Lianne84 schreef:runningkawa schreef:Dat schaad ook niet
Dat vind jij misschien. Maar ik zit niet op het risico op oververhitting te wachten. Ook als je een uur in vrij warm weer een prestatie verwacht van je paard is dat aanwezig..
En daarnaast nog kans op schuren door water/zand.
Van een uurtje rijden met correct aangebrachte peesbeschermers krijg je echt geen oververhittig hoor! Maar daar zit'm juist de kneep, veel mensen doen peesbescherming veel te strak en dan krijg je juist problemen en de welbekende witte strepen....
Natuurlijk maak je je peesbeschermers netjes schoon dus dat risico op schuren valt reuze mee hoor!
Ik rijd in ieder geval altijd met peesbeschermers, bandages vind ik geen toegevoegde waarde hebben. (en die zijn ook een stuk warmer dan peesbeschermers). Voor de cross (trining heb ik uiteraard speciale crossbescherming.
Marliesje schreef:Volgens mij geeft het wel degelijk bescherming tegen een peesklap. Ligt er natuurlijk aan hoe hard het gaat, maar een lichte tik veroorzaakt met beschermers minder schade dan zonder.
Een peesklap is niet hetzelfde als een tik tegen de pees hoor. Een peesklap is een acute verrekking of scheuring in de pees en hoeft niet van buiteaf veroorzaakt te worden. Een peesbeschermer biedt dan ook GEEN bescherming tegen een peesklap...