bewust vermageren voor paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Midasje

Re: bewust vermageren voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:02

hoevaak zie je wel niet veel te grote en vaak ook te zware meiden van die kleine shetjes 'inrijden'?

Ja dat bedoel ik dus Vork
Te gek voor woorden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:05

idd en dan onder het mom van: ja die kleinere meisjes kunnen ze niet aan ze bokken heel gemeen.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:08

Ja ik ben het hier helemaal mee eens. Pling

ANNEMARIEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 12:58

hmm,
ik zou het zelfs nooit doen.
Om zo snel af tevallen is slecht!
Begin 1st met minder snoep eten.
En allemaal gezonde dingen eten zoals fruit, groente enz.
Zo weinig mogelijk vette dingen.
En vraag anders advies aan een huisarts ofs.
Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 13:04

waarom zou je niet afvallen voor je pony,het hoeft toch ook geen crashdieet te zijn?

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:48

Ik vindt dat als je iedere dag van je paard een (top) prestatie verwacht, je zelf verplicht bent om ook een (top) conditie te hebben.
Ik hou er zeker rekening mee dat ik qua gewicht niet te zwaar wordt. Op het moment dat ik 2 kilo zwaarder ben als normaal, let ik op wat ik eet, beweeg net even een keer meer en zorg dat ik veel water drink, dan zijn ze er zo weer af.

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 13:22

Ik ben ook een 40+ er met flink overgewicht. Eigenlijk zou ik ook niet meer moeten paardrijden.
Ik probeer daarom af te vallen. Het lukt in kleine stapjes.
Toch vind ik het ook belangrijk om het paard beweging te blijven geven. Zolang hij nog geniet van de ritjes doe ik het ook.
Ik volg geen crash-dieet (dat kan ik gewoonweg niet) of SB, maar probeer op alle fronten te minderen.
Ik stap niet op jonge paarden omdat ik me zelf daar te zwaar voor vind.
Voorheen heb ik geprobeerd af te vallen door op de sportschool een paar keer in de week "los" te gaan, maar daar werd ik wel dunner, maar ook zwaarder van. De meeste nadruk lag op cardiofitness, maar toch werd ik zwaarder. Dat was voor mij niet de goede weg. Met zwemmen idem dito.
Mijn conditie is best redelijk te noemen.
Ik rijd overigens puur recreatief, zonder wedstrijdambities.
Voor velen zou ik niet meer op een paard mogen klimmen. Gelukkig kan ik er toch nog van genieten en haal ik er een extra motivatie uit om de kilo's kwijt te raken.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:13

je kunt allen een crash-dieet volgen als je in een korte tijd enkele kilo's kwijt moet en geen 8 of 10 kilo dat gaat gewoon weg niet, Huilen
Maar moet je er 3 of zo kwijt dan vindt ik dat je best een crash-dieet volgen doe i ook wel eens naar de kerst bv Nagelbijten / Gniffelen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:14

ik zou het niet doen!
ik ben zelf ook erg zwaar gebouwd Lachen helemaal niet dik! maar gewoon brede heupen en schouders van mezelf Knipoog en daar kan iik niets aandoen. ik vind het een beetje onzin als je vermagerd en toch blij met jezelf bent gewoon voor een pony Nagelbijten / Gniffelen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:32

correctie nog niet ingereden jong paard / pony Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:02

Tikan schreef:
Ik ben ook een 40+ er met flink overgewicht. Eigenlijk zou ik ook niet meer moeten paardrijden.
Ik probeer daarom af te vallen.

Kijk, jij snapt de kern.

Of jíj wel/niet gezond wil leven, wel/niet tevreden bent, wel/niet watdanook is het punt hierbij niet.

De ruggengraat van een paard is niet geschikt voor het dragen van gewicht. Een vuistrgel over % is niet correct omdat een zwaarder paard niet alleen zelf al meer gewicht moet voorbewegen, maar omdat de ruggengraat minder geschikt wordt als gewichtdrager naarmte deze langer wordt.

Los van ALLES is het voor het páárd het beste als de ruiter zo weinig mogelijk weegt. In absolute zin, dus helemáál in relative zin.
Hoe minder je weegt hoe beter voor het paard. Punt.
Als je minder kan wegen dan je weegt is dit wat dát betreft Bloos

Ik zit zelf op een BMI van nét 23 doch ben bovengemiddeld bespierd en volgens mijn vet% zit ik voor mijn leeftijd aan de lage kant.
http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... +index.htm
Ja, ik doe daar heel bewust voor mijn paarden extra inspanning voor.
Heb komende zaterdag een raid en ben daar speciaal (en niet in één klap, mét extra lichaamsbeweging) nog een paar kilo éxtra voor afgevallen. Sommige ruiters geven honderden euros uit voor een paar kilo lichter zadel. Ik heb al een licht zadel en ´scoor´ zo ook nog een fitter lijf, wat óók weer helpt bij het rijden Haha!

Bepaal voor jezelf hoe belangrijk je dit vindt, wat jij ervoor over hebt, wat uit gezondheidsoogpunt haalbaar is.
Wat voor een páárd de beste keuze is, is helder = minder, minder en nóg minder gewicht op die ruggengraat.

hc

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:12

hehe eindelijk iemand die het snapt

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:14

Ik vind het maar vreemd.
Als ik vind dat ik te dik ben voor een paard of pony dan stap ik er niet op.
Ik ga er niet voor aan de lijn, zeg maar.
Afvallen doe ik voor mezelf en zeker niet voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:16

Ik vind het een hele goede stimulans om af te willen vallen voor je pony ! Natuurlijk moet je wel gezond blijven afvallen, maar je hebt dan iig wel een doel waar je naar toe werkt Ja

Ynto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:28

De Sonja bakker:P

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 10:38

Zeggen ik ga beginnen en het ook echt doen zit nog een heel groot verschil in.
Ik ben 5 jaar terug 20 kilo afgevalle, hoevaak ik wel niet heb gezegt en nu is het goed nu ga ik beginnen Verward Dat is op 2 handen nog niet te tellen.
Dat zijn echt 2 verschillende dingen, je hoofd moet er ook aan toe zijn, anders gaat het niet lukken.