Mijn fjord/haf/fries/tinker/pony wordt gediscrimineerd door

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tuur_zorro_

Re: Mijn fjord/haf/fries/tinker/pony wordt gediscrimineerd door

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 18:50

Snoevie schreef:
vind dat deze persoon gelijk heeft.
goede proef is goede proef,klaar.
ongeacht het ras.

Inderdaad! Knipoog

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:37

Ik mag dan met een bonte pony tussen de paarden rijden, ook ik merk het hoor..

Zette gisteren een foutloze proef neer, maar de jury had overal wel iets op aan te merken. En nee, het sloeg echt helemaal nergens op!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 20:47

__Shannon schreef:
Neem Guusje & Jolanda nou als voorbeeld,
dus wie beweert dat koudbloeden niet goeie punten kunnen halen?

Ja op die punten van haar Subtop debuut is iedereen zeeeeer jaloers Clown

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 00:25

Euh, praat me even bij. Wie? Bloos

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 09:36

Ik geloof dat ze 45% behaalde....

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 11:32

Ik ben het met die man eens.
Het slaat toch nergens op als je met een koudbloedig paard een nette proef rijd en dat de jury minder punten geeft omdat je geen warmbloed paard hebt. Het gaat om hoe je de proef rijd, niet wat het ras is Lachen

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 13:44

Tog zie je het nog vaak genoeg hoor! wordt neit gekeken naar de proef zelf, paard eerst

Venijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:16

een fjord in Z1 is best schattig hoor Bloos

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:18

Met schattig zijn rijd je geen punten....

Venijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:22

Nee dat begrijp ik maar ze dee het aardig goed alleen de uitgestrekte draf zag er een beetje gek uit Haha!

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:23

Deze persoon heeft gelijk....
en rijd je op een warmbloed baggerpunten ligt het uiteraard ook aan de jury Knipoog

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:23

Ik denk dat desbetreffende jury zeker wel gelijk heeft. Echter zie je ook vaak dat de eerste indruk van een paard ook erg belangrijk is in de ring. Een foutloze proef rijden met een paard wat niet echt vooruit te branden is en maar sloom uit de ogen kijkt, krijg je echt niet zoveel punten als iemand die precies hetzelfde rijdt met een paard met een enorme uitstraling.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:30

Wat ik wel moet zeggen, ik vind dat er ook té snel gemekkerd wordt naar mensen die op een koudbloed/barok rijden.
Ik zie vaak genoeg topics op bokt met een mooie kwpn die zeggen dat ze geen goede punten hebben, máár het aan de jury lag. Vervolgens komen er 2 a 3 reactie's op dat ze dat niet zo snel moeten zeggen. Voor de rest reageert er niemand op of wordt er gezegd dat er idd vreemde jury's bij zitten.
Als iemand met een koudbloed/barok paard zo iets zegt krijgt die gelijk 9/10 reactie's over zich heen dat je dat níet mag zeggen...

Ik heb het wel eens gehad dat ik in een topic zei: 'het was opvallend dat vandaag alle koudbloeden/barokke paarden bij dat jurylid onderaan stonden met lage punten, misschien dat die jury daar niet van houd? Maar dat lijkt me sterk, ik denk dat het gewoon toeval was!' Zelf had ik ook niet bepaald goed gereden met een fries -voor mijn doen dan Knipoog -
Vervolgens las de helft het niet eens is en kreeg ik vanalles over me heen dat ik te snel oordeelde over jury's terwijl ik dat helemaal níet had gezegd!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:23

Een echt goed paard komt er uiteindelijk toch wel, maar soms valt het wel op dat bij juryleden de kwpn'ers goede punten hebben en de friezen, tinkers, fjorden enz mindere punten. Maar over het algemeen vind ik dat wat je krijgt, je verdiend.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:37

Kijk dan maar eens in de hogere klasses. Een haflinger die goed loopt voor een haflingers doen, moet ook daarop gejureerd worden. Dat zie je lang niet altijd!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:55

Omdat een haflinger niet de passen heeft van het paard wat er wél op is gebouwd. Dat is niet het probleem van de jury!

