Ik begin meestal met een paar rondjes naast mn paard te stappen, stijg op en stap een paar rondjes met lange teugel, neem mn teugels op maat en stap nog een paar rondjes en vraag dan wat buigingen naar links en rechts om te zien of hij mn hand volgt. Meestal ben ik dan 10 a 15 min bezig...
Dan begin ik met rijden en af en toe laat ik hem eens 1 rondje de hals strekken in stap om zn rug te ontspannen. Als ik klaar ben met rijden maak ik mn singel wat losser en stap aan lange teugel wat rondjes. Stijg af, doe mn beugels omhoog en maak de neusriem los en stap nog wat rondjes aan de hand.
Mijn paard zweet meestal nogal erg en hij heeft zoals nu in de winter een erg dikke wintervacht. Dus dan ga ik hem afzadelen doe zn zweetdeken aan en zn halster en ga dan zo nog wat stappen. In de zomer spuit ik hem meestal af met de tuinslang en stap zolang tot hij droog is (als het weet dit toelaat)
Ik ben dus meestal na het rijden nog een tijdje bezig... Vind het enorm belangrijk voor je paard en ik zie ook heel erg veel mensen die direct beginnen rijden en hun paard ook direct op stal steken.