Wij proberen altijd zo veel mogelijk de paarden MET hun ruiters te beleren. Dit samen te doen. De ruiter kan hierbij aangeven wat hij of zij wel of niet wil. Kan me voorstellen dat niet iedereen er op zit te wachten om voor het eerst op een nog niet beleerd paard te kruipen en op ongelukken zitten ook wij niet te wachten. We willen de combinatie graag zien groeien. Daarmee kan iemand zien hoe zijn paard getraind wordt, wat zijn paard wel en niet goed doet. Hoe wij dit oplossen en is er ook direct gelegenheid voor het stellen van vragen. Daarbij willen de meeste mensen er graag bij zijn, alleen voelen ze zich al snel te veel. Daarom bieden wij het van te voren aan om zo veel mogelijk het werken met het paard samen te doen. En tot op heden bevalt dit heel erg goed.
Zo heeft iedere ruiter ook zijn of haar eigen dingen, wensen en id-en. Hoe je het ook bekijkt het is toch HUN paard en ZIJ moeten er thuis mee verder. Niet wij. Ik wil dat mijn klanten tevreden huiswaartskeren. Met een paard waar ze zelf ook alles mee kunnen en die ze begrijpen.
Antwoord op je topic... ik kies dus voor beide tergelijke tijd