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:03

Eigenlijk zie je dit met alles. Mensen die niet zo goed hebben gepresteerd of het gevoel hebben dat ze minder zijn dan het mooie plaatje van een paard met ruiter bij de buren, hebben altijd iets aan te merken op diegene. Ik vind dat jammer, zo ontstaat er eigenlijk alleen maar geruzie en geroddel, en hun eigen probleem pakken ze niet aan. Ik weet niet wat het is, misschien kunnen ze het niet hebben dat een in hun ogen simpel ponytje het ook best ver kan schoppen met een goede ruiter. Een mooi kwaliteitspaard is immers niet alles voor een succesvolle wedstrijd, als men dat nu eens in ging zien...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:16

Dank je wel, Falling, dat laatste, dat bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:21

Roxxiejj schreef:
Kijk dan maar eens in de hogere klasses. Een haflinger die goed loopt voor een haflingers doen, moet ook daarop gejureerd worden. Dat zie je lang niet altijd!

En dat is dus een foute gedachte gang Lachen

Elk paard, ongeacht ras, moet laten zien wat ze vragen in betreffende klasse.
Doe je dat heb je een wp, ook ongeacht ras.

Er hoort dus niet gekeken te worden naar, die kan niet meer, want dat is in 5 min. niet te beoordelen.
Of die kan wel meer dus laag punt...lekker als ze dat mis hebben Knipoog
Neee gewoon een punt voor wat er getoond wordt Lachen

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:26

runningkawa schreef:
Er hoort dus niet gekeken te worden naar, die kan niet meer, want dat is in 5 min. niet te beoordelen.
Of die kan wel meer dus laag punt...lekker als ze dat mis hebben Knipoog
Neee gewoon een punt voor wat er getoond wordt Lachen

Ik was laatst bij een clinic in Ermelo, en daar zeiden ze wel dat de jury een beetje moet kijken naar het type paard, en dat de koudbloed in de sport gestimuleerd moet worden(hoe dat weet ik ook niet in die 6 minuten, maar ok). Maar ja het is en blijft een jury sport en natuurlijk hoor je de punten te krijgen die je verdient, ongeacht het type paard, maar de ene jury ziet toch dingen net iets anders dan de andere Knipoog

casperrr schreef:
Wat ik wel moet zeggen, ik vind dat er ook té snel gemekkerd wordt naar mensen die op een koudbloed/barok rijden.
Ik zie vaak genoeg topics op bokt met een mooie kwpn die zeggen dat ze geen goede punten hebben, máár het aan de jury lag. Vervolgens komen er 2 a 3 reactie's op dat ze dat niet zo snel moeten zeggen. Voor de rest reageert er niemand op of wordt er gezegd dat er idd vreemde jury's bij zitten.
Als iemand met een koudbloed/barok paard zo iets zegt krijgt die gelijk 9/10 reactie's over zich heen dat je dat níet mag zeggen...

Helemaal mee eens, zo is het echt.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:30

Warmbloed, koudbloed denk niet dat het uitmaakt. Ik heb vroeger (ongeveer 5 jaar geleden) ook eens een fjord mogen starten en we hebben zelfs regelmatig gewonnen. Ik heb met hem in de B en in de L1 gereden.We mochten net L2 starten maar toen werd hij verkocht Boos!. Marjah se la vie Lachen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:33

Tsja mijn gedachte is dan wel heul erg kort door de bocht, maar in de 'hogere sport' zie je niks voor niks zo weinig koudbloeden -die wel in opkomst zijn Knipoog -
Maar een jurylid kiest er niet voor om een fjord met relatief korte gangen in zijn ring te hebben. In de hogere sport verwacht je een bepaald beeld, dan moet je maar niet met dat ras starten als die het amper kan bijbenen, en maar de gedachte houden 'de jury moet is meer naar het algemene ras kijken'.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:47

casperrr schreef:
Tsja mijn gedachte is dan wel heul erg kort door de bocht, maar in de 'hogere sport' zie je niks voor niks zo weinig koudbloeden -die wel in opkomst zijn Knipoog -
Maar een jurylid kiest er niet voor om een fjord met relatief korte gangen in zijn ring te hebben. In de hogere sport verwacht je een bepaald beeld, dan moet je maar niet met dat ras starten als die het amper kan bijbenen, en maar de gedachte houden 'de jury moet is meer naar het algemene ras kijken'.

Ik heb het hier over de basissport Knipoog Ik denk nml.dat er ook niet zo veel warmbloeden geschikt zijn voor de hogere dressuur.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 23:52

Maar meer dan de koudbloeden Knipoog

Ongeacht welke klasse, er moet voldaan worden tot in zekere hoogte aan het ideale beeld.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 02:06

De oefeningen zijn om een paard een ruiter te leren dragen en niet om hoge punten te halen. Wat maakt het soort paard dan uit. Ieder paard hoort een ruiter verantwoord te kunnen dragen. Anders beter niet rijden.