moeten rijden aangezien ze zich al 100 % geeft alleen toch altijd 10 % tekort komt ofzo
beetje appart uitgelegt maar ik heb een paard met een slappe achterkant
ben allang blij dat ze regelmatig loopt en dat ze nog behoorlijk sterk is geworden...
) 
runningkawa schreef:Maar is een paard met een echt slappe achterkant gezond?
Dus op die manier zoals jij zegt dat je al blij bent dat hij regelmatig is?
Ik heb ook een paard met ataxi gereden. en die verbeterde zeker met rijden, maar of ik daar eerlijk zou zijn om bijv verzamelde galop te gaan vragen terwijl hij zo galop al enorm moeilijk vond en pas kon na veel trainen?

ik loop al zooo vaak op tegen de dingen die ze niet kan dat ik de weg naar de Z zeker niet ga bewandelen

runningkawa schreef:Maar dat is denk ik wel een vraag die hier algemeen in het topic gesteld moet worden, wat is gezond en wat niet?
Zep schreef:Of de ruiter voldoende kennis en kunde (of hulp) in huis heeft om de training zo op het paard af te stemmen dat je ook een beperkt paard voor het maximale van zijn kunnen kunt laten presteren zonder hem in elkaar te trixen is een tweede.
)
) Zep schreef:Elk gezond paard kan imo Z2 lopen, het is niet voor niets basis. Of de ruiter voldoende kennis en kunde (of hulp) in huis heeft om de training zo op het paard af te stemmen dat je ook een beperkt paard voor het maximale van zijn kunnen kunt laten presteren zonder hem in elkaar te trixen is een tweede.
Of je het ook moet willen vind ik overigens een tweede.
WowAmigo schreef:Want?
WowAmigo schreef:Want?

Ik weet het niet, ik zeg niet dat ze niet succesvol M kunnen lopen maar daar houdt het gewoon op. Een paard dat GOED en dan met NADRUK GOED verzameld loopt en goed 'gaat zitten'. Heeft aanleg nodig, dan kan lang niet ieder paard!!! 

MissEvil schreef:Ik vind ook, dat elk gezond paard (wat dan precies een gezond paard is in het midden gelaten) mákkelijk de Z kan halen.
runningkawa schreef:Nee die heeft geen aanleg voor dressuur
Goed verzamelt lopen...dat doet misschien de nummer 1, de rest laat geen verzameling zien. En ja dan kun je nog een wp rijden (en dan heb ik het niet over de mensen die hun paard inelkaar trekken maar het gewoon niet tonen)
Als je gewoon de buiging enzo netjes rijd dan heb je zimpel weg al minstens een 6